Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

Lachende mensen

Mijn persoonsgegevens

Zorg dat al uw gegevens kloppen

Kloppen uw gegevens?

  • Zo kunnen we u goed bereiken.
  • U ontvangt post op het juiste adres.
  • U helpt ons bankieren veiliger te maken.

Het is belangrijk dat uw persoonsgegevens compleet en correct zijn. Zo kunnen we u bereiken als dat nodig is. Verandert er iets? De meeste gegevens kunt u zelf eenvoudig aanpassen. Zo blijft alles up-to-date. Soms vragen we u om uw gegevens te controleren of uw ID aan te leveren. We leggen uit hoe u dit doet en waarom we dit vragen. 

Man werkt op laptop.

Uw gegevens bevestigen

Veilig en eenvoudig met de ABN AMRO app
 
Kreeg u van ons het verzoek gekregen om uw persoonsgegevens te bevestigen? Volg dan de 3 stappen hieronder.

Uw persoonsgegevens bevestigen in 3 stappen:

Stap 1: Log in

Via de ABN AMRO app:

  • Log in.
  • Tik rechtsonder op Profiel.
  • Tik op Persoonsgegevens.

Via Internet Bankieren:

  • Log in.
  • Klik rechtsboven bij uw profiel (naam en foto) op het uitklapmenu.
  • Klik op Persoonsgegevens.

Heeft u geen toegang tot de app of Internet Bankieren?

Stap 2: Controleer uw gegevens

Controleer uw persoonsgegevens, telefoonnummer(s) en (e-mail)adres. Klopt er iets niet of ontbreken er gegevens? Klik dan op Wijzigen, pas uw gegevens aan en sla ze op.

Stap 3: Bevestig uw gegevens

In de ABN AMRO app:

Scrol naar beneden en tik onderaan het scherm op de gele knop om te bevestigen. U ziet nu een overzicht van uw gegevens. Klopt alles? Bevestig uw gegevens definitief. Tik hiervoor op de gele knop Ja, bevestig. U ziet nu een melding dat het is gelukt. Klaar!

In Internet Bankieren:

Heb uw gegevens gecontroleerd en/of aangepast en klopt alles? Dan ziet u onderaan een gele bevestig-knop.  bevestig-knop onderaan de pagina geel. Zet een vinkje om te bevestigen dat u uw gegevens heeft gecontroleerd. Klik nu op de gele knop Bevestig. Klaar!

Uw persoonsgegevens bevestigen in 3 stappen:

Stap 1: Log in

Via de ABN AMRO app:

  • Log in.
  • Tik rechtsonder op Profiel.
  • Tik op Persoonsgegevens.

Via Internet Bankieren:

  • Log in.
  • Klik rechtsboven bij uw profiel (naam en foto) op het uitklapmenu.
  • Klik op Persoonsgegevens.

Heeft u geen toegang tot de app of Internet Bankieren?

Stap 2: Controleer uw gegevens

Controleer uw persoonsgegevens, telefoonnummer(s) en (e-mail)adres. Klopt er iets niet of ontbreken er gegevens? Klik dan op Wijzigen, pas uw gegevens aan en sla ze op.

Stap 3: Bevestig uw gegevens

In de ABN AMRO app:

Scrol naar beneden en tik onderaan het scherm op de gele knop om te bevestigen. U ziet nu een overzicht van uw gegevens. Klopt alles? Bevestig uw gegevens definitief. Tik hiervoor op de gele knop Ja, bevestig. U ziet nu een melding dat het is gelukt. Klaar!

In Internet Bankieren:

Heb uw gegevens gecontroleerd en/of aangepast en klopt alles? Dan ziet u onderaan een gele bevestig-knop.  bevestig-knop onderaan de pagina geel. Zet een vinkje om te bevestigen dat u uw gegevens heeft gecontroleerd. Klik nu op de gele knop Bevestig. Klaar!

Waarom is het belangrijk dat uw gegevens kloppen?

Als we uw juiste gegevens hebben, kunnen we u beter bereiken. Bijvoorbeeld om u een nieuwe betaalpas te sturen. Volgens de wet moeten banken de juiste persoonsgegevens van hun klanten hebben. Dit maakt de kans op misbruik van bankrekeninge kleiner.  

Het klopt dat we u regelmatig vragen om uw gegevens te controleren en te bevestigen. Dit doet u alleen in de app of in Internet Bankieren. In uw beveiligde omgeving dus.

Het gaat alleen om persoonsgegevens. We vragen bijvoorbeeld nooit naar uw inloggegevens of pincode. Lees meer over veilig bankieren.

In de app of Internet Bankieren kunt u zelf de volgende gegevens wijzigen:

  • achternaam van uw partner toevoegen aan uw eigen achternaam
  • telefoonnummer en e-mailadres
  • adres
  • burgerservicenummer (BSN): dit kan alleen als er nog geen geldig BSN staat
  • land(en) waar u belastingplichtig bent (pas dit alleen aan als dit verandert)
Wilt u uw voornaam of achternaam wijzigen omdat er bijvoorbeeld een spelfout in staat? Lever dan uw ID aan via de app of Internet Bankieren. We zorgen er dan voor dat uw naam binnen 2 tot 5 werkdagen is aangepast.

Is uw officiële voornaam of achternaam veranderd? Dit kunt u niet zelf aanpassen. Maak hiervoor een afspraak. Zorg bij de afspraak voor extra bewijs, zoals:
  • een Koninklijk Besluit
  • Uittreksel Basisadministratie Personen
  • Gerechtelijke uitspraak
  • geboorteakte met aanhangsel 

Wilt u de naam van uw partner toevoegen aan uw eigen achternaam? Dat kunt u zelf regelen. Ga via de app of Internet Bankieren naar Profiel en dan naar Persoonsgegevens. Voeg bij Voorkeursnaam de achternaam van uw partner toe aan uw eigen achternaam.

Ja, binnen enkele dagen krijgt u een bericht in Internet Bankieren. En een e-mail als we uw e-mailadres hebben.

De wet bepaalt hoe we met uw persoonsgegevens omgaan. En daar houden we ons aan.

Persoonsgegevens mogen we alleen gebruiken als daar een goede reden voor is. Het openen van een bankrekening of het afsluiten van een hypotheek bijvoorbeeld. Soms moeten we uw gegevens delen met een andere organisatie, bijvoorbeeld de Belastingdienst. Ook dat staat in de wet.

Weten hoe we omgaan met persoonsgegevens? Lees onze privacyverklaring.

Banken moeten rekeninginformatie van klanten delen met de Belastingdienst van Nederland en andere landen. Dat staat zo in de wet. We gebruiken daarvoor uw BSN of een buitenlands belastingnummer.
 
Meer weten over het gebruik van het BSN? Kijk op de website van de Autoriteit Persoonsgegevens

Uw private banker helpt u graag verder, neem contact op.

Veilig bankieren

Ga voorzichtig om met al uw persoonlijke gegevens. Medewerkers van ABN AMRO vragen bijvoorbeeld nooit naar uw inloggegevens of pincode. Lees meer over veilig bankieren.