Naar de navigatie Naar de inhoud

Valse e-mails in omloop

Criminelen vragen om uw betaalpas

Op dit moment sturen criminelen e-mails waarin zij u oproepen een nieuwe betaalpas aan te vragen. En om uw huidige betaalpas op te sturen. Het lijkt alsof ABN AMRO u deze e-mail stuurt. Dit is niet zo. Het is een vorm van phishing . Criminelen proberen toegang tot uw rekening te krijgen om uw geld te stelen.

Phishing is een verzamelnaam voor manieren waarop fraudeurs persoonlijke gegevens van u proberen te krijgen.
 

Wat gebeurt er?

In de e-mail staat dat u een nieuwe betaalpas moet aanvragen. Daarvoor moet u een website bezoeken. Op deze website wordt u gevraagd om twee acties uit te voeren:
1. U moet uw pincode invoeren om aan te geven wat uw rekening is.
2. U moet uw betaalpas per post opsturen.

Doe dit niet. Met uw betaalpas en de code van de e.dentifier geeft u criminelen toegang tot uw rekening, en dus tot uw geld.

 

Stuur nooit uw betaalpas op

ABN AMRO zal u nooit vragen om uw betaalpas op te sturen. Ook vragen wij u nooit om uw pincode of om codes van de e.dentifier. Als wij uw pas vervangen, dan krijgt u van ons een nieuwe pas die u zelf kunt activeren in de pinautomaat. Uw oude pas kunt u doorknippen.

 

Valse e-mail ontvangen?

Wordt u gevraagd om uw pincode of inlogcodes te delen, ga hier dan niet op in. U kunt valse e-mails doorsturen naar valse-email@nl.abnamro.com. Een toelichting bij de e-mail is niet nodig. Met uw melding proberen wij de valse websites uit de lucht te halen. Lees hier alle veiligheidsinformatie.

Volg ons via

  • Volg ons via Twitter
  • Volg ons via Linkedin
  • Volg ons via YouTube