
Innovatieve samenwerking versnelt duurzame transitie
Tijdens de Impact Nation Demo Day hebben vijf bedrijven laten zien hoe ze hun duurzame transitie versnellen. In een traject van 100 dagen hebben zij gefocust gewerkt aan hun duurzame uitdaging. Specialisten met kennis van impact ondernemen hebben de bedrijven begeleid.
Iedere uitdaging is uniek
Afhankelijk van de sector of eindmarkt waarin een bedrijf opereert is iedere uitdaging uniek. Toch zijn er herkenbare duurzame vraagstukken die bij verschillende bedrijven terugkomen. Denk bijvoorbeeld aan het vervangen van een milieubelastend materiaal in een productieproces, het ontdekken van een nieuwe duurzame dienst voor je afnemers, of het aantrekken en binden van divers talent. Het Impact Nation traject helpt om van uitdaging naar actie te komen.
Diversiteit aan deelnemers
Bij de Demo Day waren er deelnemers die hun brandstof gaan verduurzamen: PVG (duurzame kachelbrandstof), AVIA Marees (duurzame autobrandstof). Sunware gaat hun klanten helpen duurzame keuzes te maken. Twee andere deelnemers vonden specifieke duurzame materialen waar zij al lang naar zochten: Sollas (coating voor papieren verpakking) en Textaafoam (duurzaam garen).
Impact Nation Demo Day
In de aftermovie van de Impact Nation Demo Day hoort u meer over de motivatie van de deelnemers en de meerwaarde van het 100 dagen traject. Op 21 september is een nieuwe mogelijkheid om in te stappen en uw duurzame strategie concreet te maken. Hier leest u meer over de resultaten en inspiratie van eerdere deelnemers.
Impact Nation - Aftermovie 2023
Meer informatie
Kijk ook naar onze reeks van ondernemersverhalen die we publiceren. In deze reeks bespreken we actuele onderwerpen, bijvoorbeeld die raken aan de duurzame opgaves in verschillende sectoren. Zo laat Dick van der Maal, eigenaar van DJM Inkjet, in het ondernemersverhaal 'Duurzaam ondernemen is grenzen stellen' weten hoe hij duurzame printoplossingen levert aan de verpakkingsindustrie.
In gesprek
Op allerlei podia en platforms gaan onze experts en vertegenwoordigers in gesprek met ondernemers en anderen over actuele onderwerpen. Zij praten over zaken als duurzaam ondernemen, circulaire economie, vastgoed en sociale impact. Volg de webinars, podcasts en interviews.