Het Inclusive Banking team van ABN AMRO onderzoekt welke drempels sommige mensen en groepen ervaren. Ze proberen deze drempels weg te nemen. Hierdoor kan iedereen gelijke kansen ervaren bij bankieren.
De letters op de website of in de app zijn te klein. De woorden te moeilijk en de zinnen te lang. Als laaggeletterde raak je daardoor al snel de weg kwijt. Wibo (66) is één van de 2,5 miljoen Nederlanders die moeilijk kan lezen en schrijven. "Ik merkte dat ik niet alleen was.”
Bankieren moet voor iedereen toegankelijk zijn. Wie hulp nodig heeft, kan de Hulp bij Bankzaken Adviseur raadplegen. Zij hebben de ‘Hulp bij Bankzaken Lijn’ in het leven geroepen.
Bijna iedereen regelt zaken bij een bank. Toch voelen veel mensen zich niet gezien of gehoord. Veel vrouwen voelen zich zelfs achtergesteld, blijkt uit onderzoek. Daarom is van belang bankieren inclusiever te maken.
Blijf op de hoogte van onze inzichten, tips en trends