Naar de navigatie Naar de inhoud

Identificeren bij telefonisch contact

Inloggen met de identificatiecode

Als u met ons belt, wordt u gevraagd uw rekeningnummer, identificatiecode en soms uw pasnummer in te toetsen. 

  • Neem het rekeningnummer over van uw bankpas. Als er een IBAN op uw betaalpas staat, neem dan alleen de laatste 9 cijfers over.

  • Het rekeningnummer, pasnummer en identificatiecode zijn een vaste combinatie. Daarmee krijgt u als klant toegang tot alle rekeningen waarvoor u bevoegd bent.

  • Weet u niet zeker voor welk rekeningnummer en pasnummer de identificatiecode is aangemaakt? Dan raden wij u aan een nieuwe identificatiecode aan te maken via Internet of Mobiel Bankieren.

IBAN staat voor International Bank Account Number. Het Nederlandse IBAN is als volgt opgebouwd: NL is de landcode, 2 cijfers als controlegetal, 4 letters die de bank aanduiden en 10 cijfers. De 10 cijfers bestaan uit het oude rekeningnummer (meestal 9 cijfers), voorafgegaan door nullen. Bijvoorbeeld: NL99ABNA0123456789

Informatie opvragen via 0900 - 00 25

Wilt u informatie opvragen via de Saldolijn, 0900 - 00 25 (gebruikelijke belkosten plus 20 cent per gesprek)? Dan zijn de stappen als volgt:

  1. Voer uw rekeningnummer in.
  2. Voer uw pasnummer in.
  3. Voer uw identificatiecode in.

Beleggingsorder opgeven via
0900 - 92 15

Wilt u een beleggingsorder opgeven via de Beleggingslijn, 0900 - 92 15 (gebruikelijke belkosten)? Dan zijn de stappen als volgt:

  1. Voer uw rekeningnummer in.
  2. Voer uw pasnummer in. 
  3. Voer uw identificatiecode in.
  4. Maak uw keuze in het keuzemenu.

Informatie opvragen via 0900 - 0024

Belt u voor informatie met ons algemene nummer, 0900 - 00 24 (gebruikelijke belkosten)? Dan zijn de stappen als volgt:

  1. Voer uw rekeningnummer in.
  2. Spreek in waarover u informatie wilt.
  3. In sommige gevallen vragen wij u uw pasnummer en identificatiecode in te voeren.

Bellen vanuit de Mobiel Bankieren app

U kunt ons ook bellen vanuit de Mobiel Bankieren app. U selecteert het onderwerp waarover u een vraag heeft en krijgt vervolgens een indicatie van de wachttijd. Zo kunt u zelf bepalen om te wachten of later te bellen of direct te mailen. Krijgt u een medewerker aan de telefoon? Dan weet deze direct wie u bent en over welk onderwerp u een vraag heeft. Zo kunnen wij u nog sneller helpen.

Hulp nodig? 
U kunt ons 24/7 bereiken.

Bel met onze medewerkers

Pas kwijt? Blokkeer 'm direct

Zo gedaan via Internet Bankieren of Mobiel

U kunt via de app uw betaalpas blokkeren en direct een nieuwe pas aanvragen.

Bent u uw betaalpas kwijt? Blokkeren gaat snel via de Mobiel Bankieren app of Internet Bankieren. En u kunt meteen een nieuwe pas aanvragen. Heeft u uw pas weer gevonden? Deblokkeren gaat al net zo snel.

Blijf op de hoogte via

  • Volg ons via Facebook
  • Volg ons via Twitter
  • Volg ons via Linkedin
  • Volg ons via YouTube
  • Nieuwsbrief