Naar de navigatie Naar de inhoud

Problemen met Internet Bankieren

Oplossingen voor de meest voorkomende problemen

Heeft u problemen met (het inloggen in) Internet Bankieren? We hebben een aantal bekende problemen én de oplossingen voor u op rij gezet. Staat uw probleem er niet tussen? Bekijk dan de veelgestelde vragen of neem contact met ons op.

Meest voorkomende problemen

  • De pagina verschijnt niet of ziet er raar uit. Wat kan ik hieraan doen?

    1. Als een pagina niet verschijnt, probeert u dan eerst om de pagina opnieuw te laden (refresh). Druk hiervoor op F5 (bij Apple: Appletoets + R).

    2. Helpt dit niet, dan kunt u het beste uw browsergeschiedenis verwijderen. Uw browser houdt bij welke pagina's u heeft bezocht, die worden in de browsergeschiedenis opgeslagen. In de meeste browsers verwijdert u deze geschiedenis door op Ctrl+Shift+Delete te drukken.

    3. Lukt dit niet en u gebruikt Internet Explorer, dan moet u misschien de instellingen van uw browser aanpassen. Het gaat om de zogenaamde compatibiliteitsinstellingen.

      Let op: De instellingen van de browser worden hiermee naar de fabrieksinstellingen hersteld.  Lokale instellingen van u browser kunnen hierdoor ongedaan worden gemaakt.

      - Kies de menu-optie 'Extra' (Tools).
      - Kies 'Internetopties' (Internet options).
      - Ga naar de tab 'Geavanceerd' (Advanced).
      - Klik op 'Opnieuw instellen' (Reset).
      - Sluit vervolgens alle browserschermen af.
      - Open de browser opnieuw.
      - Kies in het venster dat verschijnt 'Aanbevolen beveiligings-, privacy- en compatibiliteitsinstellingen' (Use recommended security, privacy and compatibility settings).
      - Klik op OK om de instellingen op te slaan.
      We raden u aan om de compatibiliteitsinstellingen van uw browser niet aan te passen. Internet Bankieren werkt het beste met de standaardinstellingen.

  • Waarom werkt mijn snelkoppeling (favoriet) naar Internet Bankieren niet?

    Internet Bankieren is veranderd. Bepaalde pagina's bestaan niet meer of hebben een andere naam gekregen.
    Wij raden u aan om geen snelkoppelingen te gebruiken om ABN AMRO Internet Bankieren te starten. U kunt eenvoudig inloggen via de homepage van abnamro.nl

  • Waarom kan ik niet inloggen met mijn e.dentifier met usb-kabel?

    Sinds de update van Firefox (versie 26), Chrome (versie 32) en Safari (versie 6.1 en hoger) wordt de software van de e.dentifier door deze browsers geblokkeerd. Hierdoor kunt u niet meer inloggen via de usb-kabel. U moet daarvoor eerst de software voor de e.dentifier deblokkeren.

  • Waarom zie ik geen inlogknop voor Internet Bankieren?

    Wilt u inloggen in Internet Bankieren, maar ziet u geen knop 'log in'? Mogelijk komt dat door de instellingen van uw internetbrowser Internet Explorer. In uw internetbrowser is waarschijnlijk ActiveX niet ingeschakeld. ActiveX is een technologie die nodig is om bijvoorbeeld video's af te spelen. Door ActiveX weer in te schakelen, moet de knop 'log in' weer zichtbaar worden.

Vragen? Bel ons op werkdagen van 7 tot 23 uur en in het weekend van 8 tot 23 uur.

0900 - 9216 (uitleg belkosten)

Betaalpas kwijt? Blokkeer die direct

Regel het zelf met Mobiel Bankieren

Zelf uw betaalpas blokkeren met de app

Met de app kunt u uw betaalpas direct blokkeren en een nieuwe aanvragen. Zo kan er niets met uw geld gebeuren. Heeft u uw pas later weer gevonden? Geen probleem. Via de app deblokkeert u uw pas net zo gemakkelijk.

Blijf op de hoogte via

  • Volg ons via Facebook
  • Volg ons via Twitter
  • Volg ons via Linkedin
  • Volg ons via YouTube
  • Nieuwsbrief