Naar de navigatie Naar de inhoud

Identificeren bij telefonisch contact

Inloggen met de identificatiecode

Als u met ons belt, wordt u gevraagd uw rekeningnummer, identificatiecode en soms uw pasnummer in te toetsen. 

  • Neem het rekeningnummer over van uw bankpas. Als er een IBAN op uw betaalpas staat, neem dan alleen de laatste 9 cijfers over.

  • Het rekeningnummer, pasnummer en identificatiecode zijn een vaste combinatie. Daarmee krijgt u als klant toegang tot alle rekeningen waarvoor u bevoegd bent.

  • Weet u niet zeker voor welk rekeningnummer en pasnummer de identificatiecode is aangemaakt? Dan raden wij u aan een nieuwe identificatiecode aan te maken via Internet of Mobiel Bankieren.

IBAN staat voor International Bank Account Number. Het Nederlandse IBAN is als volgt opgebouwd: NL is de landcode, 2 cijfers als controlegetal, 4 letters die de bank aanduiden en 10 cijfers. De 10 cijfers bestaan uit het oude rekeningnummer (meestal 9 cijfers), voorafgegaan door nullen. Bijvoorbeeld: NL99ABNA0123456789

Informatie opvragen via 0900 - 00 25

Wilt u informatie opvragen via de Saldolijn, 0900 - 00 25 (gebruikelijke belkosten plus 20 cent per gesprek)? Dan zijn de stappen als volgt:

  1. Voer uw rekeningnummer in.
  2. Voer uw pasnummer in.
  3. Voer uw identificatiecode in.

Beleggingsorder opgeven via
0900 - 92 15

Wilt u een beleggingsorder opgeven via de Beleggingslijn, 0900 - 92 15 (gebruikelijke belkosten)? Dan zijn de stappen als volgt:

  1. Voer uw rekeningnummer in.
  2. Voer uw pasnummer in. 
  3. Voer uw identificatiecode in.
  4. Maak uw keuze in het keuzemenu.

Informatie opvragen via 0900 - 0024

Belt u voor informatie met ons algemene nummer, 0900 - 00 24 (gebruikelijke belkosten)? Dan zijn de stappen als volgt:

  1. Voer uw rekeningnummer in.
  2. Spreek in waarover u informatie wilt.
  3. In sommige gevallen vragen wij u uw pasnummer en identificatiecode in te voeren.

Bellen vanuit de Mobiel Bankieren app

U kunt ons ook bellen vanuit de Mobiel Bankieren app. U selecteert het onderwerp waarover u een vraag heeft en krijgt vervolgens een indicatie van de wachttijd. Zo kunt u zelf bepalen om te wachten of later te bellen of direct te mailen. Krijgt u een medewerker aan de telefoon? Dan weet deze direct wie u bent en over welk onderwerp u een vraag heeft. Zo kunnen wij u nog sneller helpen.

Hulp nodig? 
U kunt ons 24/7 bereiken.

Bel met onze medewerkers

Uw Financieel Jaaroverzicht

Het jaaroverzicht voor uw belastingaangifte

Het financieel jaarovericht voor uw belastingaangifte

Uw Financieel Jaaroverzicht over 2016 zetten wij tussen eind januari en eind februari voor u klaar in Internet Bankieren. U krijgt een Bankmail zodra u dit overzicht kunt downloaden.

Blijf op de hoogte via

  • Volg ons via Facebook
  • Volg ons via Twitter
  • Volg ons via Linkedin
  • Volg ons via YouTube
  • Nieuwsbrief