Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

kinderen kijken bij oudere vrouw op telefoon

Inclusive Banking

Inclusiviteit in financiële dienstverlening

Het Inclusive Banking team van ABN AMRO onderzoekt welke drempels sommige mensen en groepen ervaren. Ze proberen deze drempels weg te nemen. Hierdoor kan iedereen gelijke kansen ervaren bij bankieren.

Bankieren voor iedereen

Voor Wibo was digitaal bankieren te moeilijk

De letters op de website of in de app zijn te klein. De woorden te moeilijk en de zinnen te lang. Als laaggeletterde raak je daardoor al snel de weg kwijt. Wibo (66) is één van de 2,5 miljoen Nederlanders die moeilijk kan lezen en schrijven. "Ik merkte dat ik niet alleen was.”

Bankieren toegankelijk maken voor iedereen

Bankieren moet voor iedereen toegankelijk zijn. Wie hulp nodig heeft, kan de Hulp bij Bankzaken Adviseur raadplegen. Zij hebben de ‘Hulp bij Bankzaken Lijn’ in het leven geroepen.

Inclusief bankieren kan economie een boost geven

Bijna iedereen regelt zaken bij een bank. Toch voelen veel mensen zich niet gezien of gehoord. Veel vrouwen voelen zich zelfs achtergesteld, blijkt uit onderzoek. Daarom is van belang bankieren inclusiever te maken.

Vrouwelijk ondernemerschap

Pas gestart met ondernemen of al langer bezig? Het is altijd fijn om inspiratie op te doen of te sparren met een adviseur. Zo haal je het beste uit jezelf en jouw bedrijf. Lees voor inspiratie onze artikelen en verhalen van andere ondernemers.

Meld je aan voor onze Insights nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van onze inzichten, tips en trends