Naar de navigatie Naar de inhoud

Uw toestel registreren voor de app

Waarom uw toestel registreren?

Wij doen er alles aan om u zo makkelijk mogelijk te laten bankieren. Zo kunt u nu en in de toekomst via de app steeds meer bankzaken regelen zonder uw e.dentifier. Bevestigen met uw identificatiecode is dan genoeg. Bijvoorbeeld als u geld overboekt of de limiet van uw betaalpas wijzigt. Natuurlijk moet u dit zo veilig mogelijk kunnen doen. Daarom hebben we een onderdeel toegevoegd aan de beveiliging van onze app. We herkennen u dan niet alleen aan uw identificatiecode, maar ook aan het toestel waarmee u bankiert.

Gratis paslezer van ABN AMRO voor Internet Bankieren en Mobiel. Ook voor identificatie bij Telefonisch Bankieren. De e.dentifier2 is de opvolger van de e.dentifier. U kunt beide paslezers gebruiken.
Is hetzelfde als kredietlimiet. Het bedrag dat u maximaal kunt rood staan of opnemen van uw rekening.

Zo werkt het

Als u de app al heeft, en uw toestel nog niet heeft geregistreerd, volgt u eenmalig de volgende stappen. Hierbij heeft u uw e.dentifier nodig.

  • Open de app en log in met uw identificatiecode.

  • Kies bij 'Toestelregistratie' voor 'Ja'.

  • U ziet instellingen voor uw overboekingen en uw daglimiet. Kies 'Wijzig' om andere instellingen te kiezen. Of kies 'Overslaan' om direct door te gaan met uw registratie.

  • Bevestig met uw e.dentifier.

  • Uw toestel is nu direct geregistreerd.

Gratis paslezer van ABN AMRO voor Internet Bankieren en Mobiel. Ook voor identificatie bij Telefonisch Bankieren. De e.dentifier2 is de opvolger van de e.dentifier. U kunt beide paslezers gebruiken.
Dit is het bedrag dat u per dag maximaal kunt overboeken met uw identificatiecode.
 

Is uw toestel al geregistreerd?

U kunt zelf zien welke toestellen zijn geregistreerd:

  • in de Mobiel Bankieren app: ga naar 'Beheer' > 'Instellingen app' > 'Toestelregistraties'

  • in Internet Bankieren: ga naar 'Beheer' > 'Mobiel Bankieren' > 'Geregistreerde mobiele toestellen'.

 

Welke toestellen kunt u registreren?

U kunt de volgende toestellen registreren:

  • een iPhone, iPod Touch of iPad (iOS versie 7.0 en hoger)

  • een Android smartphone of tablet (Android-versie 4.0.3 en hoger)

Meer toestellen registreren

U kunt meerdere toestellen registreren. Download de app op het toestel, en volg de stappen bij 'Zo werkt het'.

Wilt u al uw geregistreerde toestellen bekijken of een toestel verwijderen? Ga hiervoor in de app naar 'Beheer' > 'Toestelregistratie'.

Veelgestelde vragen over toestel registreren

  • Wat moet ik doen als mijn toestel kwijt of gestolen is?

    Bent u een toestel kwijt of is het gestolen? Of gebruikt u een toestel niet meer? Hef dan de registratie van het toestel op. De app kan daarop dan niet meer gebruikt worden. Zo voorkomt u mogelijk misbruik. U doet dit door het toestel te verwijderen uit het overzicht van geregistreerde toestellen. U vindt dit overzicht via de app, maar ook in Internet Bankieren. Ga hiervoor naar 'Beheer' > 'Geregistreerde mobiele toestellen'.

    Let op: gebruikt u hetzelfde toestel samen met iemand anders? Hef dan allebei de registratie op.

    Heeft u de Stand-By Service? Dan kunt u de registratie van het toestel ook telefonisch laten opheffen. Bel dan het alarmnummer 0800 - 07 01 (gratis voor klanten die Stand-By Service hebben). Vanuit het buitenland belt u naar +31 20 651 59 27 (collect call mogelijk).

