Naar de navigatie Naar de inhoud

Pinnen en betalen buiten Europa

De veiligheid van uw bankzaken staat bij ons voorop. Het zo goed mogelijk beveiligen van uw bankzaken kunnen wij alleen samen met u. Om uw zakelijke rekening te beschermen tegen skimming, stelt u het betaalprofiel in. Daarmee kiest u of u uw zakelijke betaalpas(sen) ook buiten Europa wilt gebruiken. Zo voorkomt u dat criminelen misbruik van uw pas maken.

Wat is een betaalprofiel?

Als pashouder bepaalt u via het betaalprofiel zelf of u uw betaalpas buiten Europa kunt gebruiken. Én voor hoelang u uw betaalpas openzet voor gebruik buiten Europa. U regelt  dit per betaalpas. Blijft u voor een langere periode binnen Europa? Dan raden wij u aan om uw passen in te stellen op het Europaprofiel. Dan kunnen criminelen niets met een gekopieerde pas. Zo kunt u zich goed beschermen tegen criminaliteit. Gaat u buiten Europa op reis? Met het Wereldprofiel kunt u overal ter wereld betalen en geld opnemen van uw zakelijke betaalrekening.

Check uw betaalprofiel als u reist buiten Europa
 

Pinnen en betalen buiten Europa? Wijzig uw betaalprofiel

Als u uw betaalpas buiten Europa wilt gebruiken is het nodig om het betaalprofiel van uw betaalpas aan te passen. U wijzigt eenvoudig het Europaprofiel in een Wereldprofiel. U bepaalt ook de periode waarin het Wereldprofiel op de betaalpas actief moet zijn. Op de einddatum wordt uw Europaprofiel automatisch teruggezet.

 

Waarom is een betaalprofiel nodig?

Criminelen kunnen uitsluitend buiten Europa geld opnemen met gestolen pasgegevens. Daarom is het verstandig om uw betaalprofiel standaard op het Europaprofiel in te stellen. Zo is uw pas buiten Europa niet bruikbaar, en beperken we de kans op skimmingfraude.

Veelgestelde vragen

  • In welke landen werkt het Europaprofiel?

    Onder het profiel 'Europa' vallen: Albanië, Andorra, Armenië, België, Bulgarije, Bosnië en Herzegovina, Canarische Eilanden, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Faeröer Eilanden, Finland, Frankrijk, Georgië, Guernsey, Gibraltar, Griekenland, Groenland, Hongarije, Ierland, IJsland, Italië, Jersey, Kosovo, Kroatië, Liechtenstein, Letland, Litouwen, Luxemburg, Macedonië, Malta, Moldavië, Monaco, Montenegro, Nederland, Noorwegen, Oekraïne, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, San Marino, Servië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Spitsbergen, Tsjechië, Turkije, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Wit-Rusland, Zweden, Zwitserland.

    Let op: Eilanden of koloniale gebieden die bij een land horen, vallen niet standaard binnen het Europaprofiel. Gaat u bijvoorbeeld naar Curaçao, zet uw profiel dan tijdelijk op 'Wereld'.

  • Hoe lang duurt het voordat mijn profiel gewijzigd is?

    Geeft u uw wijziging online door? Uw Europaprofiel wordt dan na 2 uur omgezet in het Wereldprofiel. Wijzigt u van Wereldprofiel naar Europafprofiel? Dan gaat de wijziging onmiddellijk in.

  • Welke datum moet ik kiezen als ik buiten Europa ga reizen?

    Als u buiten Europa op reis gaat, heeft u te maken met een andere tijdzone. Wij adviseren u om de profielwijziging een dag voor de vertrekdatum te laten ingaan. Als einddatum kunt u het beste een dag na uw terugkomst kiezen.

  • Ik heb meerdere betaalpassen. Kan ik het betaalprofiel per pas wijzigen?

    Ja, u kunt het betaalprofiel per betaalpas instellen. 

  • Zijn er plaatsen waar ik niet kan pinnen?

    Bijna overal ter wereld kunt u geld opnemen met uw betaalpas. Alleen buiten Europa is het soms niet mogelijk. Dit zijn uitzonderingen. Wij hebben op een rijtje gezet om welke landen en om welke banken het gaat. Bekijk waar u niet kunt pinnen.

Tip: zoeken in de app

Zoeken kan op verschillende manieren

Zoeken in de app kan op verschillende manieren.

Ga naar uw bij- en afschrijvingen en tik op het vergrootglas. U kunt dan zoeken op naam, bedrag of omschrijving. Of tik op een foto of logo. Zo zet u alle bijbehorende betalingen op een rij.

Volg ons via

  • Volg ons via Twitter
  • Volg ons via Linkedin
  • Volg ons via YouTube