Naar de navigatie Naar de inhoud

SEPA Incasso Bedrijven

U bent incassant. Wat moet u doen?

Voor de SEPA Incasso Bedrijven moeten uw debiteuren altijd een nieuwe machtiging ondertekenen en naar u opsturen. Bovendien moeten zij de machtiging registreren bij hun eigen bank via een registratieformulier.

Om het voor uw debiteuren eenvoudig te maken stuurt u zowel de machtiging als het registratieformulier naar uw debiteur. Deze kan dan in één keer zowel de machtiging als het registratieformulier ondertekenen en naar u terugsturen. U administreert dan zelf de machtiging. Het registratieformulier stuurt u door naar de bank van uw debiteur (zie hiervoor de instructies op het formulier).

Bij deze werkwijze is een aantal zaken van belang:

  • U kunt alleen het registratieformulier van de gezamenlijke Nederlandse banken gebruiken. U vindt dit formulier hieronder.

  • De machtiging kunt u zelf ontwerpen. Hiervoor zijn voorbeelden en standaardformulieren beschikbaar.

  • Zowel de machtiging als het registratieformulier moet bij de debiteur ondertekend worden door de persoon die als tekenbevoegd geregistreerd is bij de Kamer van Koophandel (tot een onbepaalde limiet). Deze persoon moet ook bekend zijn bij de bank en zijn/haar handtekening moet bij ABN AMRO zijn vastgelegd. Wijs uw debiteur hierop om vertraging te voorkomen.

  • Voor het benaderen van uw klanten over de SEPA Incasso Bedrijven-machtiging kunt u gebruikmaken van het onderstaande briefsjabloon. U kunt dit sjabloon aanpassen.

Regel uw zaken wanneer het ú uitkomt

Zelf online regelen

Zakeman is onderweg

Als ondernemer heeft u het altijd druk. Uw bankzaken regelt u het liefst snel en eenvoudig. Wilt u bijvoorbeeld een sealbag registreren of een adreswijziging doorgeven? Regel zelf online uw zaken. Wanneer het ú uitkomt.

Volg ons via

  • Volg ons via Twitter
  • Volg ons via Linkedin
  • Volg ons via YouTube