Meedenkers

Bestemming 2032

Hamburger van de toekomst

In de podcastserie Bestemming 2032 maken wij graag een reis met u naar de toekomst. Want hoe zien de volgende generatie leidende bedrijven eruit? In 4 afleveringen gaan we op ontdekkingstocht. Waarom? Omdat nieuwsgierigheid naar de toekomst ideeën brengt, inspireert en misschien wel kansen biedt.

Neem als voorbeeld de Hamburger van de toekomst. Wat denkt u: bestaat die straks nog uit vlees, of eerder uit zeewier of insecten?

Aflevering 2: Slimmer gezond

Gezondheid is big business. Naast genezing krijgt preventie van allerlei ziektes steeds meer aandacht. Talloze innovatieve startups springen hier op in. Wat zijn de gevolgen voor de immense industrie die zich bezig houdt met genezing? Hoe raakt dit elk bedrijf?

Aflevering 3: Het cyber kantoor

Door Covid-19 zijn veel mensen gaan thuiswerken. Een blijvende verandering? Het lijkt die richting grotendeels op te gaan. Hoe verandert dit ondernemingen? Wat doet het met de mentale gezondheid van medewerkers en met hun motivatie? En wat betekent dit voor management stijlen?

Aflevering 4: Stad als een service

In 2030 hebben mensen die in grootstedelijk gebied leven geen bezittingen meer, zo voorspelt het World Economic Forum. Alles is een service. Producten zijn deelbaar en duurzaam. Wat vergt dit allemaal van ondernemingen en hoe is hier nu al op in te spelen?

De Zaak Vooruit

Download het gratis e-book

Hoe kijken experts en ondernemers naar de toekomst? Duik in interessante cases, ontdek nieuwe inzichten en lees over de laatste trends.

ABN AMRO - Meer dan een bank

Meer dan een bank

Met de kennis van de bank en onze partners zorgen we ervoor dat u zich volledig kunt richten op uw onderneming. Verder komen, dat doen we samen.

Ondernemers vertellen over hun kansen tijdens corona

'Open je ogen voor de mogelijkheden'

Maurice Tax ontwikkelt met zijn bedrijf Bright Spark technische oplossingen ‘om de wereld een beetje beter te maken’. Hij ziet daarvoor in iedere situatie kansen, ook in deze coronatijd.

'Bedenk alternatieven om zichtbaar te blijven'

Wachten op betere tijden is geen optie. Marianne Kuiper, bedacht een alternatief, waarmee ze overeind blijft én voorziet in een grote behoefte.

'Ook thuisblijvers kunnen ieder evenement volwaardig beleven'

NBC-directeur-eigenaar Van Hooijdonk zat bij het uitbreken van de coronacrisis niet bij de pakken neer. NBC is nu coronaproof en ingericht op hybride evenementen. Klaar voor de toekomst dus.