Naar de navigatie Naar de inhoud

Uw betaalpas gebruiken

Zo neemt u uw nieuwe betaalpas in gebruik

Met uw zakelijke betaalpas kunt u geld opnemen, Internet Bankieren en heeft u altijd een betaalmiddel op zak. U ontvangt een betaalpas bij een zakelijke betaalrekening. De betaalpas die u ontvangt, is nog niet gelijk geschikt voor gebruik. U moet de betaalpas eerst telefonisch of op kantoor activeren. Hoe u dit precies doet, leest u hier.

Telefonisch activeren

Heeft u een pas ontvangen die u telefonisch moet activeren? Bij de aanvraag van deze nieuwe betaalpas ontvangt u van ABN AMRO binnen 5 werkdagen na uw aanvraag: 

  • Een betaalpas 

  • Een brief met een activatiecode. De activatiecode herkent u aan de 12 cijfers, bijvoorbeeld 987654321012

  • Een brief met een pincode

  • Een brief met de instructie om de betaalpas telefonisch te activeren

Hoe activeert u deze betaalpas?

  • Leg de brief met de activeringscode, uw betaalpas en het rekeningnummer klaar

  • Bel vanuit Nederland via 0800 - 024 07 21 (gratis).

  • Bel vanuit het buitenland via +31 10 241 17 20

  • Toets rekeningnummer en pasnummer in

  • Toets de 12 cijfers van de activeringscode in

  • Uw betaalpas is geactiveerd

Activeren op kantoor

Heeft u een pas ontvangen die u op kantoor moet activeren? Bij de aanvraag van deze nieuwe betaalpas ontvangt u van ABN AMRO:

  • Een betaalpas 

  • Een brief met een pincode 

  • Een brief met de instructie om de betaalpas te activeren op kantoor

Hoe activeert u deze betaalpas?

U activeert uw betaalpas op alle ABN AMRO kantoren in Nederland, behalve op de wisselkantoren op Schiphol. U neemt daarvoor een geldig legitimatiebewijs (een paspoort, Nederlands rijbewijs of identiteitskaart) mee, de betaalpas en de pincode. 

Activeren vervangende betaalpas

U activeert de betaalpas door een betaling of geldopname te doen waarbij u de pincode in moet toetsen. Dit geldt ook voor geldautomaten of betaalautomaten in het buitenland. U kunt pas gebruikmaken van contactloos betalen, nadat u uw pincode heeft ingetoetst bij een eerdere transactie.

Blokkeren

Bent u de betaalpas verloren of is deze gestolen? Blokkeer deze dan onmiddellijk. U belt direct met 0900 - 00 24 (gebruikelijke belkosten). Vanuit het buitenland belt u met +31 10 241 17 20. Lees hoe u uw betaalpas blokkeert en hoe u misbruik van uw betaalpas meldt.

Betaalpas limiet wijzigen

Wilt u de limiet op uw betaalpas aanpassen? Bel dan via 088 - 226 26 26. Vanuit het buitenland via +31 10 241 17 23. Of bezoek een kantoor.

Betaalprofiel instellen

Om uw zakelijke rekening te beschermen tegen skimming, kunt u in Internet Bankieren aangeven of u uw betaalpas alleen binnen Europa of wereldwijd wilt gebruiken. Wijzig het profiel van uw betaalpas.

Nieuwe of vervangende betaalpas aanvragen

Wilt u een nieuwe of een vervangende betaalpas? Bel dan met 0900 - 00 24 (gebruikelijke belkosten). Vanuit het buitenland via +31 10 241 17 20.

Elke werkdag van 08.00 tot 22.00 uur. Op zaterdag van 09.00 - 17.30 uur.

088 - 226 26 26

Tip: zoeken in de app

Zoeken kan op verschillende manieren

Zoeken in de app kan op verschillende manieren.

Ga naar uw bij- en afschrijvingen en tik op het vergrootglas. U kunt dan zoeken op naam, bedrag of omschrijving. Of tik op een foto of logo. Zo zet u alle bijbehorende betalingen op een rij.

Volg ons via

  • Volg ons via Twitter
  • Volg ons via Linkedin
  • Volg ons via YouTube