  • Kan ik samen met iemand anders de app gebruiken op hetzelfde toestel?

    Wilt u samen met iemand anders hetzelfde toestel gebruiken, bijvoorbeeld een tablet? Dan moet u zich allebei apart op dit toestel registreren. Zo gebruikt u de app op het toestel ieder met uw eigen profiel. Dit gaat als volgt:

    • Open de app

    • Druk op het groene icoontje, rechts boven de 5 vakjes van de identificatiecode

    • Kies 'Gebruiker toevoegen'

    • Volg dan de stappen om uw profiel in te stellen en het toestel te registreren

    • Bevestig de instellingen met uw e.dentifier

  • Waarom moet ik opnieuw mijn toestel registreren?

    Het kan zijn dat u opnieuw de vraag krijgt om uw toestel te registreren. Dit gebeurt in de volgende gevallen:

    • U heeft de app verwijderd, en opnieuw geïnstalleerd.

    • U installeert de app op een nieuw toestel.

    • U heeft via de app of Internet Bankieren uw toestel verwijderd uit uw overzicht van geregistreerde toestellen.

    • U heeft de app geïnstalleerd, maar u heeft deze langer dan 1 jaar niet op dat toestel gebruikt.

    • U heeft een nieuwe iPhone of iPad in gebruik genomen en een backup vanuit de iCloud teruggezet.

  • Waarom staat mijn toestel meerdere keren in het overzicht geregistreerde toestellen?

    In het overzicht toestelregistraties wordt ieder moment vermeld, waarop u een toestel registreert. Soms ziet u uw toestel meer dan één keer staan. Dit gebeurt bijvoorbeeld als u op dit toestel de Mobiel Bankieren app heeft verwijderd en opnieuw heeft geïnstalleerd. U heeft het toestel dan namelijk ook weer opnieuw geregistreerd.

    U kunt eventuele dubbele vermeldingen in het overzicht gewoon verwijderen. Laat alleen de registratie met de meest recente datum staan.

  • Waarom kan ik alleen een Android- of iOS-toestel registreren?

    Het registreren van uw toestel is nodig om de nieuwste functies van de app veilig te kunnen gebruiken. Deze nieuwe functies zijn alleen mogelijk op toestellen met iOS en Android. Daarom kunt u een ander toestel niet registreren.

  • Moet ik ook mijn computer registreren om Internet Bankieren te gebruiken?

    We vragen u alleen uw mobiele toestel te registreren voor de Mobiel Bankieren app. Voor Internet Bankieren hoeft u uw computer dus niet te registreren.

  • Wat moet ik doen als ik mijn toestel niet wil registreren en toch de app wil gebruiken?

    U kunt dan niet meer inloggen in de Mobiel Bankieren app. U kunt nog wel uw bankzaken regelen via Internet Bankieren op een pc of laptop.

  • Ik gebruik Windows Phone. Kan ik de app nog wel gebruiken?

    Met een Windows Phone-toestel kunt u de nieuwste functies van de app niet gebruiken. U kunt uw toestel ook niet registreren. U kunt nog wel gewoon uw saldo checken en geld overboeken.

Hulp nodig? 
U kunt ons 24/7 bereiken.

Bel met onze medewerkers

Betaalpas kwijt? Blokkeer die direct

Regel het zelf met Mobiel Bankieren

Zelf uw betaalpas blokkeren met de app

Met de app kunt u uw betaalpas direct blokkeren en een nieuwe aanvragen. Zo kan er niets met uw geld gebeuren. Heeft u uw pas later weer gevonden? Geen probleem. Via de app deblokkeert u uw pas net zo gemakkelijk.

Blijf op de hoogte via

  • Volg ons via Facebook
  • Volg ons via Twitter
  • Volg ons via Linkedin
  • Volg ons via YouTube
  • Nieuwsbrief