Javascript is required
Twee paspoorten

AMP Groep

Maak een afspraak om je ID te laten controleren

Voor het controleren van je persoonsgegevens en ID werken we samen met AMP Groep. AMP Groep doen dit bij jou thuis of op een andere plek, die je zelf kiest. Je hoeft dus niet naar een ABN AMRO kantoor te komen. Wel zo makkelijk. De AMP Groep medewerker helpt je tijdens de afspraak met het hele identificatieproces.

Hoe werkt het precies?

Klant controleert de identiteit van de AMP-medewerker
  1. Je krijgt van ons een brief of een bericht in Internet Bankieren. Hierin vragen we je om een afspraak te maken met AMP Groep. 
  2. Via Maak een afspraak kom je op de site van AMP Groep.
  3. Log in met je ordernummer en afspraaknummer.
  4. Kies zelf datum, tijd en plaats (in Nederland).
  5. Een medewerker van AMP Groep komt op de afgesproken tijd en plaats bij je langs.

Controleer wie er langskomt

AMP-medewerker laat zijn identiteitsbewijs aan klant zien

Je wilt zeker weten dat de persoon die bij je langskomt van AMP Groep is. Daarom stuurt AMP Groep je vooraf een foto van hun medewerker. Ook ontvang je een unieke code via sms. Hiermee kun je controleren of de medewerker echt van AMP Groep is. Zo weet je zeker dat het controleren van je persoonsgegevens en ID veilig en betrouwbaar is.

Waarom is identificatie nodig?

AMP-medewerker controleert het paspoort van een klant

We willen graag dat al onze klanten veilig kunnen bankieren. Daarom controleren we regelmatig de persoonsgegevens en identiteit van onze klanten. Dit helpt misbruik te voorkomen. Ook voldoen we hiermee aan de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft). 

""

Over online identificeren

Hebben we aan jou gevraagd om jezelf (opnieuw) online te identificeren? Wij leggen je graag uit hoe dit werkt.

Let op! Ga zeer voorzichtig om met je persoonlijke gegevens. Medewerkers van ABN AMRO en AMP Groep vragen nooit naar je gebruikersnaam, wachtwoord en/of pincode. 

 

Veelgestelde vragen