Naar de navigatie Naar de inhoud

Zo kunt u altijd pinnen en betalen

Geld lenen kost geld

Het overkomt ons allemaal wel eens: u wilt pinnen voor uw boodschappen, maar de caissière schudt haar hoofd. Of uw hypotheek kan niet worden afgeschreven, omdat er net een ander groot bedrag is overgemaakt. Niet alleen ontzettend onhandig, maar het is ook nog eens niet nodig. U kunt al veel van dit soort situaties voorkomen als u regelt dat u meer rood kunt staan op uw betaalrekening. Hieronder leest u hoe u zelf online regelt dat u meer rood kunt staan en nog meer tips die ervoor kunnen zorgen dat u altijd kunt betalen.

Verhoog rood staan op uw betaalrekening

Met rood staan op uw betaalrekening kunt u altijd uw boodschappen pinnen

  • meer ruimte om te kunnen pinnen en betalen
  • wijzig eenvoudig zelf hoeveel u rood kunt staan
  • u betaalt alleen rente over het bedrag dat u rood staat.

Gebruik uw spaargeld

Staat er bijna geen geld meer op uw betaalrekening en heeft u voldoende spaargeld? Boek dan even wat geld over van uw spaarrekening. Dat is voordeliger dan rood staan; u betaalt immers meer rente voor rood staan, dan dat uw spaargeld oplevert.
Als u een spaarrekening bij ABN AMRO heeft, staat het geld direct na het overboeken op uw betaalrekening. Staat uw spaargeld ergens anders? Dan duurt het wat langer voordat het geld op uw betaalrekening staat. Het is dus slim om voldoende geld op een ABN AMRO spaarrekening te zetten.

Geld overboeken met uw smartphone

Geld overboeken met uw smartphone
  • snel uw saldo checken

  • direct geld overmaken van spaar- naar betaalrekening

  • meteen overzicht van mislukte betalingen.

Ontvang een e-mail of sms als uw saldo wijzigt

Zit u te wachten op een bepaalde bij- of afschrijving op uw betaalrekening? Met 'Betaalalerts' hoeft u niet meer de hele tijd uw rekening in de gaten te houden. U geeft namelijk binnen Internet Bankieren zelf aan dat u een sms of e-mail wilt krijgen als er een bepaald bedrag wordt afgeschreven. Zo bent u altijd direct op de hoogte van wijzigingen.

Vragen over Lenen? Bel op werkdagen van 8 tot 21 uur, zaterdag en zondag van 9  tot 17.30 uur.

0800 - 024 07 19 (gratis)

Uw bestaande lening wijzigen?

U regelt het zelf via Internet Bankieren

lening aanpassen kan eenvoudig online

Wilt u wat meer kunnen lenen? Bijvoorbeeld omdat uw verbouwing duurder uitvalt? Of wilt u uw lening juist verlagen, beëindigen of op een andere manier wijzigen? U regelt het eenvoudig zelf via Internet Bankieren.

Blijf op de hoogte via

  • Volg ons via Facebook
  • Volg ons via Twitter
  • Volg ons via Linkedin
  • Volg ons via YouTube
  • Nieuwsbrief