Naar de navigatie Naar de inhoud

Rechtsvorm wijzigen

Nieuwe rechtsvorm, nieuwe overeenkomst

Wat verandert er allemaal als u de rechtsvorm van uw bedrijf wijzigt? Dat kunt u het beste vooraf goed bespreken met uw accountant of boekhouder. Deze beslissing heeft in ieder geval gevolgen voor uw lopende (financiële) contracten.

 

Overeenkomsten met de bank vernieuwen

De overeenkomsten met de bank, die zijn gesloten met uw onderneming in zijn oude rechtsvorm, blijven in principe bestaan, maar moeten wel opnieuw bekeken worden. Denkt u hierbij aan:

  • kredietovereenkomsten

  • hypotheken

  • lease contracten

  • zakelijke rekeningen en contacten internetbankieren. 

Nieuwe structuur, nieuwe afspraken

Als u de rechtsvorm van uw onderneming wijzigt, bent u verplicht om de bank daarop te wijzen. Uw kredietovereenkomst moet waarschijnlijk worden herzien, omdat die met de oude rechtsvorm is afgesloten. De kredietovereenkomst is immers gesloten met een rechtspersoon die niet meer in de oorspronkelijke vorm bestaat. Ook kan het krediet daardoor per direct opeisbaar worden.

Neem daarom ruim op tijd contact op met uw relatiemanager of bankkantoor. U voorkomt dan dat u het krediet voortijdig moet aflossen.

 

Nieuwe kredietovereenkomst

Wilt u vanuit uw nieuwe rechtsvorm ook gebruik blijven maken van een krediet van de bank, maar kan de bestaande kredietovereenkomst door de gewijzigde rechtsvorm niet meer worden gebruikt of aangepast? Dan kunt u een nieuwe kredietovereenkomst afsluiten met speciaal op uw huidige situatie aangepaste condities.
Uw economische situatie en/of uw persoonlijke situatie is misschien anders dan op het moment dat u de oude kredietovereenkomst aanging. Daarom kijken wij opnieuw naar uw situatie.
We zijn u met de nieuwe rechtsvorm natuurlijk graag van dienst en willen u een passend krediet aanbieden. U kunt het beste vooraf een afspraak met ons maken, zodat we alle gevolgen rustig met u kunnen bespreken. 

Veelgestelde vragen

  • Waar vind ik informatie over de kredietovereenkomst?

    In de toelichting over het proces van de kredietaanvraag vindt u informatie over de kredietovereenkomst.

  • Waar kan ik een afspraak maken over mijn kredietovereenkomst?

    U kunt contact opnemen met uw relatiemanager. Heeft u nog geen relatiemanager? Neem dan contact op met YourBusiness Banking via 088 - 226 26 26 (elke werkdag bereikbaar van 8.00 tot 22.00 uur en op zaterdag van 9.00 - 17.30 uur).

Elke werkdag van 08.00 tot 22.00 uur. Op zaterdag van 09.00 - 17.30 uur.

088 - 226 26 26

Betalen met iDEAL via de app

Tip: dit kan ook zonder e.dentifier

Mobiel betalen via iDEAL

Snel online iets betalen? Alleen via de app kunt u zonder e.dentifier betalen via iDEAL. Bevestigen met uw identificatiecode is genoeg. Dat is makkelijk! Dit kan zolang het bedrag binnen uw daglimiet blijft.

Volg ons via

  • Volg ons via Twitter
  • Volg ons via Linkedin
  • Volg ons via YouTube