Naar de navigatie Naar de inhoud

Veelgestelde vragen over Pinsparen

In deze pagina vindt u de veelgestelde vragen over Pinsparen op een rij:

Algemeen

  • Kan ik ook pinsparen in het buitenland?

    Nee, u kunt alleen pinsparen in Nederland.

  • Vanaf wanneer kan ik pinsparen gebruiken?

    Als u zich heeft aangemeld voor pinsparen, spaart u na 3 werkdagen elke keer als u pint.

  • Op welke geldautomaten kan ik pinsparen?

    Pinsparen is mogelijk via alle betaalautomaten en geldautomaten in Nederland.

  • Pinspaar ik ook als als ik betaal met de chip?

    Nee, u pinspaart niet als u betaalt met de chip.

  • Zijn er kosten verbonden aan pinsparen?

    Nee, pinsparen is geheel kosteloos.

  • Kan ik rood komen te staan door pinsparen?

    Nee, het is niet mogelijk om rood te staan door pinsparen.

  • Is elke pinspaar-transactie direct zichtbaar bij mijn bij- en afschrijvingen?

    De overboeking van uw pinspaar-opdracht vindt ’s nachts plaats. De werkdag nadat u gepind heeft, is de afschrijving en overboeking dus zichtbaar.

  • Is elke overboeking naar mijn spaarrekening apart zichtbaar na een pintransactie?

    Nee, uw pintransacties worden per dag gebundeld en als één bedrag overgeboekt naar uw spaarrekening. Bijvoorbeeld: als u op één dag pintransacties doet van € 5,-, € 100,-, € 3,- en € 20,- en u heeft aangegeven te pinsparen met 5%, dan wordt bij voldoende saldo de volgende werkdag een bedrag van uw betaalrekening naar uw spaarrekening geboekt van € 6,40.

Rekeningen

  • Met welke rekening kan ik pinsparen?

    U kunt van alle betaalrekeningen pinsparen. U kunt náár de meeste spaarrekeningen pinsparen, maar niet naar iedere spaarrekening. De volgende spaarrekeningen zijn uitgesloten van deelname aan pinsparen: 
    KinderBonus Sparen, Jongerengroeirekening, Royaal Rekening, en alle Spaar Deposito's. U kunt wel de Jongerengroeirekening kiezen als betaalrekening om te pinsparen.

  • Kan ik ook pinsparen met een betaalrekening van een andere bank naar een spaarrekening bij ABN AMRO?

    Nee, u kunt alleen pinsparen met een betaal- en spaarrekening bij ABN AMRO.

  • Kan ik van een gezamenlijke betaalrekening pinsparen?

    Ja, dat kan. Pinsparen is mogelijk vanaf uw gezamenlijke betaalrekening. De spaarrekening waarop u pinspaart dient dan ook een gezamenlijke spaarrekening te zijn met dezelfde tenaamstelling.
    Let op: u pinspaart met iedere betaalpas die gekoppeld is aan de gezamenlijke betaalrekening.

  • Kan ik op een gezamenlijke spaarrekening pinsparen?

    Ja, dat kan. De betaalrekening en gekozen spaarrekening moeten wel beiden dezelfde tenaamstelling hebben.
    Let op: u pinspaart met iedere betaalpas die gekoppeld is aan de gezamenlijke betaalrekening.

  • Kan ik pinsparen op een spaarrekening van mijn kind?

    Nee, u kunt alleen pinsparen op uw eigen spaarrekening.

  • Wanneer is de overboeking naar mijn spaarrekening zichtbaar?

    Uw overboeking is de volgende werkdag zichtbaar.

Instellingen

  • Hoe kan ik mijn instellingen voor pinsparen wijzigen?

    U kunt uw pinsparen instellingen wijzigen wanneer u wilt, dit kan online via het formulier, telefonisch via 0900 - 00 24 (gebruikelijke belkosten) of bij een kantoor van ABN AMRO. Het duurt maximaal drie werkdagen voor uw wijziging verwerkt is.

  • Kan ik pinsparen altijd uitzetten?

    U kunt pinsparen uitzetten wanneer u wilt. Dat kan online, telefonisch of bij een bankkantoor van ABN AMRO. Het duurt dan maximaal drie werkdagen voordat pinsparen uitgezet is.

  • Ik wil nog wel geld overhouden op mijn betaalrekening, kan dat?

    Ja, dat kan. U kunt een minimum saldo op uw betaalrekening aangeven. U pinspaart tot dat het saldo op uw betaalrekening dit bedrag heeft bereikt.

  • Ik wil niet pinsparen als ik een grote aankoop doe, kan ik dit aangeven?

    U kunt een maximum pinspaarbedrag per dag aangeven. U pinspaart tot dit bedrag bereikt is.

  • Kan ik mijn instellingen voor pinsparen inzien via Internet Bankieren?

    Nee, dit is helaas nog niet mogelijk. U kunt uw instellingen voor pinsparen terugvinden op de bevestigingsbrief die u per post heeft ontvangen.

  • Waar kan ik mijn instellingen voor pinsparen inzien?

    U kunt uw instellingen voor pinsparen terugvinden op de bevestigingsbrief die u per post heeft ontvangen.

  • Kan ik pinsparen aanzetten, wijzigen of beëindigen met mijn mobiel bankieren app?

    Nee, helaas kunt u pinsparen (nog) niet aanzetten, wijzigen of beëindigen op de mobiel bankieren app van ABN AMRO.

Hulp nodig? Bel met onze medewerkers. Dat kan 24 uur per dag, 7 dagen per week.

0900 - 00 24 (gebruikelijke belkosten)

Sparen met een doel

Vermogens Spaarrekening

Backpacker op vakantie

Spaart u voor een nieuwe auto of een wereldreis? Dan laat u uw spaargeld voor langere tijd staan. Kies voor de Vermogens Spaarrekening en u krijgt extra rente. Dat is mooi meegenomen.

Blijf op de hoogte via

  • Volg ons via Facebook
  • Volg ons via Twitter
  • Volg ons via Linkedin
  • Volg ons via YouTube
  • Nieuwsbrief