Hoe beter we u en uw bedrijf kennen, hoe beter we u van dienst kunnen zijn. Daarom hebben we een Know Your Client Centre, oftewel KYC Centre. De analisten van het KYC Centre houden zich bezig met klantonderzoek om financiële criminaliteit te voorkomen.

Waarom nemen we contact met u op?

Het kan zijn dat u een e-mail of een brief van het KYC Centre heeft ontvangen. Of dat een van onze analisten u heeft gebeld. We hebben dan namelijk documenten of aanvullende informatie van u nodig. We gebruiken deze informatie om uw klantdossier actueel te houden.

Het KYC Centre doet onderzoek naar nieuwe en bestaande klanten

Afb_icoon id


We controleren uw identiteit  
We identificeren alle nieuwe en bestaande klanten. We leggen dit nauwkeurig vast. Zo weten we altijd wie de eigenaar van een bedrijf is.

Afb_icoon bankpas

We onderzoeken het gebruik van uw rekening
We doen onderzoek naar het gebruik van rekeningen. Bijvoorbeeld door te vragen waar en met wie een klant zakendoet. En waar het geld op de rekening vandaan komt.

We beschermen u, de maatschappij en onszelf tegen financiële criminaliteit

We willen voorkomen dat onze bankrekeningen worden gebruikt voor financiële criminaliteit. Zoals het witwassen van crimineel geld en de financiering van terrorisme. Daarnaast helpen we de overheid om financiële criminaliteit te bestrijden en te voorkomen. De overheid verplicht alle banken in Nederland om onderzoek te doen naar hun klanten. Dit is vastgelegd in de Wet ter voorkoming van witwassen en financiering van terrorisme (Wwft). Samen zorgen we voor een veilige, financiële omgeving voor de maatschappij en onszelf. Maar vooral ook voor u als klant.

Heeft u vragen?

Stuur een e-mail naar know.your.client.centre@nl.abnamro.com. Als u een referentienummer heeft, kunt u deze in de onderwerpregel van uw e-mail zetten. Of neem contact op met uw contactpersoon.