Naar de navigatie Naar de inhoud

Toestel registreren voor de app

Waarom uw toestel registreren?

Wij doen er alles aan om u zo makkelijk mogelijk te laten bankieren. Zo kunt u nu en in de toekomst via de Mobiel Bankieren app steeds meer bankzaken regelen zonder uw e.dentifier. Gebruik dan uw identificatiecode of uw vingerafdruk als u vingerafdruk heeft ingeschakeld. Bijvoorbeeld als u geld overboekt of de limiet van uw betaalpas wijzigt. Natuurlijk moet u dit zo veilig mogelijk kunnen doen. Daarom hebben we een onderdeel toegevoegd aan de beveiliging van onze app. We herkennen u dan niet alleen aan uw identificatiecode of vingerafdruk, maar ook aan het toestel waarmee u bankiert.

Gratis paslezer van ABN AMRO voor Internet Bankieren en Mobiel. Ook voor identificatie bij Telefonisch Bankieren. De e.dentifier2 is de opvolger van de e.dentifier. U kunt beide paslezers gebruiken.
Is hetzelfde als kredietlimiet. Het bedrag dat u maximaal kunt rood staan of opnemen van uw rekening.

Zo werkt het

Als u de app al heeft, en uw toestel nog niet heeft geregistreerd, volgt u eenmalig de volgende stappen. Hierbij heeft u uw e.dentifier nodig.

  • Open de app en log in met uw identificatiecode.

  • Kies bij 'Toestelregistratie' voor 'Ja'.

  • U ziet instellingen voor uw overboekingen en uw daglimiet. Kies 'Wijzig' om andere instellingen te kiezen. Of kies 'Overslaan' om direct door te gaan met uw registratie.

  • Bevestig met uw e.dentifier.

  • Uw toestel is nu direct geregistreerd.

Gratis paslezer van ABN AMRO voor Internet Bankieren en Mobiel. Ook voor identificatie bij Telefonisch Bankieren. De e.dentifier2 is de opvolger van de e.dentifier. U kunt beide paslezers gebruiken.
Dit is het bedrag dat u per dag maximaal kunt overboeken met uw identificatiecode en vingerafdruk.
 

Is uw toestel al geregistreerd?

U kunt zelf zien welke toestellen zijn geregistreerd:

  • in de Mobiel Bankieren app: ga naar 'Beheer' > 'App' > 'Toestelregistraties'

  • in Internet Bankieren: ga naar 'Beheer' > 'Mobiel Bankieren' > 'Geregistreerde mobiele toestellen'.

 

Welke toestellen kunt u registreren?

U kunt de volgende toestellen registreren:

  • een iPhone, iPod Touch of iPad (iOS versie 8.0 en hoger)

  • een Android smartphone of tablet (Android-versie 4.1 en hoger)

Meer toestellen registreren

U kunt meerdere toestellen registreren. Download de app op het toestel, en volg de stappen bij 'Zo werkt het'. Wilt u al uw geregistreerde toestellen bekijken of een toestel verwijderen? Ga hiervoor in de app naar 'Beheer' > 'App'> 'Toestelregistraties'.

Veelgestelde vragen over toestel registreren

  • Wat moet ik doen als mijn toestel kwijt of gestolen is?

    Dit kan iedereen overkomen. Zorg dat u goed bent voorbereid en weet wat u moet doen als het gebeurt. Lees deze tips.

  • Ik gebruik Windows Phone. Kan ik de app nog wel gebruiken?

    Met een Windows Phone kunt u de app binnenkort helaas niet meer gebruiken. Wat nu? Lees wat u kunt doen.

  • Kan ik samen met iemand anders de app gebruiken op hetzelfde toestel?

    Wilt u samen met iemand anders hetzelfde toestel gebruiken, bijvoorbeeld een tablet? Dan moet u zich allebei apart op dit toestel registreren. Zo gebruikt u de app op het toestel ieder met uw eigen profiel. Dit gaat als volgt:

    • Open de app

    • Druk rechtsboven op het groene icoon met de pasfoto

    • Kies 'Gebruiker toevoegen'

    • Volg dan de stappen om uw profiel in te stellen en het toestel te registreren

    • Bevestig de instellingen met uw e.dentifier

    Let op: Als u uw toestel deelt met iemand anders, kunt u vingerafdruk niet inschakelen.
  • Waarom moet ik opnieuw mijn toestel registreren?

    Het kan zijn dat u opnieuw de vraag krijgt om uw toestel te registreren. Dit gebeurt in de volgende gevallen:

    • U heeft de app verwijderd, en opnieuw geïnstalleerd.

    • U installeert de app op een nieuw toestel.

    • U heeft via de app of Internet Bankieren uw toestel verwijderd uit uw overzicht van geregistreerde toestellen.

    • U heeft de app geïnstalleerd, maar u heeft deze langer dan 1 jaar niet op dat toestel gebruikt.

    • U heeft een nieuwe iPhone of iPad in gebruik genomen en een backup vanuit de iCloud teruggezet.

  • Waarom staat mijn toestel meerdere keren in het overzicht geregistreerde toestellen?

    In het overzicht toestelregistraties wordt ieder moment vermeld, waarop u een toestel registreert. Soms ziet u uw toestel meer dan één keer staan. Dit gebeurt bijvoorbeeld als u op dit toestel de Mobiel Bankieren app heeft verwijderd en opnieuw heeft geïnstalleerd. U heeft het toestel dan namelijk ook weer opnieuw geregistreerd.

    U kunt eventuele dubbele vermeldingen in het overzicht gewoon verwijderen. Laat alleen de registratie met de meest recente datum staan.

  • Waarom kan ik alleen een Android- of iOS-toestel registreren?

    Het registreren van uw toestel is nodig om de nieuwste functies van de app veilig te kunnen gebruiken. Deze nieuwe functies zijn alleen mogelijk op toestellen met iOS en Android. Daarom kunt u een ander toestel niet registreren.

  • Moet ik ook mijn computer registreren om Internet Bankieren te gebruiken?

    We vragen u alleen uw mobiele toestel te registreren voor de Mobiel Bankieren app. Voor Internet Bankieren hoeft u uw computer dus niet te registreren.

  • Wat moet ik doen als ik mijn toestel niet wil registreren en toch de app wil gebruiken?

    U kunt dan niet meer inloggen in de Mobiel Bankieren app. U kunt nog wel uw bankzaken regelen via Internet Bankieren op een pc of laptop.

Hulp nodig? 
U kunt ons 24/7 bereiken.

Bel met onze medewerkers

Weet u precies wat u besteedt?

Meer controle op uw geld met Grip

Met Grip weet je precies wat je per maand aan koffie uitgeeft

Een kop koffie to go, een lunch in de stad of een extra zak chips in uw boodschappenmand. Naast uw vaste lasten kunnen de kosten van kleine uitgaven snel oplopen. Met de Grip app weet u precies waar uw geld naartoe gaat en houdt u de controle.