
Actualiteiten, nieuws en trends in de retailsector
Onze experts in de sector
De verwachtingen in de retail voor 2026-2027
Terwijl het consumentenvertrouwen aantrekt, blijft de druk op retailers hoog door stijgende kosten, online concurrentie en een snel veranderende klantreis. Tegelijkertijd vergrijst de sector in hoog tempo. Veel ondernemers willen binnen tien jaar stoppen, maar hebben nog geen opvolging kunnen regelen, of hebben hier nog niet over nagedacht.
Volg de ontwikkelingen in de retailsector

Een gezonde groei in de retailsector
Wij helpen dromen en ambities waar te maken. Ontdek onze mogelijkheden en zoek de financiering die bij je past. Vraag direct online aan of maak een afspraak met een adviseur.

Betaaloplossingen voor retailers
Op zoek naar een pinapparaat voor jouw winkel of online betaalmethode voor jouw webshop? Met onze partner Buckaroo regel je betalingen voor de feestdagen zonder zorgen.
Van magazijn tot webwinkel: cybercrime raakt hart van retail
Figuur 1 toont de verschillende vormen van cybercriminaliteit waar organisaties uit de groot- en detailhandel in het verleden mee te maken hebben gehad. Duidelijk is dat phishing de meest voorkomende dreiging is. Over het algemeen zijn er geen grote verschillen in dreigingen tussen ondernemers uit alle ondervraagde sectoren en die uit de groot- en detailhandel, behalve dat detailahandelaren relatief weinig ervaring met datalekken blijken te hebben.
Best gelezen artikelen
“Als we mensen willen bewegen tot duurzamer gedrag, werkt verleiding beter dan het duiden van ernstige feiten.”

Henk Hofstede
Sector Banker Retail

Retailer of the Year 2024-2025
Consumenten stemmen elk jaar op hun favoriete (web)winkels tijdens de verkiezing ‘Retailer of the Year’. Ontdek welke retailers een publieksprijs hebben gewonnen en lees inspirerende ondernemersverhalen van nieuwkomers.

De retailsector
Online winkelen groeit. Naast retailers van kleding, schoenen en nieuwe auto's, hebben ook fysieke winkels het zwaar. Goede onlineproposities heeft veel retailers door de crisis geholpen. De verwachting is dat in de winkelstraat kwantiteit ruimte maakt voor kwaliteit, inspiratie en beleving.
Meld je gratis aan voor onze Insights nieuwsbrief
Blijf op de hoogte van onze inzichten, tips en trends


