Naar de navigatie Naar de inhoud

Valse e-mails in omloop

Criminelen vragen om uw betaalpas

Op dit moment sturen criminelen e-mails waarin zij u oproepen een nieuwe betaalpas aan te vragen. En om uw huidige betaalpas op te sturen. Het lijkt alsof ABN AMRO u deze e-mail stuurt. Dit is niet zo. Het is een vorm van phishing. Criminelen proberen toegang tot uw rekening te krijgen om uw geld te stelen.

Phishing is een verzamelnaam voor manieren waarop fraudeurs persoonlijke gegevens van u proberen te krijgen.
 

Wat gebeurt er?

In de e-mail staat dat u een nieuwe betaalpas moet aanvragen. Daarvoor moet u een website bezoeken. Op deze website wordt u gevraagd om twee acties uit te voeren:
1. U moet uw pincode invoeren om aan te geven wat uw rekening is.
2. U moet uw betaalpas per post opsturen.

Doe dit niet. Met uw betaalpas en de code van de e.dentifier geeft u criminelen toegang tot uw rekening, en dus tot uw geld.

 

Stuur nooit uw betaalpas op

ABN AMRO zal u nooit vragen om uw betaalpas op te sturen. Ook vragen wij u nooit om uw pincode of om codes van de e.dentifier. Als wij uw pas vervangen, dan krijgt u van ons een nieuwe pas die u zelf kunt activeren in de pinautomaat. Uw oude pas kunt u doorknippen.

 

Valse e-mail ontvangen?

Wordt u gevraagd om uw pincode of inlogcodes te delen, ga hier dan niet op in. U kunt valse e-mails doorsturen naar valse-email@nl.abnamro.com. Een toelichting bij de e-mail is niet nodig. Met uw melding proberen wij de valse websites uit de lucht te halen. Lees hier alle veiligheidsinformatie.

Volg ons via

  • Volg ons via Twitter
  • Volg ons via Linkedin
  • Volg ons via YouTube