Naar de navigatie Naar de inhoud

Overstappen van ABN AMRO naar anderen

Overstappen naar andere bank of verzekeraar

Heeft u een levensverzekering of bankspaarproduct bij ABN AMRO en wilt u hiermee overstappen naar een andere bank of verzekeraar? Volg dan onderstaande stappen.

stap 1

Sluit een bankspaarproduct of levensverzekering af
  • Sluit een bankspaarproduct of levensverzekering af bij uw nieuwe bank of verzekeraar. Er gelden speciale regels van de Belastingdienst voor het saldo dat u heeft opgebouwd. Het kan zijn dat de regels voor uw oude product anders zijn dan die voor uw nieuwe product. Informeer daarom vooraf bij uw nieuwe bank of verzekeraar, of overstappen wel in uw voordeel is. Veel banken en verzekeraars zullen u helpen met de waardeoverdracht.

stap 2

Geef opdracht uw saldo over te boeken
  • U geeft ons opdracht uw saldo over te boeken naar uw nieuwe bank of verzekeraar. Dit kan per brief of met een formulier dat u hiervoor krijgt van uw nieuwe bank of verzekeraar.

    Uw oude product is een levensverzekering 
    Zet het volgende in de opdracht:
    - uw polisnummer
    - uw voorletters
    - uw achternaam
    - uw adres, postcode en woonplaats
    - uw geboortedatum
    - uw Burger Service Nummer
    - uw handtekening
    - de naam van uw nieuwe bank of verzekeraar. 

    Uw oude product is een bankspaarproduct
    Zet het volgende in de opdracht:
    - uw rekeningnummer
    - uw voorletters
    - uw achternaam
    - uw adres, postcode en woonplaats
    - uw geboortedatum
    - uw Burger Service Nummer
    - uw handtekening
    - de naam van uw nieuwe bank of verzekeraar.

stap 3

Stuur deze bijlagen mee
  • Om uw saldo over te kunnen boeken, hebben wij de volgende documenten van u nodig:
    - een opdracht tot waardeoverdracht (zie stap 2)
    - een kopie van uw paspoort, identiteitskaart of rijbewijs.

stap 4

Stuur de opdracht en bijlagen op
  • Stuur uw opdracht en de benodigde documenten (zie stap 3) naar het juiste adres:

    Uw oude product is een levensverzekering
    ABN AMRO Verzekeringen N.V.
    Postbus 10085
    8000 GB Zwolle

    Uw oude product is een bankspaarproduct
    ABN AMRO Bank N.V.
    Afdeling Banksparen
    Postbus 256
    3000 AG Rotterdam

stap 5

Wij maken het saldo over naar uw bank/verzekeraar
  • Wij maken uw saldo over naar uw nieuwe bank of verzekeraar. Wij doen dit binnen 14 dagen nadat wij uw verzoek met alle benodigde documenten (zie stap 3) hebben ontvangen.

stap 6

U krijgt een bevestiging
  • Zodra wij uw saldo hebben overgemaakt naar uw nieuwe bank of verzekeraar, sturen wij u een bevestiging.

stap 7

Uw bank/verzekeraar maakt het saldo naar u over
  • Zodra uw nieuwe bank of verzekeraar het het saldo van ons heeft ontvangen, maakt deze het over naar uw bankspaarrekening of verzekering. Informeer bij uw nieuwe bank of verzekeraar hoe lang dit duurt en of u daarvan een bevestiging krijgt.

Hulp nodig? Bel met onze medewerkers. Dat kan 24 uur per dag, 7 dagen per week.

0900 - 00 24 (gebruikelijke belkosten)

Overal en altijd kunnen inloggen

Geen e.dentifier? Toch inloggen!

Snel Bankieren

Soms heeft u geen e.dentifier bij de hand maar wilt u toch uw saldo weten. Met Internet Bankieren logt u dan in met een 5-cijferige identificatiecode. Deze code kunt u ook gebruiken voor de Mobiel Bankieren app.

Blijf op de hoogte via

  • Volg ons via Facebook
  • Volg ons via Twitter
  • Volg ons via Linkedin
  • Volg ons via YouTube
  • Nieuwsbrief