Naar de navigatie Naar de inhoud

Uw facturen snel betaald én een betere klantbeleving. Het kan met Tikkie. Verstuur uw klanten een betaalverzoek via WhatsApp, sms en Facebook Messenger. De meest gebruikte financiële app van Nederland is er nu ook voor ondernemers.

Tikkie voor bedrijven

Tikkie zakelijk

Uw factuur snel betaald

Tikkie voor bedrijven

  • Betaalverzoeken via WhatsApp en sms
  • Betalingen gaan via iDEAL
  • U ziet direct wanneer er betaald is

Ontvangt u ongevraagd een WhatsApp-bericht van ons? Reageer dan niet om phishing te voorkomen.
50 procent betaald binnen een uur

van de Tikkies wordt binnen een half uur betaald

80 procent betaald binnen een dag

van de Tikkies wordt binnen één dag betaald

Meer dan 2 miljoen gebruikers

geregistreerde Tikkie-gebruikers

Voordelen van Tikkie voor bedrijven

  • Verstuur uw klanten een betaalverzoek via WhatsApp, sms en Facebook Messenger.
  • Betalingen gaan via iDEAL. Iedereen kan via Tikkie betalen.
  • U ziet direct wanneer er betaald is.
  • Ideaal voor webcare, incasso's of betalingen op locatie zoals collectes.

Hoe werkt het?

Hoe werkt Tikkie
Hoe werkt Tikkie
Hoe werkt Tikkie

Bedrijven over Tikkie

"...door Tikkie is de gemiddelde terugbetaaltijd van bijboekingen verlaagd van 24 uur naar 75 minuten. Onze users vroegen om Tikkie!"
- Transavia, over inzetten Tikkie tijdens webcare.

"Binnen een week hadden we 98% van de betalingsachterstanden weggewerkt."
- Moekes Maaltijd, over inzetten Tikkie bij incasso's.

"...onze studenten vroegen om de mogelijkheid om met Tikkie te betalen..."
- Rijksuniversiteit Groningen, over inzetten Tikkie bij incasso's.

Bent u nog geen klant?

Ook als u nog geen klant bent, kunt u zich aanmelden voor Tikkie voor bedrijven. Meld u nu aan en wij nemen contact met u op.

Veelgestelde vragen over Tikkie voor bedrijven

  • Wie kan Tikkie als zakelijk betaalmiddel inzetten?

    Tikkie is vooralsnog alleen beschikbaar voor ABN AMRO klanten. Bent u nog geen klant? Open dan een zakelijke rekening of neem contact op.

  • Wie kan betalen met Tikkie?

    Iedereen met een Nederlands rekeningnummer kan geld overmaken via Tikkie. Dit kan via Mobiel Bankieren maar ook met Internet Bankieren als de gebruiker de link opent op zijn of haar PC.

  • Hoe krijgt een klant zijn of haar geld terug?

    De Tikkie betaling verloopt via iDEAL en kan niet worden gestorneerd.

  • Wanneer vindt de betaling plaats?

    Een Tikkie uitbetaling is gebaseerd op iDEAL. Dat betekent dat de uitbetaling plaatsvindt op één dag na het afronden van het verzoek; tenzij de ontvanger een rekening aanhoudt bij ABN AMRO. In dat geval vindt de bijschrijving direct plaats. Er komt echter wel direct (realtime) een melding binnen op de webportal zodra een Tikkie is afgerekend.

  • Hoe vindt de betaling plaats?

    Het geld van uw klant wordt overgemaakt op de ABN AMRO tussenrekening. Vanuit deze rekeningen worden de betalingen apart overgemaakt naar de zakelijke klant. Dit gaat niet in bulk maar gebeurt per transactie.

  • Kan ik de huisstijl van mijn bedrijf integreren in Tikkie?

    Ja, het is ook mogelijk om uw huisstijl te integreren in de Tikkie-betaalomgeving. Zo blijft uw klant in een herkenbare omgeving.

  • Wat kost het gebruik van Tikkie?

    Om gebruik te maken van Tikkie voor bedrijven, betaalt u kosten. U betaalt alleen voor een geslaagde Tikkie-transactie. De prijs per geslaagde Tikkie is afhankelijk van het aantal Tikkies dat u gemiddeld per maand verstuurt. 

    Aantal Tikkies Prijs per geslaagde Tikkie (transactie)
    < 101 € 0,25
    > 100 < 501 € 0,20
    > 500  € 0,15

    Er zijn meer opties mogelijk waaronder het versturen van sms berichten via onze gateway. Hiervoor worden extra kosten in rekening gebracht. Wij bespreken de mogelijkheden graag met u.

  • Wat heeft u nodig om betaalverzoeken via Tikkie te sturen?

    Om betaalverzoeken via Tikkie te sturen, heeft u een van onze functionaliteiten nodig. De Tikkie Portal is een kant-en-klare oplossing waarmee u gelijk aan de slag kunt. Met de Tikkie API integreert u Tikkie volledig in uw eigen systemen. Wij ontwikkelen deze voor u.

Stel uw vraag via WhatsApp

Binnen 15 minuten antwoord

Zakelijk contact via Whatsapp

We beantwoorden uw vragen graag zo snel mogelijk. Daarom zijn we ook via WhatsApp bereikbaar. Doordeweeks van 8 tot 21 uur en op zaterdag van 9 tot half 6. U krijgt binnen 15 minuten antwoord.