Naar de navigatie Naar de inhoud

Wat is online fraude?

Hoe cybercriminelen uw geld proberen te stelen

Criminelen verzinnen steeds nieuwe manier om aan geld te komen. Hieronder ziet u de meest voorkomende manieren van online fraude.

 

Malafide software op uw computer

Krijgt u het verzoek om vaak achter elkaar in te loggen in Internet Bankieren? Of is Internet Bankieren veel trager dan anders? Dan kan het zijn dat er malware op uw computer staat. Malafide software veroorzaakt 90% van de online fraudegevallen bij ondernemers.

Phishing via e-mail of telefonisch

Fraudeurs hebben de code van uw e.dentifier en/of uw pincode nodig om geld van u te stelen. Wij vragen u nooit om deze codes. Ook niet als u telefonisch of per e-mail wordt benaderd voor een 'belangrijke veiligheidsupdate' of iets dergelijks. Phishing veroorzaakt 10% van de fraudegevallen bij ondernemers.

 

Wat kan een crimineel doen met gestolen geld?

Lukt het de crimineel om geld te stelen van uw rekening? Wij proberen altijd uw geld terug te halen. Let op: wij kunnen alleen actie ondernemen als u aangifte doet bij de politie. In de infographic ziet u wat ze doen met uw geld en wanneer wij uw geld kunnen terughalen.

 

Uw geld is veilig tijdens een DDoS-aanval

Een DDoS-aanval is eigenlijk geen online fraude. Criminelen kunnen dan namelijk geen geld stelen. Want tijdens een DDoS-aanval kan de server geen contact maken met de beveiligde omgeving. U kunt niet inloggen maar uw bankgegevens en uw geld zijn wel veilig.

Stel uw vraag via WhatsApp

Binnen 15 minuten antwoord

Zakelijk contact via Whatsapp

We beantwoorden uw vragen graag zo snel mogelijk. Daarom zijn we ook via WhatsApp bereikbaar. Doordeweeks van 8 tot 22 uur en op zaterdag van 9 tot half 6. U krijgt binnen 15 minuten antwoord.