Naar de navigatie Naar de inhoud

Nieuw in Internet Bankieren

Verbeteringen dankzij u

We ontvangen veel goede ideeën en opmerkingen van onze klanten om Internet Bankieren te verbeteren. Wij zijn blij met deze feedback, want zo kunnen we Internet Bankieren steeds beter maken. 

Heeft u een hypotheek bij ABN AMRO? Dan kunt u de meeste wijzigingen nu zelf regelen via Internet Bankieren. Ook kunt u via Internet Bankieren direct uw geblokkeerde pas deblokkeren en makkelijker op uw mobiel in Internet Bankieren uw persoonsgegevens wijzigen. Lees hieronder welke verbeteringen we nog meer hebben gedaan.

 
Man en vrouw achter laptop

Uw hypotheek in Internet Bankieren

Heeft u een hypotheek bij ABN AMRO en wilt u extra aflossen op uw hypotheek? U regelt het eenvoudig zelf via Internet Bankieren. U ziet dan meteen wat uw nieuwe maandbedrag wordt. Ook kunt u in Internet Bankieren berekenen of rentemiddeling interessant voor u is en dit direct aanvragen.

 
U kunt via de app uw betaalpas blokkeren en direct een nieuwe pas aanvragen.

Uw betaalpas blokkeren en deblokkeren

Als uw betaalpas gestolen of kwijt is, kunt u deze direct blokkeren via Internet Bankieren en direct een vervangende pas aanvragen. Heeft u uw betaalpas later weer gevonden? Dan kunt u deze ook online deblokkeren.

 
Inloggen met de identificatiecode

Internet Bankieren op uw mobiel

U kunt nu op uw mobiele telefoon eenvoudiger inloggen in Internet Bankieren en direct de volgende zaken regelen: overboeken, bij- en afschrijvingen bekijken en Bankmails lezen en versturen. Tip: u kunt ook veel doen zonder uw e.dentifier. Gebruik de identificatiecode om in te loggen of geld over te maken naar bekende rekeningen.

 

Eerdere updates

Onderstaande verbeteringen hebben wij eerder in Internet Bankieren doorgevoerd.

 

Overzicht van al uw hypotheekgegevens

De gegevens over uw hypotheek kunt u nu eenvoudig bekijken in Internet Bankieren. Dus wilt u weten wanneer uw rentevaste periode eindigt? Of wat u al heeft afgelost? Log dan in en klik in het overzicht op het rekeningnummer van uw hypotheek. Daar staan alle gegevens voor u op een rij.

Overzicht van uw hypotheekgegevens.
 

Makkelijk geld overmaken naar het buitenland

Geld overmaken naar het buitenland was voor veel klanten best ingewikkeld. Daarom hebben wij dit makkelijker gemaakt. Voortaan hoeft u geen aparte wereldoverboeking meer te doen om geld over te maken naar het buitenland. U kiest in het scherm waar u geld overmaakt, eenvoudig in welke valuta en naar welk land u geld overmaakt. Bekijk in de video (02:46) hiernaast hoe het werkt of lees meer op de pagina 'Geld overmaken naar het buitenland'.

 

Adresboek verbeterd

Voortaan staan al uw nationale en internationale contacten in één adresboek. Zo staan al uw contacten handig bij elkaar. En u nu ook uw internationale contacten aanpassen, toevoegen en verwijderen uit uw adresboek.

Adresboek
 

Opgebouwde rente bekijken

Veel klanten gebruiken Internet Bankieren om inzicht te krijgen in hun financiële situatie. U ziet dan direct hoe u ervoor staat. Om u nog meer inzicht te geven is het nu mogelijk om tussentijds de opgebouwde rente van uw spaarrekening te bekijken. Zo ziet u snel hoeveel uw spaargeld opbrengt.

Opgebouwde rente
 

Snel één overboeking doen

Regelmatig liet u weten dat er bij het uitvoeren van een overboeking veel stappen nodig zijn. Daar hebben we wat aan gedaan. Heeft u geen opdrachten in de takenlijst staan en u voert een nieuwe overboeking in? Dan kunt u via de knop 'direct verzenden' uw opdracht uitvoeren met uw identificatiecode of e.dentifier. Ook is het knippen en plakken van een IBAN naar een overboeking verbeterd. Snel en efficiënt dus!

Zoeken
 

Uitgebreid zoeken in bij- en afschrijvingen

De zoekfunctie binnen Internet Bankieren is sterk uitgebreid. U kunt nu zoeken op naam, rekeningnummer, omschrijving en bedrag. Maar ook op combinaties:

  • Naam en bedrag en periode

  • Omschrijving en bedrag en periode

  • Rekeningnummer en bedrag en periode.

Zoeken
 

U kunt uw afschrijvingen weer printen

De printknop is een tijdje weggeweest, maar u gaf aan dat u graag de mogelijkheid had uw transacties te printen. Die wens hebben we snel verwerkt in het vernieuwde Internet Bankieren. Met de nieuwe printknop kunt u uw afschrijvingen weer printen.

Printen
 

Bekijk uw betalingen 'in behandeling en afgekeurd'

In het overzicht 'In behandeling en afgekeurd' ziet u al uw betalingen die nog in behandeling zijn, en betalingen en incasso's die zijn afgekeurd. Deze functie is helemaal nieuw in uw overzichten. Het helpt u een helder overzicht te houden over al uw betaalopdrachten. U vindt deze functie bij het "Overzicht van uw rekening".

Tip: kijk regelmatig in dit overzicht. Als u een betaalopdracht of incasso niet ziet in uw bij- en afschrijvingen, kan het zijn dat die betaling nog in behandeling of afgekeurd is.

In behandeling
 

Overzicht 'Gepland en periodiek'

In het overzicht 'Gepland en periodiek' ziet u al uw geplande betalingen in volgorde van uitvoering. Denk dan aan:

  • Geagendeerde overboekingen

  • Periodieke overboekingen

  • Aangekondigde incasso's.

U vindt deze functie bij het 'Overzicht van uw rekening'.

Tip: kijk regelmatig in dit overzicht. Zo kunt u ervoor zorgen dat u voldoende saldo heeft voor geplande betalingen.

Ingepland

Vragen? Bel ons op werkdagen van 7 tot 23 uur en in het weekend van 8 tot 23 uur.

0900 - 9216 (uitleg belkosten)

Weet u precies wat u besteedt?

Meer controle op uw geld met Grip

Met Grip weet je precies wat je per maand aan koffie uitgeeft

Een kop koffie to go, een lunch in de stad of een extra zak chips in uw boodschappenmand. Naast uw vaste lasten kunnen de kosten van kleine uitgaven snel oplopen. Met de Grip app weet u precies waar uw geld naartoe gaat en houdt u de controle.