Naar de navigatie Naar de inhoud

Wat kunt u met Mobiel Bankieren?

Tip: onterechte incasso terugboeken 

Is er onterecht een bedrag van uw rekening afgeschreven? U kunt een onterechte incasso eenvoudig terugboeken via de Mobiel Bankieren app. Tik op de afschrijving en daarna op 'Terugboeken'. U bevestigt de opdracht met uw identificatiecode.

Betalen via de app

Betalen via de app gaat makkelijk en snel. Kent u bijvoorbeeld de reply-betaling al? Dan kunt u met 1 tik overboeken naar een bekend rekeningnummer. Hieronder vindt u alle handige betaaltips.

 

Bankieren met vingerafdruk

Heeft u een iPhone of iPad met Touch ID én iOS versie 9 of hoger of een Android-toestel met vingerafdrukherkenning en Android versie 6 of hoger? Dan kunt u met uw vingerafdruk inloggen, een overboeking bevestigen, betalen met iDEAL, een beleggingsorder plaatsen en instellingen wijzigen.

U kunt via de app inloggen en uw bankzaken regelen met uw vingerafdruk.
 

Geld overboeken

Met Mobiel Bankieren boekt u eenvoudig geld over. Dit kan naar uw eigen rekening(en) en rekeningen met een IBAN-nummer (binnen Nederland en Europa). U kunt uw opdracht verzenden zonder e.dentifier. Dit kan als u overboekt naar een bekende rekening en zolang het totaalbedrag binnen uw daglimiet blijft. Verzenden met uw identificatiecode of vingerafdruk is dan genoeg.

Geld overboeken
 

Betalen met iDEAL

U kunt eenvoudig betalen met iDEAL zonder e.dentifier in webwinkels die iDEAL aanbieden. Handig als u geen e.dentifier bij de hand heeft. U moet dan 'Overboeken naar alle rekeningen zonder e.dentifier' hebben ingesteld en het bedrag moet vallen binnen uw daglimiet. Kies bij uw betaling voor betalen met iDEAL bij ABN AMRO via de Mobiel Bankieren app. De app opent en u kunt inloggen met uw identificatiecode of vingerafdruk. Selecteer de rekening waarvan u wilt betalen en kies voor Betalen. U verzendt de betaling met uw identificatiecode of vingerafdruk.

iDEAL
 

Beleggen

U kunt nu via de app beleggingsorders plaatsen zonder e.dentifier. U geeft orders eenvoudig op met uw 5-cijferige identificatiecode of met uw vingerafdruk. Ook kunt u koersinformatie van de verschillende beleggingsproducten binnen uw beleggingsportefeuille bekijken. Bovendien kunt u vanuit uw overzicht Beleggingsrekening-(en) direct telefonisch contact opnemen met onze beleggingslijn. Handig voor als u er even niet uitkomt of een vraag heeft over uw order.

U kunt via de app beleggingsorders plaatsen en volgen
 

Betaalpas (de)blokkeren en vervangen

Pas kwijt, gestolen of stuk? U kunt zelf via de app uw betaalpas blokkeren en direct een vervangende pas aanvragen. Heeft u uw zoekgeraakte geblokkeerde pas weer gevonden? U deblokkeert die eenvoudig via de app.

U kunt via de app uw betaalpas blokkeren en direct een nieuwe pas aanvragen.
 

Zoeken in uw bij- en afschrijvingen

In het rekeningoverzicht vindt u bij- en afschrijvingen van de laatste 18 maanden. Selecteer een rekening en tik op het vergrootglas. U kunt dan op verschillende manieren zoeken: op bedrag, begunstigde of omschrijving. Maar ook op foto of logo. Als u de foto of het logo aantikt, verschijnt een overzicht. Dit kunt u overigens niet doen voor transacties via een geld- of betaalautomaat.

Zoeken bij- en afschrijvingen
 

Later verzenden met de takenlijst

Begonnen aan een opdracht, maar kunt u hier niet verder mee? Dan kunt u ervoor kiezen om uw opdrachten op een later moment te verzenden. Bij het afronden van betalingsopdrachten waarvoor u de e.dentifier nodig heeft, krijgt u een optie 'later verzenden'. Als u daarvoor kiest, wordt uw opdracht op de takenlijst geplaatst. U kunt deze dan later verzenden via Mobiel Bankieren of Internet Bankieren.

Taak nstellen
 

Meer opdrachten tegelijk verzenden

Net als in Internet Bankieren kunt u meer opdrachten maken en deze in één keer verzenden. Al uw opdrachten worden klaargezet in de Takenlijst. Hier selecteert u welke opdrachten u wilt versturen. Opdrachten wijzigen of verwijderen kan ook. Ook handig: u ziet het totaalbedrag van alle opdrachten die u heeft geselecteerd.

Meerdere overboekingen in één keer
 

Makkelijk overboeken met reply-betaling

Met een reply-betaling maakt u makkelijk geld over naar een rekeningnummer waar u al eerder naar heeft overgeboekt. Dat kan met één druk op de knop. Zoek via uw bij- en afschrijving de betaling op. Open de details en druk onderaan het scherm op 'Overboeken'. Het rekeningnummer en de naam zijn al automatisch ingevuld.

