Naar de navigatie Naar de inhoud

Automatisch Sparen wijzigen

Uw automatische spaaropdracht aanpassen

U wilt uw automatische spaaropdracht verhogen of verlagen? Lees hieronder hoe u eenvoudig uw automatische spaaropdracht wijzigt.

stap 1

Kies de automatische spaaropdracht

stap 2

Wijzig wanneer en hoe vaak u wilt sparen

stap 3

Het spaarbedrag wijzigen

Veelgestelde vragen over Automatisch Sparen

  • Met welke rekeningen kan ik Automatisch Sparen?

    U kunt Automatisch Sparen als u een betaalrekening en een spaarrekening bij ABN AMRO heeft. De spaarrekening mag ook op naam van uw kind of kleinkind staan.

    Automatisch Sparen kan niet op Spaar Deposito's.

  • Hoe kan ik automatisch sparen zonder Internet Bankieren of Mobiel Bankieren?

    Heeft u een betaalrekening en spaarrekening bij ABN AMRO, maar geen Internet Bankieren of Mobiel Bankieren? Laat dan een automatische spaaropdracht maken via een van onze bankkantoren of telefonisch via 0900 - 00 24 (gebruikelijke belkosten).

    Wilt u Automatisch Sparen voortaan gemakkelijk zelf regelen? Vraag dan eerst Internet Bankieren aan.

  • Kan ik een automatische spaaropdracht veranderen of stopzetten?

    Wilt u een vast bedrag sparen of een keer overslaan? U kunt uw automatische spaaropdrachten eenvoudig zelf veranderen. Wilt u stoppen met Automatisch Sparen? U kunt uw automatische spaaropdracht verwijderen wanneer u wilt. Of geef uw spaaropdracht een einddatum. Dan stopt deze ook automatisch.

  • Kan ik Automatisch Sparen een keer overslaan?

    Heeft u een spaaropdracht per maand? Dan kunt u eenvoudig een maand overslaan als het even niet goed uitkomt. Verwacht u ieder jaar in een bepaalde maand veel uitgaven? U kunt maximaal 2 vaste maanden invullen, waarin u niet automatisch spaart. U geeft dit aan binnen Internet Bankieren of Mobiel Bankieren bij uw spaaropdracht.

    Spaart u per week of per kwartaal? Dan kunt u niet een week of kwartaal overslaan.

  • Wanneer krijg ik rente over mijn spaarbedrag?

    Het bedrag dat u automatisch spaart, schrijven wij op één en dezelfde dag af van uw betaalrekening en bij op uw spaarrekening. Zodra het bedrag op uw spaarrekening staat, krijgt u hierover rente.

Hulp nodig? Bel met onze medewerkers. Dat kan 24 uur per dag, 7 dagen per week.

0900 - 00 24 (gebruikelijke belkosten)

Overal en altijd kunnen inloggen

Geen e.dentifier? Toch inloggen!

Snel Bankieren

Soms heeft u geen e.dentifier bij de hand maar wilt u toch uw saldo weten. Met Internet Bankieren logt u dan in met een 5-cijferige identificatiecode. Deze code kunt u ook gebruiken voor de Mobiel Bankieren app.

Blijf op de hoogte via

  • Volg ons via Facebook
  • Volg ons via Twitter
  • Volg ons via Linkedin
  • Volg ons via YouTube
  • Nieuwsbrief