Know Your Client

We doen klantonderzoek om financiële criminaliteit te voorkomen

Hoe beter we u en uw bedrijf kennen, hoe beter we u van dienst kunnen zijn. Daarom hebben we een Know Your Client Centre, oftewel KYC Centre. De analisten van het KYC Centre houden zich bezig met klantonderzoek om financiële criminaliteit te voorkomen.

Goed om te weten

Dit doet het Know Your Client Centre

ABN AMRO wil financiële criminaliteit voorkomen. Daarom controleren wij uw identiteit en onderzoeken we het gebruik van uw rekening. Ook helpen we de overheid in de strijd tegen financiële criminaliteit. Het KYC Centre doet onderzoek naar nieuwe en bestaande klanten:

  • We controleren uw identiteit. We identificeren alle nieuwe en bestaande klanten. We leggen dit nauwkeurig vast. Zo weten we altijd wie de eigenaar van een bedrijf is.
  • We onderzoeken het gebruik van uw rekening. Bijvoorbeeld door te vragen waar en met wie een klant zakendoet. En waar het geld op de rekening vandaan komt.
Waarom nemen we contact met u op?

Het kan zijn dat u een e-mail of een brief van het KYC Centre heeft ontvangen. Of dat een van onze analisten u heeft gebeld. We hebben dan namelijk documenten of aanvullende informatie van u nodig. We gebruiken deze informatie om uw klantdossier actueel te houden.

Zo werkt online identificeren

Bent u gevraagd om u online te identificeren? Op deze pagina leggen we uit hoe dit in zijn werk gaat.

De telefoonnummers (in oplopende volgorde) waarmee we u kunnen bellen
  • 020 - 517 62 09 (Team Bestuurswijzigingen CO CB/KYC) 
  • 020 - 517 68 39 (KYC Centre CB) 
  • 020 - 628 03 80 (KYC Centre CB) 
  • 020 - 628 10 60 (Transactie Monitoring Desk) 
  • 030 - 232 72 30 (KYC Centre CB) 
  • 030 - 232 72 40 (KYC Centre CB) 
  • 030 - 232 73 09 (Data Repair) 
  • 030 - 298 99 11 (KYC Centre CB)
De e-mailadressen die we gebruiken om informatie op te vragen
  • basic.kyc.data.team@nl.abnamro.com 
  • cb.contactteam@nl.abnamro.com 
  • contact.bw@nl.abnamro.com 
  • know.your.client.centre@nl.abnamro.com 
  • kycmkbnoord@nl.abnamro.com (KYCMKBNoord) 
  • kycmkbwest@nl.abnamro.com (KYCMKBWest) 
  • kycmkbzuid@nl.abnamro.com (KYCMKBZuid) 
  • zakelijk.data@nl.abnamro.com 
  • ncto.commercial.banking@nl.abnamro.com 
  • zakelijkklantworden@nl.abnamro.com
Vermeld altijd uw referentienummer in de onderwerpregel als u ons terugmailt.
Uitleg over UBO

We zijn verplicht om de identiteit van de UBO (Ultimate Beneficial Owner of uiteindelijk belanghebbende) van een bedrijf of instelling vast te stellen. UBO's zijn altijd natuurlijke personen die de uiteindelijke eigenaar zijn van een organisatie of zeggenschap hebben over een organisatie. Voor niet-beursgenoteerde bv's en nv's geldt bijvoorbeeld dat personen die meer dan 25% eigendom en/of zeggenschap hebben in de onderneming een UBO zijn. 

Goed om te weten

Dit doet het Know Your Client Centre

ABN AMRO wil financiële criminaliteit voorkomen. Daarom controleren wij uw identiteit en onderzoeken we het gebruik van uw rekening. Ook helpen we de overheid in de strijd tegen financiële criminaliteit. Het KYC Centre doet onderzoek naar nieuwe en bestaande klanten:

  • We controleren uw identiteit. We identificeren alle nieuwe en bestaande klanten. We leggen dit nauwkeurig vast. Zo weten we altijd wie de eigenaar van een bedrijf is.
  • We onderzoeken het gebruik van uw rekening. Bijvoorbeeld door te vragen waar en met wie een klant zakendoet. En waar het geld op de rekening vandaan komt.

Waarom nemen we contact met u op?

Het kan zijn dat u een e-mail of een brief van het KYC Centre heeft ontvangen. Of dat een van onze analisten u heeft gebeld. We hebben dan namelijk documenten of aanvullende informatie van u nodig. We gebruiken deze informatie om uw klantdossier actueel te houden.

Zo werkt online identificeren

Bent u gevraagd om u online te identificeren? Op deze pagina leggen we uit hoe dit in zijn werk gaat.

De telefoonnummers (in oplopende volgorde) waarmee we u kunnen bellen

  • 020 - 517 62 09 (Team Bestuurswijzigingen CO CB/KYC) 
  • 020 - 517 68 39 (KYC Centre CB) 
  • 020 - 628 03 80 (KYC Centre CB) 
  • 020 - 628 10 60 (Transactie Monitoring Desk) 
  • 030 - 232 72 30 (KYC Centre CB) 
  • 030 - 232 72 40 (KYC Centre CB) 
  • 030 - 232 73 09 (Data Repair) 
  • 030 - 298 99 11 (KYC Centre CB)

De e-mailadressen die we gebruiken om informatie op te vragen

  • basic.kyc.data.team@nl.abnamro.com 
  • cb.contactteam@nl.abnamro.com 
  • contact.bw@nl.abnamro.com 
  • know.your.client.centre@nl.abnamro.com 
  • kycmkbnoord@nl.abnamro.com (KYCMKBNoord) 
  • kycmkbwest@nl.abnamro.com (KYCMKBWest) 
  • kycmkbzuid@nl.abnamro.com (KYCMKBZuid) 
  • zakelijk.data@nl.abnamro.com 
  • ncto.commercial.banking@nl.abnamro.com 
  • zakelijkklantworden@nl.abnamro.com
Vermeld altijd uw referentienummer in de onderwerpregel als u ons terugmailt.

Uitleg over UBO

We zijn verplicht om de identiteit van de UBO (Ultimate Beneficial Owner of uiteindelijk belanghebbende) van een bedrijf of instelling vast te stellen. UBO's zijn altijd natuurlijke personen die de uiteindelijke eigenaar zijn van een organisatie of zeggenschap hebben over een organisatie. Voor niet-beursgenoteerde bv's en nv's geldt bijvoorbeeld dat personen die meer dan 25% eigendom en/of zeggenschap hebben in de onderneming een UBO zijn. 

We beschermen u, de maatschappij en onszelf tegen financiële criminaliteit

We willen voorkomen dat onze bankrekeningen worden gebruikt voor financiële criminaliteit. Zoals het witwassen van crimineel geld en de financiering van terrorisme. Daarnaast helpen we de overheid om financiële criminaliteit te bestrijden en te voorkomen. De overheid verplicht alle banken in Nederland om onderzoek te doen naar hun klanten. Dit is vastgelegd in de Wet ter voorkoming van witwassen en financiering van terrorisme (Wwft). Samen zorgen we voor een veilige, financiële omgeving voor de maatschappij en onszelf. Maar vooral ook voor u als klant.