Reply betaling
 

Rekening Delen

Etentje voorgeschoten? Geld inzamelen voor een cadeau? Via Rekening Delen stuurt u eenvoudig een betaalverzoek per e-mail. Heeft iemand nog niet betaald, dan kunt u een herinnering sturen.

Rekening delen
 

Acceptgiro's scannen

Een acceptgiro betalen? Met de camera van uw smartphone of tablet scant u snel de acceptgiro in. Het bedrag, rekeningnummer en kenmerk worden automatisch ingevuld in het betaalscherm. Staat de naam van de ontvanger in uw adresboek? Dan wordt deze ook overgenomen. U hoeft dus niets over te typen.

Scannen
 

Periodieke overboekingen

U kunt uw periodieke overboekingen toevoegen en wijzigen via de app. Geef zelf aan wanneer en hoe vaak u het bedrag wilt overboeken (iedere maand/kwartaal/jaar). Ook kunt u bestaande periodieke overboekingen wijzigen. Dit kan in het overzicht van uw geplande betalingen.

Periodieke overboeking
 

Betaalpaslimiet wijzigen

Wilt u tijdelijk uw betaalpaslimiet verhogen? Om bijvoorbeeld een dure aankoop met uw pas te kunnen betalen of een hoger bedrag te pinnen? Pas dan de betaalpaslimiet aan via de app met uw identificatiecode of vingerafdruk. De wijziging gaat direct in. Heeft u uw betaalpaslimiet verhoogd? Zorg ervoor dat u die weer verlaagt. Zo geeft u criminelen geen kans als u uw pas kwijtraakt.

Instellingen betaalprofiel

Met het betaalprofiel stelt u in of u binnen of buiten Europa wilt pinnen. U kunt binnen Mobiel Bankieren zien welk betaalprofiel uw pas heeft. Gaat u buiten Europa op reis? Wijzig dan uw betaalprofiel naar 'Wereld' met uw identificatiecode of vingerafdruk. De wijziging gaat direct in.

Contact met ABN AMRO

Persoonlijk en veilig contact met de bank via Bankmail of terwijl u ingelogd bent in de app? Of heeft u contant geld nodig en wilt u alleen maar weten waar de dichtstbijzijnde geldautomaat is? U regelt het eenvoudig via de Mobiel Bankieren app.

 

Gemakkelijk en snel contact via de app

Snel een adviseur spreken? Dat kan ook als u ons belt vanuit de app. U selecteert eerst het onderwerp waarover u een vraag heeft. U ziet vervolgens de geschatte wachttijd. Zo kunt u zelf bepalen om te wachten of later te bellen. Handig als u bijvoorbeeld vanuit het buitenland belt.

Ingelogd bellen via de app met een medewerker van ABN AMRO
 

Geldautomaat zoeken

Heeft u contant geld nodig? Via de app vindt u snel een geldautomaat. U ziet op de kaart waar de dichtstbijzijnde geldautomaat is, van ABN AMRO of van een andere bank.

Geldautomaat zoeken
 

Bankmail ontvangen en verzenden

Via Bankmail krijgt u persoonlijke berichten van ABN AMRO. Bovendien kunt u zelf berichten beveiligd naar de bank sturen. Ook ziet u via Bankmail of er een digitale nota voor u klaarstaat.

Bankmail ontvangen en verzenden
 

Uw persoonlijke gegevens wijzigen

Verhuisd, een ander telefoonnummer of e-mailadres? Wijzig uw nieuwe gegevens direct in de app. Dan kunnen wij u bereiken als dat nodig is. Bijvoorbeeld als er voor u iets is gewijzigd.

Mobiel Bankieren

Al uw bankzaken inzichtelijk

Op zoek naar bij- en afschrijven van uw rekeningen of creditcardbetalingen? Of zoekt u geplande betalingen? Met de Mobiel Bankieren heeft u altijd en overal het overzicht bij de hand.

 

Saldo, bij- en afschrijvingen bekijken

Heeft u rekeningen toegevoegd aan Mobiel Bankieren? Dan kunt u na inloggen in Mobiel Bankieren altijd zien hoeveel geld op deze rekeningen staat. Selecteer een rekening om de laatste bij- en afschrijvingen te bekijken. U ziet direct welke bij- en afschrijvingen nieuw zijn sinds uw laatste bezoek.

Saldo bij- en afschrijvingen
 

Bekijk uw creditcardbetalingen via de app

Via Mobiel Bankieren checkt u nu niet alleen eenvoudig de betalingen van uw rekeningen, maar ook die van uw creditcard! Zo weet u precies wat u betaalt en ontvangt. Met de handige zoekfunctie vindt u sneller de creditcardbetaling die u zoekt en heeft u meer overzicht.

