Naar de navigatie Naar de inhoud

Geld terugstorten met Retourpinnen

Geef uw klanten makkelijk geld terug met Retourpinnen

Eenvoudig geld terugstorten

Retourpinnen

  • Geld terug via uw betaalautomaat

  • Minder contant geld nodig

  • Eenvoudiger ruilen

Minder contant geld nodig met Retourpinnen

Geld terugstorten via uw betaalautomaat

Wilt u ervoor zorgen dat uw klant zijn geld terugkrijgt? En had de klant het bedrag met pin betaald in uw winkel? Contant geld teruggeven hoeft dan niet meer. Er is nu Retourpinnen. Daarmee stort u het bedrag eenvoudig terug op de rekening van uw klant. Prettig voor uw klant. En voor ú.

Minder contant geld nodig

Voor retourpinnen heeft u geen contant geld nodig. Zo koppelt u veiligheid aan klantvriendelijkheid. Want ook uw klant vindt het vaak prettiger minder geld op zak te hebben. Vraag daarom nu Retourpinnen aan.

Ruilen zonder fouten met Retourpinnen
Retourpinnen betekent extra service

Eenvoudiger ruilen

Retourpinnen maakt ruilen eenvoudiger. U verkleint het risico op fouten of fraude als uw klanten hun geld terugkrijgen via uw betaalautomaat. Het scheelt bovendien administratie. U vindt al uw retourtransacties terug in het journaal van uw betaalautomaat. Retourpinnen aanvragen.

Hoe werkt Retourpinnen?

Retourpinnen is een omgekeerde pinbetaling. Via de betaalautomaat stort u het bedrag terug dat de klant eerder met zijn betaalpas heeft betaald. Het geld staat de volgende werkdag op zijn rekening. De transacties worden verrekend met uw pinomzet. Er zijn een aantal voorwaarden. U heeft o.a. een betaalautomaat nodig waarop Retourpinnen mogelijk is.  Bekijk hoe Retourpinnen in de praktijk werkt.

Alle kenmerken van Retourpinnen

Wat is Retourpinnen?

Retourpinnen is een omgekeerde betaling via de betaalautomaat. Hiermee kunt u eerder gedane pintransacties via de betaalautomaat terugdraaien. U stort het bedrag dat uw klant heeft betaald rechtstreeks terug op diens rekening.

Voor wie?

Ondernemers met een zakelijke rekening bij ABN AMRO die hun klanten via de betaalautomaat geld terug willen geven.

Voorwaarden, wat is er nodig

Voor Retourpinnen is het volgende nodig:

  • Een zakelijke rekening bij ABN AMRO (meer informatie).

  • Een contract voor Retourpinnen bij ABN AMRO.

  • Een geschikte betaalautomaat en geschikte kassasoftware. Is de betaalautomaat aan een kassasysteem gekoppeld? Dan moet dit systeem ook geschikt zijn.

  • Een retourenbeleid (zie hieronder) en verkoopvoorwaarden.

  • Autoriseren en informeren van uw kassamedewerkers.

  • U voldoet aan de voorwaarden Acceptatie Debit Cards (V-PAY en Maestro) (pdf, 81kB).

Toelichting retourenbeleid

Bij een retourenbeleid kunt u aan het volgende denken:

  • Welke producten kan de klant retourneren?
  • Hoe lang na aankoop? 
  • Hoe kan de klant het aankoopbedrag terugkrijgen (contant, tegoedbon, Retourpinnen)?
  • Welke bewijsmiddelen moet de klant overleggen? (bijvoorbeeld kassabon of pinbon.)
  • Welke kassamedewerkers mogen een retournering afhandelen? 
  • Hoe worden deze kassamedewerkers geautoriseerd?
  • Welke medewerkers hebben toegang tot de kassalade of tot retourpinnen?

Kosten

Abonnement betaalautomaat retourpinnen per maand € 5,-
Per transactie Maestro en V-PAY € 0,07

Vragen of advies

Meer weten over Retourpinnen? Bekijk de veelgestelde vragen over Retourpinnen (pdf, 153kB). Of neem  contact op met ABN AMRO.

Stel uw vraag via WhatsApp

Binnen 15 minuten antwoord

Zakelijk contact via Whatsapp

We beantwoorden uw vragen graag zo snel mogelijk. Daarom zijn we ook via WhatsApp bereikbaar. Doordeweeks van 8 tot 22 uur en op zaterdag van 9 tot half 6. U krijgt binnen 15 minuten antwoord.