KYC Centre

Know Your Client onderzoeken

Elkaar goed kennen

Wij willen dat u elke dag veilig uw bankzaken kunt doen. Eén van de manieren waarop we hiervoor zorgen, is door actuele en correcte informatie te hebben over onze klanten. Daarom hebben we een Know Your Client Centre, oftewel KYC Centre. 

Wat doet het Know Your Client Centre?

Wij willen dat u elke dag veilig uw bankzaken kunt doen. Eén van de manieren waarop we hiervoor zorgen, is door actuele en correcte informatie te hebben over onze klanten. Dit is ook vastgelegd in de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft). 

Zo zorgen we samen voor een veilige financiële omgeving. Het Know Your Client Centre (KYC Centre) is de afdeling die hierover met u contact kan opnemen en dit onderzoek uitvoert. Uw hulp is hierbij belangrijk.

Waarom nemen we contact met u op?

Als uw dossier bijvoorbeeld niet actueel is of er op de rekening transacties zijn waar we meer over willen weten, dan nemen wij contact met u op. Op deze manier zorgen we er samen voor dat u veilig kunt blijven bankieren bij ons.

Naar welke informatie kunnen we vragen?

Dit verschilt per onderwerp. Voor ons is het altijd belangrijk om deze informatie te hebben:

  • Actuele persoons- en contactgegevens.
  • Inzicht in werkzaamheden die onze klanten verrichten.
  • Uitleg over activiteiten op de bankrekening(en).
  • Toelichting over de herkomst van het vermogen van onze klanten.
  • Indien van toepassing, een verklaring over negatieve berichten over onze klanten in de media.
Meer informatie over de inhoud van de documenten waar we naar kunnen vragen leest u op deze pagina.

Hoe werkt online identificeren?

Bent u gevraagd om u online te identificeren? Op deze pagina leggen we uit hoe dit in zijn werk gaat.

Veelgestelde vragen

  • 020 - 517 62 09 (KYC bestaande klanten)
  • 020 - 517 68 39 (KYC bestaande klanten)
  • 020 - 628 03 80 (KYC Desk NCTO nieuwe klanten)
  • 020 - 628 88 00 (Client Outreach Team)
  • 030 - 232 72 30 (KYC bestaande klanten)
  • 030 - 232 72 40 (KYC bestaande klanten)
  • 030 - 232 73 09 (Data team)
  • 030 - 298 99 11 (KYC bestaande klanten)
  • 020 - 517 67 67 (KYC Centre/Group CDD)

Bekijk de telefoonnummers waarmee we contact kunnen opnemen voor informatie over privérekeningen.

  • basic.kyc.data.team@nl.abnamro.com (Data team)
  • cb.contactteam@nl.abnamro.com (KYC bestaande klanten)
  • contact.bw@nl.abnamro.com (KYC bestaande klanten)
  • know.your.client.centre@nl.abnamro.com (KYC bestaande klanten)
  • zakelijk.data@nl.abnamro.com (Data team)
  • ncto.commercial.banking@nl.abnamro.com (KYC Desk NCTO nieuwe klanten)
  • zakelijkklantworden@nl.abnamro.com (KYC Desk NCTO nieuwe klanten)
  • contactteam.tm@nl.abnamro.com (Client Outreach Team)
  • groupcddsupport@nl.abnamro.com (KYC Centre/Group CDD)

Vermeld altijd uw referentienummer in de onderwerpregel als u ons terugmailt.

Bekijk de e-mailadressen waarmee we contact kunnen opnemen voor informatie over privérekeningen.

icoon

Het proces op hoofdlijnen

1. Kennen en onderhouden

Om veilig te kunnen bankieren is het belangrijk om elkaar te leren kennen, te zorgen dat informatie actueel en correct is en onduidelijke transacties te monitoren.

2. Contact

Als we vragen hebben nemen we schriftelijk en/of telefonisch één of meerdere keren contact op. 

3. Informatie en/of documenten

Om duidelijkheid te krijgen vragen we u om informatie en soms documenten. We vragen om informatie, omdat we moeten beoordelen of uw bedrijfsactiviteiten passen bij uw rekeninggebruik.

4. Onderzoeken

Uw informatie en documenten analyseren we om inzicht en begrip te krijgen. Als er nog iets onduidelijk is of ontbreekt nemen wij soms nog een keer contact op.

5. Afronding

Wanneer alle informatie duidelijk en correct is dan ronden wij het onderzoek af. Let op: monitoren van informatie en transacties gebeurt continu. Voor actuele en correcte informatie nemen wij periodiek contact op.

Het proces op hoofdlijnen

1. Kennen en onderhouden

Om veilig te kunnen bankieren is het belangrijk om elkaar te leren kennen, te zorgen dat informatie actueel en correct is en onduidelijke transacties te monitoren.

2. Contact

Als we vragen hebben nemen we schriftelijk en/of telefonisch één of meerdere keren contact op. 

3. Informatie en/of documenten

Om duidelijkheid te krijgen vragen we u om informatie en soms documenten. We vragen om informatie, omdat we moeten beoordelen of uw bedrijfsactiviteiten passen bij uw rekeninggebruik.

4. Onderzoeken

Uw informatie en documenten analyseren we om inzicht en begrip te krijgen. Als er nog iets onduidelijk is of ontbreekt nemen wij soms nog een keer contact op.

5. Afronding

Wanneer alle informatie duidelijk en correct is dan ronden wij het onderzoek af. Let op: monitoren van informatie en transacties gebeurt continu. Voor actuele en correcte informatie nemen wij periodiek contact op.

We beschermen u, de maatschappij en onszelf tegen financiële criminaliteit

Wij willen dat u elke dag veilig uw bankzaken kunt doen. Eén van de manieren waarop we hiervoor zorgen, is door actuele en correcte informatie te hebben over onze klanten. Dit is ook vastgelegd in de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft). Hoe doen we dit? In deze video krijgt u meer uitleg.