Bekijk uw creditcard via de app
 

Status van betalingen

Wilt u de verschillende statussen van uw betalingen zien? Ga dan bovenaan naar het icoon met het archief. Maak dan een keuze uit: uitgevoerde betalingen ('Bij- en afschrijvingen'), betalingen die nog verwerkt worden ('In behandeling en afgekeurd') of toekomstige betalingen ('Gepland en periodiek'). Zo weet u precies wanneer bijvoorbeeld uw huur of hypotheek wordt afgeschreven. Handig om overzicht te houden op uw rekening.

Status

Persoonlijke voorkeuren

De app richt u eenvoudig in naar uw persoonlijke voorkeuren. Zo kunt u foto's toevoegen aan contacten in uw adresboek. En bepaalt u zelf hoe uw rekeningen heten. Spaart u ergens voor? Stel dan een spaardoel in. Ook kunt u zelf bepalen of u notificaties wilt ontvangen. Dit zijn belangrijke berichten over uw rekening(en) of andere producten.

 

Foto en naam toevoegen

De eerste keer dat u inlogt, ziet u alleen uw rekeningnummer. U kunt hier een omschrijving en foto aan toevoegen. Dan ziet u voortaan uw profielfoto met omschrijving. U kunt ook foto's toevoegen aan rekeningen van derden. Deze foto's worden niet meegestuurd met betalingen, maar verschijnen alleen in uw adresboek en rekeningoverzicht.

Foto en naam
 

Meteen op de hoogte met notificaties

Handig: vanaf nu krijgt u persoonlijk bericht op uw telefoon als er belangrijk nieuws is over uw rekening(en) of andere producten bij ons. Heeft u een telefoon met Android? Dan staan notificaties standaard aan. Gebruikt u een iPhone of iPad? Dan vragen we u eerst toestemming of we u notificaties mogen sturen. U zet notificaties zelf makkelijk aan of uit. Ga hiervoor in de Mobiel Bankieren app naar 'Beheer > App >  Notificaties'.

Notificaties aan- of uitzetten
 

Uw eigen spaardoel instellen

Sparen met een doel werkt motiverend. Daarom kunt u in de app aangeven waarvoor u spaart, bijvoorbeeld voor een nieuwe auto of een verre reis. U ziet in één oogopslag de voortgang.  Sparen gaat nóg sneller als u direct een periodieke overboeking instelt.

U kunt via de app een spaardoel instellen
 

Wijzigen gegevens in uw adresboek

Alles wat u in uw adresboek in Mobiel Bankieren aanpast, verandert ook in Internet Bankieren. En andersom. Als u een overboeking doet, kunt u aanvinken dat de gegeven in uw adresboek wilt opslaan. Via 'Beheer/Beheer adresboek' wijzigt u namen en voegt u foto's toe. Zo maakt u Mobiel Bankieren nog persoonlijker.

Wijziging adresboek
 

Toevoegen van een afbeelding aan uw pinbetaling

Wilt u snel overzicht van wat u allemaal heeft gepind? Voeg dan een afbeelding toe aan uw pinbetaling binnen uw bij- en afschrijvingen. Zo maakt u pinnen nog overzichtelijker en kunt u altijd zien wat u heeft gekocht.

Reply betaling
 

Sms of e-mail met afbeelding sturen

Maak uw overboekingen nóg persoonlijker. Stuur gelijk een sms of e-mail met afbeelding naar de ontvanger van de betaling en laat weten dat u heeft betaald. Als u een bedrag overboekt, krijgt u een overzichtsscherm om de gegevens te controleren. Op dit scherm kunt u aanvinken dat u de overboeking persoonlijk wilt maken met een sms of e-mail. Als u kiest voor e-mail kunt, u bovendien een eigen afbeelding of een van onze Eurogami-designs meesturen.

Afbeelding sturen
 

App in het Nederlands en Engels

Bankiert u liever in een andere taal? De Mobiel Bankieren app is nu naast het Nederlands ook beschikbaar in het Engels. De app staat standaard in het Nederlands. Kies voor 'Beheer', 'Taal aanpassen' om de taal aan te passen.

Taal instellen
 

Sneller toegang tot app-functies via 3D Touch

Gebruikt u een iPhone 6s of 7? Dan heeft u sneller toegang tot een aantal functies van de app via 3D Touch. Als u het app-icoon ingedrukt houdt, kunt u direct beginnen met een overboeking, zoeken naar een geldautomaat of contact opnemen met ABN AMRO. Binnen de app kunt u sneller de gegevens van een bij- of afschrijving zien of een Bankmail bekijken.

Sneller toegang tot functies met 3D Touch

Hulp nodig? 
U kunt ons 24/7 bereiken.

Bel met onze medewerkers

Krijg elke maand voordeel

Geld terug, veel extra's &Meer

Voordeel voor klanten

Maandelijks tot 20% van de kosten voor uw betaalpakket terugkrijgen. Dat laat u toch niet liggen? En meedoen met &Meer levert u nog veel meer op: wekelijks korting bij aansprekende winkels en voordeel op uw bankzaken.

Blijf op de hoogte via

  • Volg ons via Facebook
  • Volg ons via Twitter
  • Volg ons via Linkedin
  • Volg ons via YouTube
  • Nieuwsbrief