Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

ABN AMRO

Overdrachtsevenwicht

Balans in uw bedrijfsoverdracht

Experts in bedrijfsoverdracht

  • Oog voor uw bedrijf maar ook uw privé-omstandigheden
  • Ondersteuning voor, tijdens en na de overdracht samen met uw adviseurs
  • Een helder stappenplan voor uw bedrijfsoverdracht

Een gezonde balans voor BV en privé

Uw bedrijf overdragen is een uitdagend en emotioneel proces. Vaak is besluiten tot een overdracht een bitterzoete keuze waar u achter staat, maar dat u ook raakt. Niet alleen op zakelijk vlak, maar ook in uw privéleven. Wij zorgen ervoor dat u evenwichtig uw bedrijf kunt overdragen. Daarmee wordt elk einde een nieuw begin.

Daarom is er Overdrachtsevenwicht

We helpen u graag voor, tijdens en ook na dat de overdracht. Zodat u met een gerust hart uw bedrijf kunt overdragen.

ABN AMRO

Wat kunt u verwachten?

We beginnen met een kennismakingsgesprek. We leren elkaar beter kennen en brengen uw situatie in kaart, zowel privé als zakelijk. Hierna volgen nog een aantal gesprekken om te komen tot een concrete visie voor de toekomst van uw bedrijf. Deze visie leggen we vast in een familiestatuut of visiedocument. Het uitgangspunt is behoud van harmonie thuis én in de onderneming. Uiteraard werken wij hierbij graag samen met uw eigen adviseurs.

ABN AMRO

Waar kan Overdrachtsevenwicht mee helpen?

  • U denkt na over de overdracht van uw bedrijf en u heeft hier vragen over
  • U wilt ondersteuning bij het neerzetten van een visie voor de toekomst voor uw onderneming
  • U wilt een stappenplan op maat voor de overdracht van uw onderneming

De route naar een bedrijfsoverdracht

Op de route naar bedrijfsoverdracht is het belangrijk om oog te hebben voor uzelf, uw onderneming en de mensen die daarbij voor u belangrijk zijn. Wat zijn de wensen, drijfveren, competenties en toekomstige rollen van u en deze personen? En hoe past dit binnen de overdracht van eigendom, leiding en zeggenschap van uw bedrijf nu en in de toekomst? Wij streven daarbij, samen met onze partners of uw eigen adviseurs naar een evenwicht tussen deze wensen en belangen.

ABN AMRO
ABN AMRO
ABN AMRO

Stap 1: Oog voor mens en onderneming

We staan graag stil bij de menselijke kant van zaken. Want zijn uw wensen, drijfveren en grootste krachten? En wat zijn die van de mensen die hebben meegebouwd aan uw bedrijf?

Stap 2: de overdracht in kaart brengen

Hoe passen die wensen en drijfveren binnen uw bedrijf? Wie neemt straks uw bedrijf over?

Stap 3: evenwicht

Evenwicht is essentieel voor behoud van harmonie, helemaal bij de overdracht van een bedrijf. We ondersteunen u daarom bij de balans vinden tussen mens en onderneming.

ABN AMRO

Stap 1: Oog voor mens en onderneming

We staan graag stil bij de menselijke kant van zaken. Want zijn uw wensen, drijfveren en grootste krachten? En wat zijn die van de mensen die hebben meegebouwd aan uw bedrijf?

ABN AMRO

Stap 2: de overdracht in kaart brengen

Hoe passen die wensen en drijfveren binnen uw bedrijf? Wie neemt straks uw bedrijf over?

ABN AMRO

Stap 3: evenwicht

Evenwicht is essentieel voor behoud van harmonie, helemaal bij de overdracht van een bedrijf. We ondersteunen u daarom bij de balans vinden tussen mens en onderneming.

Meer informatie en voorwaarden

Wat is Overdrachtsevenwicht?

Overdrachtsevenwicht is uw gids op uw route naar bedrijfsoverdracht met oog voor relatie, vermogen en onderneming. Wij ondersteunen u bij de gedachtevorming over uw toekomst en de toekomst van uw onderneming, inclusief eigendom, zeggenschap en leiding daarvan. Het doel hiervan is om een gemeenschappelijke visie op de toekomstige bedrijfsoverdracht te ontwikkelen. Daarbij houden wij rekening met de wensen, drijfveren, competenties en toekomstige rollen van de sleutelpersonen binnen de onderneming, inclusief van u en uw gezin. Uitgangspunt daarbij is behoud van harmonie. Hiervoor kunnen we samenwerken met onze partners en/of uw eigen adviseurs

Voor wie is Overdrachtsevenwicht?

Overdrachtsevenwicht is voor ondernemers die bij ABN AMRO MeesPierson bankieren en ondersteuning wensen bij de gedachtevorming over hun eigen toekomst en die van hun onderneming. Een aantal voorbeelden van vragen die aan bod kunnen komen: 

  • Gaat u uw onderneming verkopen, overdragen, geheel/gedeeltelijk of een combinatie? 
  • Wat wordt uw rol na de overdracht? 
  • Wat wordt de rol van de sleutelpersonen binnen uw onderneming en familie na de bedrijfsoverdracht?
  • Is er al nagedacht over noodopvolging?
Hoe ziet het gesprek eruit?

Tijdens het eerste gesprek inventariseren wij uw wensen, doelen en huidige privé en zakelijke situatie. Samen met u formuleren wij wat uw hulpvraag is en of deze dienstverlening past bij u en uw situatie.

