Keurmerk Klantgericht Verzekeren

Verzekerd van kwaliteit

Sinds 2010 heeft ABN AMRO Verzekeringen het Keurmerk Klantgericht Verzekeren (KKV). Dat is een kwaliteitskeurmerk van de Stichting toetsing verzekeraars. Het KKV geeft u de zekerheid dat de verzekeraar zijn beloftes nakomt en dat de kwaliteit van dienstverlening belangrijk is voor de verzekeraar.

Een 7,3 van klanten

In 2017 heeft ABN AMRO Verzekeringen deelgenomen aan het klantonderzoek ‘VerzekeraarsInBeeld’ van het Verbond van Verzekeraars. Klanten gaven een cijfer voor vertrouwen, tevredenheid, klantgerichtheid, deskundigheid, duidelijkheid en contact.

Wijzer in geldzaken

Heeft u behoefte aan betrouwbare informatie over geldzaken van een derde partij? Kijk dan eens op wijzeringeldzaken.nl. Het platform Wijzer in geldzaken vertegenwoordigt ruim 40 organisaties die hun krachten bundelen om het financiële inzicht van consumenten te vergroten, zodat zij beter in staat zijn financiële beslissingen te nemen.

GROW - afbeelding_Wijzer in Geldzaken

Klanttevredenheid

ABN AMRO Verzekeringen is de trotse eigenaar van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren. Maar het belangrijkste is het voordeel voor u als klant. Daarom houden we jaarlijks klantonderzoeken. Lees hieronder meer over de verbeterpunten die we hebben opgepakt als antwoord op uw suggesties.

3,8 voor schadeafhandeling (op een schaal van 1 t/m 5)

In opdracht van de Autoriteit Financiële Markten heeft de Stichting toetsing verzekeraars in 2018 onderzoek gedaan naar de schadeafhandeling van verzekeraars. Hierbij hebben we gemiddeld 3,8 gescoord (op een schaal van 1 tot en met 5). Met de aanbevelingen en adviezen uit dit onderzoek gaan we aan de slag. Zo maken we de schadeafhandeling voor u nog makkelijker.

Vragen, suggesties en klachten

Uw tevredenheid is belangrijk. Heeft u een voorstel hoe de service verbeterd kan worden? Of bent u niet tevreden over de manier waarop u geholpen bent? Vertel het ons. Dan zoeken we een passende oplossing.

Hoe kunt u ons bereiken?

Heeft u een vraag of wilt u informatie over verzekeringen? Onze medewerkers zijn 24 uur per dag, 7 dagen per week telefonisch bereikbaar via 0900 - 00 24 (gebruikelijke belkosten). Vanuit het buitenland: +31 10 241 17 20. Wilt u een schade melden? Bel dan +31 38 49 67 123.

Belt u ons? Toets dan uw rekeningnummer in, zo kunnen we u sneller en beter van dienst zijn. Spreek daarna duidelijk in over welk product uw vraag gaat en vat uw vraag in maximaal 3 woorden samen. U komt dan snel bij de juiste persoon terecht.

Bereikbaarheid: wat mag u verwachten?

  • U krijgt ons gemiddeld binnen 1 minuut aan de lijn (vanaf uw keuze in het keuzemenu)
  • U hoeft nooit langer dan 5 minuten te wachten
  • Als we verwachten dat u te lang moet wachten bellen we u terug wanneer het u uitkomt
  • Kunnen wij uw vraag niet direct beantwoorden? We zorgen ervoor dat u alsnog antwoord krijgt

Meer informatie

  • In reactietermijnen verzekeringen leest u hoelang het duurt het voor u een reactie van ABN AMRO Verzekeringen ontvangt na een klacht, suggestie of verzoek.
  • Verzekeraars en banken kunnen te maken krijgen met fraude door klanten. We zijn alert op fraude en fraudeurs en nemen verschillende maatregelen. Lees meer over ons fraudebeheersingsbeleid.
  • Duurzaam Beleggen, ook wel Maatschappelijk Verantwoord Beleggen genoemd, vinden we belangrijk. Daarom onderschrijven we de Code Duurzaam Beleggen. Lees meer over ons beleggingsbeleid.

Veelgestelde vragen over schadeverzekeringen

Het bedrag voor uw verzekering bestaat uit de volgende onderdelen:

  1. premie voor uw verzekering
  2. administratieve kosten en poliskosten
  3. assurantiebelasting over de premie en de kosten

De poliskosten bedragen € 4,39 (inclusief assurantiebelasting) voor het afsluiten van een verzekering. Bij een autoverzekering bedragen de afsluitkosten € 9,98 (inclusief assurantiebelasting). Deze kosten betaalt u ook bij een wijziging van uw autoverzekering.

U betaalt 21% assurantiebelasting over uw premie en kosten. Sommige verzekeringen en delen hiervan zijn vrijgesteld van assurantiebelasting. Dat zijn bijvoorbeeld: 

  • levensverzekeringen
  • ongevallen-, invaliditeits- en arbeidsongeschiktheidsverzekeringen
  • ziekte- en ziektekostenverzekeringen
  • werkloosheidsverzekeringen
  • transportverzekeringen

Uw verzekeringspremie wordt rond de 1e van de maand afgeschreven van uw rekening. Betaalt u uw premie per jaar? Dan wordt uw premie jaarlijks afgeschreven rond de 1e van de maand waarin uw herzieningsdatum valt. Deze datum kunt u vinden op uw polis.

De premievervaldatum is de datum waarop u uw verzekeringspremie moet betalen.

U kunt uw premiebetaling wijzigen met ingang van de herzieningsdatum. Deze datum kunt u vinden op uw polis.

Vanaf drie verzekeringen krijgt u pakketkorting. Bij drie verzekeringen krijgt u 3% korting, bij vier verzekeringen 4% korting en bij vijf of meer verzekeringen 5% korting. De pakketkorting krijgt u één keer per jaar uitbetaald. Lees meer over de pakketkorting.

Een eigen risico is het bedrag dat bij een schade wordt afgehaald van de uitkering. Dit is dus het bedrag dat voor uw eigen rekening komt. De hoogte van uw eigen risico staat op uw polis.

U mag een schadeverzekering bij ons op ieder moment beëindigen, behalve uw doorlopende reisverzekering. De minimale looptijd van de doorlopende reisverzekering is één jaar. U moet een verzekering 30 dagen voor de gewenste beëindigingdatum opzeggen. Gebruikt u voor de beëindiging van uw verzekering ons online opzegformulier (inloggen met vijfcijferige identificatie code of e.dentifier). Heeft u geen Internet Bankieren? Neem dan contact met ons op via 0900 - 00 24 (gebruikelijke belkosten).