Naar de navigatie Naar de inhoud

Hoe verloopt de kredietaanvraag?

Geld lenen kost geld

Kredietaanvraag

U wilt een maatwerkkrediet aanvragen of misschien heeft u onlangs al een offerte aangevraagd. Dan is het handig om te weten hoe uw aanvraag verloopt.

 

Wat heeft u nodig bij de aanvraag?

Vul voor het gesprek met de adviseur de vragenlijst in. Deze krijgt u van de adviseur. Tijdens de kredietaanvraag is het belangrijk dat u de juiste documenten bij de hand heeft. Documenten die u bij de hand moet houden zijn bijvoorbeeld:

  • Uw inkomensgegevens. Denk hierbij aan loon maar ook andere bronnen van inkomsten.

  • Overzicht van uw woonlasten.

  • Taxatierapporten als er een onderpand op de lening gevestigd wordt.

Wat u nog meer moet meenemen, hangt af van uw situatie en de gewenste kredietvorm.

 

Zo verloopt uw kredietaanvraag

stap 1

Het oriëntatiegesprek
  • Samen met uw adviseur bespreekt u uw wensen en de mogelijkheden. Dit gesprek is vrijblijvend. Naar aanleiding van dit gesprek krijgt u een prijsvoorstel voor een advies.

stap 2

Het adviesgesprek
  • De adviseur gaat met uw gegevens en wensen aan de slag om een zo goed mogelijk advies te maken. Tijdens het adviesgesprek gaat uw adviseur in op uw wensen en mogelijkheden. Dit advies gaat niet alleen over uw kredietbehoefte, maar ook over de aansluitende zaken. Denk hierbij aan het in kaart brengen van de risico's op het gebied van bijvoorbeeld arbeidsongeschiktheid, overlijden of de gevolgen bij pensionering. U krijgt hiervan een uitgebreid adviesrapport.

  • Aan dit advies zijn wel kosten verbonden.

  • Wilt u daarna de kredietofferte ontvangen? Dan krijgt u die van ons.

stap 3

Offerte ondertekenen
  • U heeft een offerte ontvangen. U controleert de offerte en eventuele bijbehorende documenten. Als u akkoord gaat met de offerte, ondertekent u de offerte en levert deze in.

stap 4

Kredietverlening
  • Op de afgesproken datum kunt u beschikken over het maatwerkkrediet. U kunt het maatwerkkrediet inzien in Internet Bankieren.

stap 5

Kredietgebruik
  • Wij blijven graag op de hoogte van de ontwikkeling van uw financiële situatie. Zo kunnen we samen met u beoordelen of het krediet nog steeds goed bij u past. Als het nodig is, kunnen we het krediet tussentijds aan uw wensen aanpassen.

Hulp nodig? Bel met een van onze medewerkers. Dat kan 24 uur per dag, 7 dagen per week.

0900 - 92 19 (uitleg tarieven)

Uw bestaande lening wijzigen?

U regelt het zelf via Internet Bankieren

lening aanpassen kan eenvoudig online

Wilt u wat meer kunnen lenen? Bijvoorbeeld omdat uw verbouwing duurder uitvalt? Of wilt u uw lening juist verlagen, beëindigen of op een andere manier wijzigen? U regelt het eenvoudig zelf via Internet Bankieren.

Blijf op de hoogte via

  • Volg ons via Facebook
  • Volg ons via Twitter
  • Volg ons via Linkedin
  • Volg ons via YouTube
  • Nieuwsbrief