Naar de navigatie Naar de inhoud

Identificatie documenten

Welke documenten moet u meenemen?

U wilt een zakelijke rekening openen bij ABN AMRO? Houdt u er dan rekening mee dat wij verplicht zijn om de identificatie van bedrijven en eigenaars en/of bestuurders helder in kaart te brengen. Hiervoor hebben wij een aantal gegevens van u nodig.

Gegevens van het bedrijf
  • Uw inschrijfnummer bij de Kamer van Koophandel.

  • De statuten van uw onderneming en/of de maatschaps-, vennootschaps- of samenwerkingsovereenkomst.

Gegevens van de eigenaren
  • Heeft u een Eenmanszaak, Vrij beroep, VOF of Maatschap? Dan moet(en) de eigenaar of de vennoten/maten zich bij de bank in persoon identificeren. Met een geldig paspoort, Nederlands rijbewijs of identiteitskaart. Een alternatief is dat we AMP Logistic, een partner van ABN AMRO, langs sturen om uw legitimatiebewijs ter plekke te controleren. Dit kan bij u thuis, op uw werk of waar u wilt. U hoeft dan niet naar kantoor te komen.

  • Heeft u een BV, NV, Vereniging of Stichting? Dan hebben wij bovendien de NAW-gegevens en geboortedatum van de eigenaars nodig. Gebruik hiervoor het formulier Verklaring bestuurders (pdf, 268kB).

  • Onder 'eigenaars' verstaan wij in dit geval: alle natuurlijke personen die direct of indirect een belang hebben van 25% of meer in de relatie. Zoals aandelen, certificaten of eigenaarsbelang. Of de natuurlijke persoon die de beslissende zeggenschap heeft. In een aantal gevallen kunnen wij aanvullende gegevens vragen.

Gegevens van bestuurders (als van toepassing)
  • Is de bestuurder zelfstandig bevoegd? Dan moet deze zich in persoon bij de bank identificeren. Met een geldig paspoort, Nederlands rijbewijs of identiteitskaart.

  • Zijn de bestuurders gezamenlijk bevoegd volgens de KvK? Ook dan moeten zij zich in persoon bij de de bank identificeren. Met een geldig paspoort, Nederlands rijbewijs of identiteitskaart.

Aanvullende documenten
  • Bij het afnemen van kredieten, verzekeringen en andere financiële producten kunnen wij u nog om aanvullende specifieke documenten vragen. Onze adviseur zal u in dat geval verder informeren.

De Financiële Startplanner

Weet u waar u allemaal aan moet denken als u voor uzelf wilt beginnen? Wij helpen u graag op weg. Daarom hebben we een handige checklist voor u gemaakt. Hiermee vindt u snel en gemakkelijk alle informatie die u nodig heeft. Zodat u goed bent voorbereid. En straks klaar bent voor de start.

Elke werkdag van 08.00 tot 22.00 uur. Op zaterdag van 09.00 - 17.30 uur.

088 - 226 26 26

Tip: zoeken in de app

Zoeken kan op verschillende manieren

Zoeken in de app kan op verschillende manieren.

Ga naar uw bij- en afschrijvingen en tik op het vergrootglas. U kunt dan zoeken op naam, bedrag of omschrijving. Of tik op een foto of logo. Zo zet u alle bijbehorende betalingen op een rij.

Volg ons via

  • Volg ons via Twitter
  • Volg ons via Linkedin
  • Volg ons via YouTube