Naar de navigatie Naar de inhoud

Internet Bankieren - Hoe werkt het

Bankieren via internet

Internet Bankieren vraagt u eenvoudig online aan. U kunt Internet Bankieren alleen aanvragen als u een betaalrekening heeft bij ABN AMRO. Heeft u nog geen betaalrekening? Open die dan online of ga langs bij een van onze bankkantoren.

Rondleiding

Voordat u aan de slag gaat met Internet Bankieren is het goed om de rondleiding te volgen. In een video krijgt u een goed beeld van de mogelijkheden en wordt u op weg geholpen.

Veilig bankieren

U kunt ervan op aan dat wij er alles aan doen om het bankieren via internet veilig te maken en te houden. Toch bent u misschien ongerust door alle berichten over phishing en skimming. Hoe u zelf veilig bankiert, vindt u onderaan iedere pagina op deze website. Klik op 'veiligheid' in de grijze balk of lees meer op onze pagina over veilig internetbankieren.

Aanvragen

U heeft een ABN AMRO betaalrekening. U vult het online formulier in. Binnen 5 werkdagen krijgt u per post een contract. U ondertekent het contract en stuurt het terug. Na maximaal 2 werkdagen ontvangt u de paslezer, de e.dentifier, met een duidelijke instructie. Vanaf dat moment kunt u gebruikmaken van Internet Bankieren.

Wijzigen gegevens

Is uw adres, telefoonnummer of e-mailadres gewijzigd? Tijdige wijziging van uw gegevens betekent dat wij u altijd op de juiste manier kunnen bereiken. U kunt uw postadres meteen wijzigen óf u geeft een datum tot 3 maanden in de toekomst op.

Om uw persoonlijke gegevens te wijzigen, logt u in op Internet Bankieren. Klik in het persoonlijke menu op 'Beheer', daar kiest u bij 'Persoonlijke gegevens' voor 'Uw gegevens inzien en wijzigen' en voer daar de wijziging uit.

Opheffen rekening

Wilt u een rekening opheffen? Als u een rekening opheft, vervallen automatisch ook eventuele betaalpassen die aan deze rekening zijn gekoppeld. Producten en diensten die aan die rekening gekoppeld zijn, vervallen niet.

De betaalrekening die u wilt opheffen, moet hieraan voldoen:

  • De rekening is niet uw enige ABN AMRO betaalrekening.

  • Het is geen Effectenrekening.

  • Het is geen Vreemde Valuta Rekening.

  • Het is geen zakelijke rekening. Daarvoor gaat u naar de contactpagina zakelijk.

Voldoet uw rekening aan deze voorwaarden? Log dan in op Internet Bankieren om de rekening op te heffen. Voldoet uw rekening niet aan deze voorwaarden, dan regelt u dat op een bankkantoor.

Toevoegen gegevens

Andere rekeningnummers toevoegen of bevoegdheden van personen beheren, uw adresboek beheren, het kan allemaal in Internet Bankieren.

Zoeken in gegevens

Om uw betaalgegevens in Internet Bankieren te doorzoeken, gebruikt u de selectiecriteria. U kiest uit:

  • Naam

  • Rekeningnummer begunstigde

  • Omschrijving (of een deel ervan)

  • Laatste twee weken

  • Laatste maand

  • Laatste halfjaar, jaar en anderhalf jaar.

Vragen?

Bekijk de veelgestelde vragen en tips over het gebruik van Internet Bankieren. Vindt u het antwoord op uw vraag niet? Gebruik dan het online formulier 'Vraag stellen'.

Hulp nodig? 
U kunt ons 24/7 bereiken.

Bel met onze medewerkers

Betaalpas kwijt? Blokkeer die direct

Regel het zelf met Mobiel Bankieren

Zelf uw betaalpas blokkeren met de app

Met de app kunt u uw betaalpas direct blokkeren en een nieuwe aanvragen. Zo kan er niets met uw geld gebeuren. Heeft u uw pas later weer gevonden? Geen probleem. Via de app deblokkeert u uw pas net zo gemakkelijk.

Blijf op de hoogte via

  • Volg ons via Facebook
  • Volg ons via Twitter
  • Volg ons via Linkedin
  • Volg ons via YouTube
  • Nieuwsbrief