Naar de navigatie Naar de inhoud

Mobiel Bankieren en veiligheid

Met de Mobiel Bankieren app kunt u niet alleen uw saldo bekijken, maar ook geld overmaken. Heeft iemand uw mobiele toestel in handen gekregen? Dan wilt u natuurlijk niet dat hij zomaar uw saldo kan inzien of overboekingen kan doen. Hieronder leest u welke veiligheidsmaatregelen ABN AMRO heeft genomen. En wat u zelf kunt doen.

Dit doet ABN AMRO

Registreren met uw e.dentifier

Om de Mobiel Bankieren app te gebruiken, heeft u om veiligheidsredenen uw persoonlijke zelfgekozen identificatiecode nodig. Deze identificatiecode heeft u elke keer nodig als u inlogt op de app. En als u via de app geld overboekt, bevestigt u dit met uw identificatiecode of e.dentifier. Zo kan iemand die uw mobiele toestel in handen krijgt, niet zomaar uw saldo bekijken of overboekingen doen. Heeft u nog geen identificatiecode? Dan moet u zich eerst eenmalig registreren met uw e.dentifier. Vervolgens kiest u uw eigen 5-cijferige identificatiecode.

Gratis paslezer van ABN AMRO voor Internet Bankieren en Mobiel. Ook voor identificatie bij Telefonisch Bankieren. De e.dentifier2 is de opvolger van de e.dentifier. U kunt beide paslezers gebruiken.
 

Veilig bankieren met identificatiecode

U kunt nu en in de toekomst via de app steeds meer bankzaken regelen zonder uw e.dentifier. Bevestigen met uw identificatiecode is dan genoeg. Bijvoorbeeld als u geld overboekt of de limiet van uw betaalpas wijzigt. Natuurlijk moet u dit zo veilig mogelijk kunnen doen. Daarom hebben we een nieuw onderdeel toegevoegd aan de beveiliging van onze app. We herkennen u niet alleen aan uw identificatiecode, maar ook aan het toestel waarmee u bankiert. U kunt de app alleen gebruiken, als al deze gegevens kloppen. Een prettig idee! Daarom vragen we u om eenmalig uw toestel te registreren.

 

Waarom u soms automatisch uitlogt

Om veiligheidsredenen verloopt uw sessie als u de Mobiel Bankieren app 5 minuten niet gebruikt. U krijgt dan de melding 'Uw sessie is verlopen'. Zo kan iemand die uw mobiele toestel in handen krijgt, niet zomaar uw saldo bekijken of overboekingen doen.

 

Meer informatie over veiligheid

ABN AMRO doet er alles aan om www.abnamro.nl, Internet Bankieren en de mobiele apps zo goed mogelijk te beveiligen. Maar ook de beveiliging van uw computer en mobiele apparaat moet in orde zijn. Lees meer over veilig bankieren via internet en mobiel.

Dit kunt u doen

Houd uw identificatiecode geheim

Voor het gebruik van uw zelfgekozen identificatiecode gelden dezelfde veiligheidsregels als voor het gebruik van de pincode van uw bankpas:

  • Kies een code die moeilijk te raden is. De code moet dus niet zijn afgeleid van uw geboortedatum, postcode, huis- of telefoonnummer.

  • Vertel uw identificatiecode aan niemand. Schrijf deze code ook nergens op. 

  • Zorg ervoor dat niemand met u meekijkt als u de identificatiecode typt.

 

Gebruik geen 'open' draadloos netwerk

Alle data tussen de Mobiel Bankieren app en ABN AMRO worden versleuteld verstuurd via een beveiligde verbinding. Toch raden wij af een 'open' draadloos netwerk te gebruiken. Zoals in een café of winkel. U weet namelijk niet of de draadloze internetverbinding (Wi-Fi) goed beveiligd is.

 

Stel uw daglimiet in

U bepaalt zelf tot welk bedrag u met uw zelfgekozen identificatiecode kunt overboeken naar rekeningen van anderen. U kunt een daglimiet instellen met een maximum van € 750,- per dag.  Lees meer over de daglimiet.

 

Beveilig uw toestel op de juiste manier

Installeer zo snel mogelijk de laatste officiële updates van uw apps en besturingssysteem op uw smartphone of tablet. Volg daarvoor de officiële procedure van de leverancier van het apparaat. De laatste updates bevatten meestal ook verbeteringen voor de beveiliging.

Let op
Sommige aanpassingen aan uw telefoon veranderen de beveiliging van uw toestel. Hierdoor is het mogelijk dat onze website, Internet Bankieren of onze apps niet meer correct werken. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren als u uw toestel jailbreakt of root, of als u een bètaversie van uw besturingssysteem gebruikt.

 

Wat kunt u doen bij misbruik?

Vermoedt u misbruik? Wijzig dan meteen uw identificatiecode. Of blokkeer de Mobiel Bankieren app. Lees hoe u Mobiel Bankieren kunt blokkeren of deblokkeren.

Hulp nodig? Bel met onze medewerkers. Dat kan 24 uur per dag, 7 dagen per week.

0900 - 00 24 (gebruikelijke belkosten)

Tip: probeer Mobiel Bankieren

Bankieren waar en wanneer u wilt

Gebruik de acceptgiroscanner

Wist u dat de app bijna hetzelfde werkt als Internet Bankieren, maar dan op uw smartphone of tablet? Dat is handig. Want zo heeft u overal en altijd uw bankzaken binnen handbereik. Probeer het zelf.

Blijf op de hoogte via

  • Volg ons via Facebook
  • Volg ons via Twitter
  • Volg ons via Linkedin
  • Volg ons via YouTube
  • Nieuwsbrief