Naar de navigatie Naar de inhoud

Telefoon kwijt? Weet wat u moet doen

Uw telefoon verliezen: het kan iedereen overkomen. Zorg daarom dat u goed bent voorbereid en weet wat u moet doen als het gebeurt. Volg deze tips en bespaar uzelf een hoop stress.

 

2 dingen die u nu al kunt doen

  • Maak regelmatig een back-up van uw foto’s, documenten en andere belangrijke zaken die op uw telefoon staan.
  • Kijk of uw telefoon anti-diefstal beveiliging heeft, en zet deze aan. Lees meer op maakhetzeniettemakkelijk.nl

2 tips voor als uw telefoon kwijt is

  • Ga naar maakhetzeniettemakkelijk.nl en volg de stappen. U leest hoe uw met anti-diefstalbeveiliging uw telefoon kunt opsporen of waardeloos kunt maken. En hoe u uw nummer laat blokkeren.
  • Gebruikt u de Mobiel Bankieren app? U kunt de toestelregistratie van uw verloren telefoon verwijderen. Hieronder leest u hoe. 

 

Zo verwijdert u uw toestelregistratie

Als u inlogt in Mobiel Bankieren, herkennen we u niet alleen aan uw identificatiecode of vingerafdruk, maar ook aan de telefoon of tablet waarmee u bankiert. Daarom vragen we u uw toestel te registreren, als u de app voor het eerst gebruikt. Is uw toestel kwijt of verloren? Of gebruikt u uw toestel niet meer? Dan kunt u voor de volledigheid de registratie van uw toestel verwijderen. Zo weet u zeker dat u er alles aan heeft gedaan om uw gegevens te beschermen. Gebruikt u dezelfde telefoon of tablet samen met iemand anders? Verwijder dan allebei uw toestelregistratie.

Pas kwijt? Blokkeer 'm direct via Internet Bankieren. Pas kwijt? Blokkeer 'm direct via Internet Bankieren.

Uw toestelregistratie verwijderen

Via Internet Bankieren

  • Log in met uw identificatiecode
  • Ga naar de tab 'Beheer'
  • Kies 'Mobiel Bankieren > Geregistreerde mobiele toestellen'
  • Verwijder de registratie van het toestel
  • Bevestig met uw identificatiecode.
Pas kwijt? Blokkeer 'm direct via de app. Pas kwijt? Blokkeer 'm direct via de app.

Uw toestelregistratie verwijderen

Via Mobiel Bankieren

  • Open de app en log in
  • Ga naar de tab 'Instellingen'
  • Ga naar 'App > Toestelregistraties'.
  • Verwijder de registratie van het toestel
  • Bevestig met uw identificatiecode of vingerafdruk.


Veelgestelde vragen

  • Wat moet ik doen als ik een nieuw of ander toestel ga gebruiken?

    Verwijder dan de app van uw oude toestel (via de instellingen op uw toestel).

  • Hoe ga ik veilig om met mijn toestel en mijn gegevens?

    Wij doen er alles aan om u veilig te laten bankieren. Maar het is net zo belangrijk dat u zelf weet hoe u veilig omgaat met uw toestel en uw gegevens. We helpen u hier graag bij. Daarom hebben we 10 tips voor veilig Mobiel Bankieren voor u op een rij gezet.

Weet u precies wat u besteedt?

Meer controle op uw geld met Grip

Met Grip weet je precies wat je per maand aan koffie uitgeeft

Een kop koffie to go, een lunch in de stad of een extra zak chips in uw boodschappenmand. Naast uw vaste lasten kunnen de kosten van kleine uitgaven snel oplopen. Met de Grip app weet u precies waar uw geld naartoe gaat en houdt u de controle.