Blijf dagelijks op de hoogte van onze expertise.

Inclusive Banking
Inclusiviteit in financiële dienstverlening
Het Inclusive Banking team van ABN AMRO onderzoekt welke drempels sommige mensen en groepen ervaren. Ze proberen deze drempels weg te nemen. Hierdoor kan iedereen gelijke kansen ervaren bij bankieren.
Inclusiviteit in sectoren
Lees meer artikelen
De toegang tot financiële dienstverlening verder verbeteren
In de afgelopen decennia steeg het aantal mensen met een cultureel diverse achtergrond in Nederland sterk. Onderzoek toont aan dat deze groep vaak drempels ervaart en dat de financiële sector hen minder goed bereikt en bedient.
Bankieren voor iedereen

Equal Pay bij ABN AMRO: loonkloof neemt af
Dat er een loonkloof is tussen mannen en vrouwen, mag geen geheim meer zijn. Ons motto: gelijke kansen, gelijke beloning.

Voor Wibo was digitaal bankieren te moeilijk
De letters op de website of in de app zijn te klein. De woorden te moeilijk en de zinnen te lang. Als laaggeletterde raak je daardoor al snel de weg kwijt. Wibo (66) is één van de 2,5 miljoen Nederlanders die moeilijk kan lezen en schrijven. "Ik merkte dat ik niet alleen was.”

Bankieren toegankelijk maken voor iedereen
Bankieren moet voor iedereen toegankelijk zijn. Wie hulp nodig heeft, kan de Hulp bij Bankzaken Adviseur raadplegen. Zij hebben de ‘Hulp bij Bankzaken Lijn’ in het leven geroepen.
Vrouwelijk ondernemerschap
Pas gestart met ondernemen of al langer bezig? Het is altijd fijn om inspiratie op te doen of te sparren met een adviseur. Zo haal je het beste uit jezelf en jouw bedrijf. Lees voor inspiratie onze artikelen en verhalen van andere ondernemers.
Meld je gratis aan voor onze Insights nieuwsbrief
Blijf op de hoogte van onze inzichten, tips en trends