Naar de navigatie Naar de inhoud

Seminar sector franchise

Uw supermarkt in het veranderende winkellandschap

Inspelen op trends

Moeten supermarktondernemers veranderingen in de markt zoals sociale media en online verkopen links laten liggen? Of is het juist een kans om meer toegevoegde waarde te creëren? Tijdens het seminar 'Uw supermarkt in het veranderende winkellandschap' bespraken 310 ondernemers deze vragen. Algemene conclusie: er verandert veel en de supermarktondernemer kan niet wachten hierop in te spelen.

 

De sprekers

Frank Quix, Q&A Research & Consultancy, sprak over de trends in het winkellandschap. Hij stelde dat het in de toekomst niet gaat over on- of offline verkoop, maar juist om cross-channel en dus integratie van online en offline winkels.

Michel Koster, sector Banker Retail ABN AMRO, presenteerde de resultaten van het consumentenonderzoek, waarin verschillende trends zijn voorgelegd aan consumenten.

Tom Heidman, raad van bestuur C1000, had een bevlogen verhaal over hoe C1000 inspeelt en zal inspelen op de trends. Zijn belangrijkste conclusie: 'Zorg dat de basis in orde is. Vervolgens kan de ondernemer zelf bepalen, via modules die de franchisegever aanbiedt, welke lokale differentiatie in zijn gebied werkt'.

De dag werd afgesloten met een forumdiscussie, waarin prominente supermarktondernemers en het publiek mochten reageren op verschillende stellingen. Wat opviel was het besef en de wil om in te spelen op de veranderingen.

 

Sectorinformatie

Benieuwd naar onze visie op de ontwikkelingen in uw sector? Wij bieden verschillende publicaties aan. Zoals de jaarlijkse Visie op Sectoren. En elk kwartaal de Sectormonitor.

Stel uw vraag via WhatsApp

Binnen 15 minuten antwoord

Zakelijk contact via Whatsapp

We beantwoorden uw vragen graag zo snel mogelijk. Daarom zijn we ook via WhatsApp bereikbaar. Doordeweeks van 8 tot 22 uur en op zaterdag van 9 tot half 6. U krijgt binnen 15 minuten antwoord.

Volg ons via

  • Volg ons via Twitter
  • Volg ons via Linkedin
  • Volg ons via YouTube