Uw gegevens
Zorg dat uw persoonsgegevens kloppen
- Zo kunnen we u goed bereiken.
- U ontvangt post op het juiste adres.
- U helpt ons bankieren veiliger te maken.
Het is belangrijk dat uw persoonsgegevens compleet en correct zijn. Zo kunnen we u bereiken als dat nodig is. Verandert er iets? De meeste gegevens kunt u zelf eenvoudig aanpassen. Zo blijft alles up-to-date. Soms vragen we u om uw gegevens te controleren of uw ID aan te leveren. We leggen uit hoe u dit doet en waarom we dit vragen.


Uw gegevens bevestigen
Uw persoonsgegevens bevestigen in 3 stappen
Stap 1: Log in
Via de ABN AMRO app:
- Log in.
- Tik rechtsonder op Profiel.
- Tik op Persoonsgegevens.
Via Internet Bankieren:
- Log in.
- Klik rechtsboven bij uw profiel (naam en foto) op het uitklapmenu.
- Klik op Persoonsgegevens.
Heeft u geen toegang tot de app of Internet Bankieren?
Stap 2: Controleer uw gegevens
Controleer uw persoonsgegevens, telefoonnummer(s) en (e-mail)adres. Klopt er iets niet of ontbreken er gegevens? Klik dan op Wijzigen, pas uw gegevens aan en sla ze op.
Stap 3: Bevestig uw gegevens
In de ABN AMRO app:
Scrol naar beneden en tik onderaan het scherm op de gele knop om te bevestigen. U ziet nu een overzicht van uw gegevens. Klopt alles? Bevestig uw gegevens definitief. Tik hiervoor op de gele knop Ja, bevestig. U ziet nu een melding dat het is gelukt. Klaar!
In Internet Bankieren:
Heb uw gegevens gecontroleerd en/of aangepast en klopt alles? Dan ziet u onderaan een gele bevestig-knop. bevestig-knop onderaan de pagina geel. Zet een vinkje om te bevestigen dat u uw gegevens heeft gecontroleerd. Klik nu op de gele knop Bevestig. Klaar!
Waarom is het belangrijk dat uw gegevens kloppen?
Als we uw juiste gegevens hebben, kunnen we u beter bereiken. Bijvoorbeeld om u een nieuwe betaalpas te sturen. Volgens de wet moeten banken de juiste persoonsgegevens van hun klanten hebben. Dit maakt de kans op misbruik van bankrekeninge kleiner.
Klopt het dat jullie mij vragen mijn gegevens te controleren? Hoe weet ik of dit betrouwbaar is?
Het klopt dat we u regelmatig vragen om uw gegevens te controleren en te bevestigen. Dit doet u alleen in de app of in Internet Bankieren. In uw beveiligde omgeving dus.
Het gaat alleen om persoonsgegevens. We vragen bijvoorbeeld nooit naar uw inloggegevens of pincode. Lees meer over veilig bankieren.
Welke persoonsgegevens kan ik zelf wijzigen, controleren en bevestigen?
In de app of Internet Bankieren kunt u zelf de volgende gegevens wijzigen:
- achternaam van uw partner toevoegen aan uw eigen achternaam
- telefoonnummer en e-mailadres
- adres
- burgerservicenummer (BSN); dit kan alleen als er nog geen geldig BSN staat
- land(en) waar u belastingplichtig bent (pas dit alleen aan als dit verandert)
Kan ik mijn officiële voornaam of achternaam zelf wijzigen?
- een Koninklijk Besluit
- Uittreksel Basisadministratie Personen
- Gerechtelijke uitspraak
- geboorteakte met aanhangsel
Krijg ik een bevestiging als ik mijn gegevens heb gecontroleerd en bevestigd?
Ja. U krijgt binnen enkele dagen een bericht in Internet Bankieren. Ook sturen we u een e-mail als we uw e-mailadres hebben.
Wat doen jullie met mijn persoonsgegevens?
De wet bepaalt hoe we met uw persoonsgegevens omgaan. En daar houden we ons aan.
Persoonsgegevens mogen we alleen gebruiken als daar een goede reden voor is. Het openen van een bankrekening of het afsluiten van een hypotheek bijvoorbeeld. Soms moeten we uw gegevens delen met een andere organisatie, bijvoorbeeld de Belastingdienst. Ook dat staat in de wet.
Weten hoe we omgaan met persoonsgegevens? Lees onze privacyverklaring.
Waarom hebben jullie belastinggegevens van mij nodig?
Ik heb een andere vraag. Wat nu?
Uw private banker helpt u graag verder, neem contact op.
Veilig bankieren
Ga voorzichtig om met al uw persoonlijke gegevens. Medewerkers van ABN AMRO vragen bijvoorbeeld nooit naar uw inloggegevens of pincode. Lees meer over veilig bankieren.