Naar de navigatie Naar de inhoud

Veelgestelde vragen over rekeningen

Vragen over rekeningen en bij- en afschrijvingen

  • Hoe print ik bij- en afschrijvingen?

    Ga naar 'Rekeningen'. Klik op een rekening om deze selecteren. Klik op een bij- of afschrijving die u wilt printen. Aan de rechterzijde van de bij- of afschrijving staat een afbeelding van een printer. Klik op deze afbeelding om een overzicht met transactiedetails te openen. Onderin vindt u de knop om de details te printen.

    Wilt u meer transacties tegelijk printen? Dat kan ook. Als u inlogt komt u in het overzicht van uw rekeningen. Klik op een rekening. U gaat dan naar de bij- en afschrijvingen van die rekening. Daar vindt u rechtsboven 'rekeningopties'. Kies voor 'afschriften downloaden' of 'mutaties downloaden'. Vervolgens kunt u de documenten uitprinten. Bekijk de instructievideo over rekeningafschriften downloaden.

  • Hoe kan ik het totaalsaldo van mijn rekeningen zien?

    Als u inlogt, komt u in het overzicht van uw rekeningen. Klik hier op de knop 'personaliseren' en kies voor 'Zichtbare rekeningen en totaalsaldo instellen'. Zet daarna een vinkje voor 'totaalsaldo weergeven' door in het vakje te klikken.

  • Waar vind ik mijn Periodieke Overboekingen?

    Uw Periodieke Overboekingen vindt u via uw Rekeningen. Klik in Rekeningen op een rekeningnummer. Daar ziet u uw bij- en afschrijvingen. Op het tabblad 'ingepland en periodiek' vindt u een overzicht van uw Periodieke Overboekingen, ingeplande betalingen en aangekondigde incasso's.

  • Hoe kan ik zelf mijn rekeningoverzicht indelen?

    Als u inlogt, komt u in het overzicht van uw rekeningen. U kunt dit zelf indelen zoals u dat handig vindt. Klik op de knop 'Personaliseren' en u kunt het volgende doen:

    • de volgorde van uw rekeningen wijzigen

    • een rekening verbergen, zodat u deze niet meer in het overzicht ziet

    • een naam of foto aan een rekening toevoegen

    • het totaalsaldo van uw rekeningen laten tonen.

    Zien hoe het werkt? Bekijk de instructievideo.

  • Hoe kan ik mijn geblokkeerde rekeningen zichtbaar maken in het rekeningoverzicht van Internet Bankieren?

    Geblokkeerde rekeningen staan niet direct in het overzicht van uw rekeningen. Deze dient u zelf toe te voegen aan het standaard overzicht. Klik binnen Internet Bankieren op Rekening, bovenaan ziet u dan de knop 'personaliseren'. Dan kiest u voor de optie 'Zichtbare rekeningen en totaalsaldo instellen'. Hier kunt u een vinkje plaatsen voor de geblokkeerde rekeningen die u zichtbaar wil maken. Kies vervolgens voor 'Opslaan' om de wijziging door te voeren.

  • Ik ben gemachtigd voor veel rekeningen. Hoe kan ik snel een rekening zoeken?

    Bent u gemachtigd voor een groot aantal rekeningen, bijvoorbeeld omdat u bewindvoerder bent? En wilt u snel een rekening kunnen opzoeken en selecteren, om de bij- en afschrijvingen te bekijken? Dit kan op drie manieren:

    1. Zoeken
      - Klik eerst op een rekening en ga naar de bij- en afschrijvingen.
      - Zoek dan met ctrl+F op (een deel van) de naam of het rekeningnummer.
      - Klik op deze rekening om de bij- en afschrijvingen daarvan te zien.

    2. Volgorde van uw rekeningen wijzigen
      Klik hiervoor in het menu op 'Beheer'. Kies dan voor 'Personaliseren'. 

    3. Rekening een naam geven of foto toevoegen
      Klik hiervoor in het menu op 'Beheer'. Kies dan voor 'Personaliseren'.

  • Moet ik de rekeningnummers in mijn adresboek veranderen in IBAN-nummers?

    De rekeningnummers in uw adresboek zijn met het vernieuwde Internet Bankieren automatisch omgezet in IBAN-nummers. Doet u een overboeking en zet u een vinkje bij 'opslaan in adresboek'? Dan wordt het rekeningnummer in uw adresboek automatisch opgeslagen als IBAN-nummer.

    Buitenlands adresboek
    Rekeningnummers die in uw buitenlandse adresboek staan, kunt u tijdelijk niet meer wijzigen of verwijderen. U kunt tijdelijk alleen nog nieuwe rekeningnummers toevoegen. We werken aan een oplossing. Onze excuses voor het ongemak.

  • Waarom staat er geen 'inzake...' meer bij mijn rekening?

    Had u een rekening waarbij de vermelding 'Inzake...' stond? Dit ziet u niet meer staan in Internet Bankieren. In plaats daarvan kunt u zelf uw rekeningen een naam geven. Klik hiervoor in het menu op 'Beheer' of op 'Mijn rekeningen > Personaliseren'.

Betalen met één vinger

U regelt ál uw bankzaken met de app

Betalen met één vinger!

Ondersteunt uw toestel Touch ID of Vingerafdruk? Dan kunt u met Mobiel Bankieren inloggen, overboeken, betalen met iDEAL, beleggingsorders plaatsen of instellingen wijzigen. Handig: u hoeft geen identificatiecode meer te onthouden!

Blijf op de hoogte via

  • Volg ons via Facebook
  • Volg ons via Twitter
  • Volg ons via Linkedin
  • Volg ons via YouTube
  • Nieuwsbrief