Wat gebeurt er na het eerste gesprek?

Als blijkt dat u behoefte heeft aan verdere ondersteuning bij de gedachtevorming over uw toekomst maken wij samen met u een stappenplan voor het vervolg. Dit stappenplan kan worden opgesteld in samenwerking met onze samenwerkingspartners en uw adviseurs. De ondersteuning kan onder andere bestaan uit: 

  • Het in kaart brengen van uw privé en zakelijke situatie via Interactieve Vermogensplanning
  • Interviews met u, uw gezin, uw compagnons en overige bij de onderneming betrokken sleutelpersonen 
  • Begeleiding van gezamenlijke gesprekken in het kader van de geformuleerde doelstelling 
  • Assessments 
  • Persoonlijkheidstests 
  • Het opstellen van de benodigde documenten om een gezamenlijke visie voor de toekomst van de onderneming vast te leggen, zoals een visiedocument, opvolgingsplan, familiestatuut, partnerstatuut of noodopvolgingsplan 
  • Eventuele andere benodigde activiteiten
Hoe kan ik me voorbereiden?

U kunt zich voorbereiden op het gesprek door uw wensen te formuleren. Wat wilt u bereiken, welke zaken zijn voor u belangrijk en wat zijn de uitdagingen?

Kosten

Het eerste gesprek is vrijblijvend en zonder extra kosten als u klant bent van ABN AMRO MeesPierson. Afhankelijk van de ondersteuning die u nodig heeft, wordt vooraf met u besproken wat de kosten zijn voor een vervolg van het traject. Dit kunnen ook kosten zijn van partners met wie wij samenwerken.

Meer informatie en voorwaarden

Wat is Overdrachtsevenwicht?

Overdrachtsevenwicht is uw gids op uw route naar bedrijfsoverdracht met oog voor relatie, vermogen en onderneming. Wij ondersteunen u bij de gedachtevorming over uw toekomst en de toekomst van uw onderneming, inclusief eigendom, zeggenschap en leiding daarvan. Het doel hiervan is om een gemeenschappelijke visie op de toekomstige bedrijfsoverdracht te ontwikkelen. Daarbij houden wij rekening met de wensen, drijfveren, competenties en toekomstige rollen van de sleutelpersonen binnen de onderneming, inclusief van u en uw gezin. Uitgangspunt daarbij is behoud van harmonie. Hiervoor kunnen we samenwerken met onze partners en/of uw eigen adviseurs

Voor wie is Overdrachtsevenwicht?

Overdrachtsevenwicht is voor ondernemers die bij ABN AMRO MeesPierson bankieren en ondersteuning wensen bij de gedachtevorming over hun eigen toekomst en die van hun onderneming. Een aantal voorbeelden van vragen die aan bod kunnen komen: 

  • Gaat u uw onderneming verkopen, overdragen, geheel/gedeeltelijk of een combinatie? 
  • Wat wordt uw rol na de overdracht? 
  • Wat wordt de rol van de sleutelpersonen binnen uw onderneming en familie na de bedrijfsoverdracht?
  • Is er al nagedacht over noodopvolging?

Hoe ziet het gesprek eruit?

Tijdens het eerste gesprek inventariseren wij uw wensen, doelen en huidige privé en zakelijke situatie. Samen met u formuleren wij wat uw hulpvraag is en of deze dienstverlening past bij u en uw situatie.

Wat gebeurt er na het eerste gesprek?

Als blijkt dat u behoefte heeft aan verdere ondersteuning bij de gedachtevorming over uw toekomst maken wij samen met u een stappenplan voor het vervolg. Dit stappenplan kan worden opgesteld in samenwerking met onze samenwerkingspartners en uw adviseurs. De ondersteuning kan onder andere bestaan uit: 

  • Het in kaart brengen van uw privé en zakelijke situatie via Interactieve Vermogensplanning
  • Interviews met u, uw gezin, uw compagnons en overige bij de onderneming betrokken sleutelpersonen 
  • Begeleiding van gezamenlijke gesprekken in het kader van de geformuleerde doelstelling 
  • Assessments 
  • Persoonlijkheidstests 
  • Het opstellen van de benodigde documenten om een gezamenlijke visie voor de toekomst van de onderneming vast te leggen, zoals een visiedocument, opvolgingsplan, familiestatuut, partnerstatuut of noodopvolgingsplan 
  • Eventuele andere benodigde activiteiten

Hoe kan ik me voorbereiden?

U kunt zich voorbereiden op het gesprek door uw wensen te formuleren. Wat wilt u bereiken, welke zaken zijn voor u belangrijk en wat zijn de uitdagingen?

Kosten

Het eerste gesprek is vrijblijvend en zonder extra kosten als u klant bent van ABN AMRO MeesPierson. Afhankelijk van de ondersteuning die u nodig heeft, wordt vooraf met u besproken wat de kosten zijn voor een vervolg van het traject. Dit kunnen ook kosten zijn van partners met wie wij samenwerken.

In gesprek over Overdrachtsevenwicht?

Heeft u een vraag over de mogelijkheden of wilt u vrijblijvend met ons kennismaken? Neem dan contact met ons op. Wij zien uit naar een kennismaking met u.

Bel mij terug

Laat uw gegevens achter en we bellen u binnen twee werkdagen terug.

Bel ons direct

We staan op werkdagen tussen 09.00 en 17.00 uur voor u klaar om van gedachten te wisselen.