Naar de navigatie Naar de inhoud

Tijdslijn SEPA-incasso

2 weken voor incasso

Laat uw klant uiterlijk vandaag weten welk bedrag u gaat incasseren. En wanneer u dat gaat doen. Daarvoor stuurt een vooraankondiging die persoonlijk aan uw klant gericht moet zijn. Dat kan bijvoorbeeld via een factuur, e-mail of sms. U mag de vooraankondiging ook eerder of later sturen als u dat vooraf  met uw klant heeft afgesproken.

5 werkdagen voor incasso

Laatste dag waarop uw bank een eenmalige SEPA Incasso Algemeen of eerste SEPA Incasso Algemeen van een doorlopende reeks kan aanbieden bij de bank van uw klant. Uw klant kan vanaf deze dag de SEPA Incasso Algemeen via zijn eigen bank weigeren.

2 werkdagen voor incasso

Laatste dag waarop uw bank een volgende SEPA Incasso Algemeen of laatste SEPA Incasso Algemeen van een doorlopende reeks kan aanbieden bij de bank van uw klant. Uw klant kan vanaf deze dag de SEPA Incasso Algemeen via zijn eigen bank weigeren.

1 werkdag voor incasso

  • Laatste dag waarop uw bank een SEPA Incasso Bedrijven kan aanbieden bij de bank van uw klant (eenmalig, eerste, volgende of laatste van een doorlopende reeks).
  • Laatste dag waarop u een verzoek tot annulering van een incasso-opdracht kunt indienen. 
  • Laatste dag waarop uw klant een SEPA Incasso Algemeen kan weigeren.

Dag van de incasso

  • Dag waarop de SEPA-incasso wordt verwerkt.
  • Laatste dag waarop uw klant een SEPA Incasso Bedrijven kan weigeren.

2 werkdagen na incasso

Laatste dag waarop de bank van uw klant een SEPA Incasso Bedrijven kan terugboeken.

5 werkdagen na incasso

  • Laatste dag waarop de bank van uw klant een SEPA Incasso Algemeen kan terugboeken.
  • Laatste dag waarop u een verzoek tot herstelboeking van een incasso-opdracht kunt indienen.

8 weken na incasso

Laatste moment voor uw klant om de SEPA Incasso Algemeen terug te boeken.

13 maanden na incasso

Laatste moment voor uw klant om een verzoek tot terugboeking (Melding Onterechte Incasso) in te dienen.

36 maanden na incasso

Een machtiging die 36 maanden niet is gebruikt, mag u niet meer gebruiken.

Betalen met iDEAL via de app

Tip: dit kan ook zonder e.dentifier

Mobiel betalen via iDEAL

Snel online iets betalen? Alleen via de app kunt u zonder e.dentifier betalen via iDEAL. Bevestigen met uw identificatiecode is genoeg. Dat is makkelijk! Dit kan zolang het bedrag binnen uw daglimiet blijft.

Volg ons via

  • Volg ons via Twitter
  • Volg ons via Linkedin
  • Volg ons via YouTube