Naar de navigatie Naar de inhoud

Mobiel Bankieren

Mensen die in een restaurant aan tafel zitten te eten

Gemakkelijk uitgaven delen

Uit eten geweest met vrienden en u heeft de rekening betaald? Met uw smartphone betaalt u eenvoudig de rekening via Mobiel Bankieren. Met een iPhone, tablet of Blackberry via 'Rekening delen'. Met een Android-toestel via Tikkie. U zoekt eerst de betaling op in uw rekeningoverzicht van uw ABN AMRO-rekening. Klik erop om de details te zien en volg daarna onderstaande stappen.

 

Voor iPhone/iPad en BlackBerry.

  1. Kies voor 'Rekening delen' en voeg maximaal 12 deelnemers toe.
  2. Geef de betaling een naam en volg de aanwijzingen in het scherm.
  3. Er wordt nu één e-mailbericht aangemaakt met het bedrag en een code. Voeg de e-mailadressen toe van de personen met wie u de rekening wilt delen en verstuur de e-mail.
  4. In het overzicht ziet u wie er betaald heeft. Heeft iemand niet betaald? U stuurt eenvoudig een herinnering.

Voor Android

  1. Kies voor 'Tikkie betaalverzoek'. Als u de Tikkie app nog niet heeft, wordt die automatisch gedownload. 
  2. Volg de aanwijzingen in het scherm. 
  3. U verstuurt uw betaalverzoek via WhatsApp. Dat kan naar iedereen uit uw contactenlijst. Het maakt niet uit of de ontvanger de Tikkie app heeft of klant is bij ABN AMRO.
  4. U ontvangt het geld terug via iDEAL.

 

E-mailadressen gebruiken via Rekening delen

  • Als u een rekening wilt delen, vragen wij u de eerste keer toestemming om de e-mailadressen uit het adresboek te gebruiken. Als u geen toestemming geeft, moet u de e-mailadressen handmatig invoeren. 
  • Het is handig als u de deelnemers vooraf heeft laten weten dat zij een e-mailbericht  van u krijgen. 
  • Als u vanwege privacy van de deelnemers niet wilt dat de deelnemers elkaars e-mailadressen zien, verplaats de adressen dan naar de blinde kopie (bcc).

 

Privacy

We gebruiken uw gegevens in overeenstemming met de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Lees voor meer informatie over het gebruik van uw gegevens ons privacy statement.

Hulp nodig? 
U kunt ons 24/7 bereiken.

Bel met onze medewerkers

Inloggen zonder e.dentifier?

Maak een identificatiecode aan

Sneller inloggen en uw saldo bekijken met uw persoonlijke identificatiecode

Met de identificatiecode kunt u inloggen, uw saldo bekijken en geld overmaken naar een rekening waarnaar u eerder heeft overgeboekt. Wilt u Mobiel Bankieren? Dat kan met dezelfde code.

Blijf op de hoogte via

  • Volg ons via Facebook
  • Volg ons via Twitter
  • Volg ons via Linkedin
  • Volg ons via YouTube
  • Nieuwsbrief