
Voor het controleren van je persoonsgegevens en ID werken we samen met AMP Groep. AMP Groep doen dit bij jou thuis of op een andere plek, die je zelf kiest. Je hoeft dus niet naar een ABN AMRO kantoor te komen. Wel zo makkelijk. De AMP Groep medewerker helpt je tijdens de afspraak met het hele identificatieproces.
Hoe werkt het precies?

- Je krijgt van ons een brief of een bericht in Internet Bankieren. Hierin vragen we je om een afspraak te maken met AMP Groep.
- Via Maak een afspraak kom je op de site van AMP Groep.
- Log in met je ordernummer en afspraaknummer.
- Kies zelf datum, tijd en plaats (in Nederland).
- Een medewerker van AMP Groep komt op de afgesproken tijd en plaats bij je langs.
Controleer wie er langskomt

Je wilt zeker weten dat de persoon die bij je langskomt van AMP Groep is. Daarom stuurt AMP Groep je vooraf een foto van hun medewerker. Ook ontvang je een unieke code via sms. Hiermee kun je controleren of de medewerker echt van AMP Groep is. Zo weet je zeker dat het controleren van je persoonsgegevens en ID veilig en betrouwbaar is.
Waarom is identificatie nodig?

We willen graag dat al onze klanten veilig kunnen bankieren. Daarom controleren we regelmatig de persoonsgegevens en identiteit van onze klanten. Dit helpt misbruik te voorkomen. Ook voldoen we hiermee aan de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft).

Over online identificeren
Hebben we aan jou gevraagd om jezelf (opnieuw) online te identificeren? Wij leggen je graag uit hoe dit werkt.
Let op! Ga zeer voorzichtig om met je persoonlijke gegevens. Medewerkers van ABN AMRO en AMP Groep vragen nooit naar je gebruikersnaam, wachtwoord en/of pincode.
Veelgestelde vragen
Waarom doet ABN AMRO de identificatie niet zelf?
Bij ABN AMRO willen we dat je identificatieproces soepel en veilig verloopt. Daarom werken we samen met AMP Groep. Zij zijn expert in het controleren van persoonsgegevens. Je kiest zelf een plek die voor jou het beste uitkomt. De ervaren medewerkers van AMP Groep zorgen ervoor dat het controleren van je persoonsgegevens en ID veilig en betrouwbaar gebeurt.
Voordelen van identificatie door AMP Groep:
- Je hoeft niet naar een ABN AMRO kantoor te gaan.
- De medewerker van AMP Groep helpt je met het hele identificatieproces.
Zijn mijn persoonsgegevens veilig bij AMP Groep?
Ja, AMP Groep stuurt je gegevens digitaal naar ons. Dat gebeurt op een beveiligde manier. Daarna verwijdert AMP Groep direct jouw gegevens. Zo zorgen we samen voor een veilige identificatie.
Wil je meer weten? Kijk dan op ampgroep.nl.
Hoe log ik in om een afspraak te maken?
Je logt in met het ordernummer en je afspraaknummer. Die staan in de brief of het bericht in Internet Bankieren.
Je afspraaknummer is je geboortedatum, geschreven als ddmmjjjj. Stel dat je geboortedatum 30 juni 1965 is, dan is jouw afspraaknummer 30061965.
Na inloggen kun je direct een afspraak maken.
Met welk identiteitsbewijs kan ik mezelf identificeren?
Je kunt je identificeren met:
- een paspoort
- een Nederlandse identiteitskaart
Andere ID-bewijzen zijn voor dit proces niet toegestaan.
Wat gebeurt er als ik mezelf niet op tijd identificeer?
Het controleren van je persoonsgegevens en je ID moet vóór een bepaalde datum gebeuren. Deze datum vind je in onze brief of ons bericht in Internet Bankieren.
Lukt dit niet op tijd? Dan kunnen we ons niet houden aan de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft). Mogen we je persoonsgegevens en ID helemaal niet controleren? Dan bestaat de kans dat we afscheid van je moeten nemen als klant. Dat willen we graag voorkomen.