Naar de navigatie Naar de inhoud

Uw zakelijke betaalpas in gebruik

Dame bij geldautomaat met een ABN AMRO Betaalpas

De zakelijke betaalpas met veel mogelijkheden

Zakelijke betaalpas

  • Wereldwijd betaalgemak

  • Goed beschermd tegen fraude

  • Contactloos betalen

Gebruik van uw betaalpas

Betaalpas telefonisch activeren

Heeft u een pas ontvangen die u telefonisch moet activeren? Bij de aanvraag van deze nieuwe betaalpas ontvangt u van ABN AMRO binnen 5 werkdagen na uw aanvraag:  
  • Een betaalpas 
  • Een brief met een activatiecode. De activatiecode herkent u aan de 12 cijfers, bijvoorbeeld 987654321012
  • Een brief met een pincode
  • Een brief met de instructie om de betaalpas telefonisch te activeren
Hoe activeert u deze betaalpas?
  • Houd de brief met de activeringscode, uw betaalpas en het rekeningnummer gereed
  • Bel vanuit Nederland via 0800 - 024 07 21 (gratis)

  • Bel vanuit het buitenland via +31 10 241 17 20

  • +31 10 241 17 20 Toets rekeningnummer en pasnummer in

  • Toets de 12 cijfers van de activeringscode in
Uw betaalpas is geactiveerd
Het pasnummer staat vermeld uw ABN AMRO Betaalpas. Dit nummer staat achter uw rekeningnummer en bestaat uit 3 cijfers.
De activeringscode heeft u nodig om uw pas te kunnen gebruiken. Deze code herkent u aan de 12 cijfers, bijvoorbeeld 987654321012. U ontvangt de activeringscode per brief.

Betaalpas op kantoor activeren

Heeft u een pas ontvangen die u op kantoor moet activeren? Bij de aanvraag van deze nieuwe betaalpas ontvangt u van ABN AMRO:
  • Een betaalpas 
  • Een brief met een pincode 
  • Een brief met de instructie om de betaalpas te activeren op kantoor
Hoe activeert u deze betaalpas? 

U activeert uw betaalpas op alle ABN AMRO kantoren in Nederland, behalve op de wisselkantoren op Schiphol. U neemt daarvoor een geldig legitimatiebewijs (een paspoort, Nederlands rijbewijs of identiteitskaart) mee, de betaalpas en de pincode.

Vervangende betaalpas activeren

U activeert de betaalpas door een betaling of geldopname te doen waarbij u de pincode in moet toetsen. Dit kan in Nederland en het buitenland. U kunt pas gebruikmaken van contactloos betalen ná de activatie.

Betaalpas (de)blokkeren

  • Heeft u een eenmanszaak? Dan kunt u uw betaalpas zelf (de)blokkeren via Internet Bankieren of in de Mobiel Bankieren app. In de app gaat u naar de tab 'Beheer', dan naar 'Betaalpassen' en klikt u op 'Betaalpas (de)blokkeren/vervangen'.
  • Heeft u een BV, een VOF of een vereniging of stichting? Dan kunt u uw betaalpas (de)blokkeren door ons te bellen op 088 - 226 26 26 (elke werkdag bereikbaar van 8.00 tot 22.00 uur en op zaterdag van 9.00 - 17.30 uur).

Betaalpas gevonden?

Heeft u een betaalpas van iemand anders gevonden? Fijn als u:

  • belt met ons via 088 - 226 26 26;
  • of langskomt op kantoor en de betaalpas afgeeft.
In beide gevallen nemen wij contact op met de klant en blokkeren de betaalpas. 

Limiet wijzigen

  • Heeft u een eenmanszaak? Dan kunt u de limiet op uw betaalpas zelf wijzigen via Internet Bankieren of in de Mobiel Bankieren app. In de app gaat u naar de tab 'Beheer', dan naar 'Betaalpassen' en klikt u op 'Limiet opnemen' en/of 'Limiet betalen'.
  • Heeft u een BV, een VOF of een vereniging of stichting? Dan kunt u uw limiet wijzigen door ons te bellen op 088 - 226 26 26 (elke werkdag bereikbaar van 8.00 tot 22.00 uur en op zaterdag van 9.00 - 17.30 uur).

Pincode wijzigen

U kunt u pincode zelf veranderen met uw betaalpas via een geldautomaat van ABN AMRO in Nederland. Dit kan 24 uur per dag, 7 dagen per de week.

Pinnen in Europa of wereldwijd

U kunt kiezen of u uw betaalpas alleen binnen Europa of wereldwijd wilt gebruiken, met het zogenaamde Betaalprofiel. Uw Betaalprofiel staat standaard op Europa om uw zakelijke rekening te beschermen tegen skimming.

  • Heeft u een eenmanszaak? Dan kunt u het Betaalprofiel op uw betaalpas zelf wijzigen via Internet Bankieren of via de Mobiel Bankieren app. In de app gaat u naar de tab 'Beheer', dan naar 'Betaalpassen' en klikt u op 'Betalen/opnemen buitenland'.
  • Heeft u een BV, een VOF of een vereniging of stichting? Dan kunt u uw betaalprofiel wijzigen door ons te bellen op 088 - 226 26 26 (elke werkdag bereikbaar van 8.00 tot 22.00 uur en op zaterdag van 9.00 - 17.30 uur).

Contactloos betalen

Contactloos betalen  is de nieuwste vorm van betalen. U houdt uw betaalpas tegen de betaalautomaat aan, en hoeft deze er niet in te steken. Bij een bedrag tot € 25,- hoeft u zelfs uw pincode niet in te toetsen. Zo rekent u snel en eenvoudig kleine bedragen af. De betaalautomaten waar u contactloos kunt betalen, herkent u aan het speciale logo. Bied contactloos betalen aan uw klanten .

Vervangende pas aanvragen

Is uw betaalpas kapot of gestolen? Vraag dan een vervangende betaalpas aan.

  • Heeft u een eenmanszaak? Dan kunt u zelf een vervangende betaalpas aanvragen via Internet Bankieren of in de Mobiel Bankieren app. In de app gaat u naar de tab 'Beheer', dan naar 'Betaalpassen' en klikt u op 'Betaalpas (de)blokkeren/vervangen'.
  • Heeft u een BV, een VOF of een vereniging of stichting? Dan kunt u een vervangende betaalpas aanvragen door ons te bellen:
    • vanuit Nederland via 088 - 226 26 26;
    • vanuit het buitenland via +31 10 241 17 20.

Extra pas aanvragen

Heeft u nog geen betaalpas? Of wilt u een extra pas aanvragen? Belt u ons dan:

  • vanuit Nederland via 088 - 226 26 26;
  • vanuit het buitenland via +31 10 241 17 20.

Elke werkdag van 08.00 tot 22.00 uur. Op zaterdag van 09.00 - 17.30 uur.

088 - 226 26 26

Stel uw vraag via WhatsApp

Binnen 15 minuten antwoord

Zakelijk contact via Whatsapp

We beantwoorden uw vragen graag zo snel mogelijk. Daarom zijn we ook via WhatsApp bereikbaar. Doordeweeks van 8 tot 22 uur en op zaterdag van 9 tot half 6. U krijgt binnen 15 minuten antwoord.

Volg ons via

  • Volg ons via Twitter
  • Volg ons via Linkedin
  • Volg ons via YouTube