Naar de navigatie Naar de inhoud

Internet Bankieren: Hoe werkt het?

Bankieren via internet

Internet Bankieren vraagt u eenvoudig online aan. U kunt Internet Bankieren alleen aanvragen als u een betaalrekening heeft bij ABN AMRO. Heeft u nog geen betaalrekening? Open die dan online of ga langs bij een van onze bankkantoren.

Veilig bankieren

U kunt ervan op aan dat wij er alles aan doen om het bankieren via internet veilig te maken en te houden. Toch bent u misschien ongerust door alle berichten over phishing en skimming. Hoe u zelf veilig bankiert, vindt u onderaan iedere pagina op deze website. Klik op 'veiligheid' in de grijze balk of lees meer op onze pagina over veilig internetbankieren.

Phishing is een verzamelnaam voor manieren waarop fraudeurs persoonlijke gegevens van u proberen te krijgen.

Aanvragen

Internet Bankieren vraagt u eenvoudig online aan met een e.dentifier. U kunt direct inloggen. Heeft u nog geen e.dentifier? Vraag deze dan aan. U ontvangt de e.dentifier dan 1 of 2 werkdagen later. Met elke ABN AMRO betaalpas die op uw naam staat, heeft u toegang tot Internet Bankieren. 

U heeft automatisch toegang tot alle rekeningen bij ABN AMRO die op uw eigen naam staan. U hoeft dus niet per rekening toegang aan te vragen.

Wijzigen gegevens

Is uw adres, telefoonnummer of e-mailadres gewijzigd? Tijdige wijziging van uw gegevens betekent dat wij u altijd op de juiste manier kunnen bereiken. U kunt uw postadres meteen wijzigen óf u geeft een datum tot 3 maanden in de toekomst op.

Om uw persoonlijke gegevens te wijzigen, logt u in op Internet Bankieren. Klik in de menubalk op 'Instellingen', daar kiest u bij 'Persoonlijke gegevens' voor 'Mijn gegevens aanpassen' en voer daar de wijziging uit.

Opheffen betaalrekening

Wilt u een betaalrekening opheffen? Als u deze opheft, vervallen automatisch ook eventuele betaalpassen die aan deze betaalrekening zijn gekoppeld. Producten en diensten die aan die betaalrekening gekoppeld zijn, vervallen niet.

De betaalrekening die u wilt opheffen, moet hieraan voldoen:

  • De rekening is niet uw enige ABN AMRO betaalrekening.

  • Het is geen Effectenrekening.

  • Het is geen Vreemde Valuta Rekening.

  • Het is geen zakelijke rekening. Daarvoor gaat u naar de contactpagina zakelijk.

Voldoet uw betaalrekening aan deze voorwaarden? Log dan in op Internet Bankieren om deze op te heffen. Voldoet uw betaalrekening niet aan deze voorwaarden, dan regelt u dat op een bankkantoor.

Toevoegen gegevens

Andere rekeningnummers toevoegen of bevoegdheden van personen beheren, uw adresboek beheren, het kan allemaal in Internet Bankieren.

Zoeken in gegevens

Om uw betaalgegevens in Internet Bankieren te doorzoeken, gebruikt u de selectiecriteria. U kiest uit:

  • Naam

  • Rekeningnummer begunstigde

  • Omschrijving (of een deel ervan)

  • Laatste twee weken

  • Laatste maand

  • Laatste halfjaar, jaar en anderhalf jaar.

Vragen?

Bekijk de veelgestelde vragen en tips over het gebruik van Internet Bankieren. Vindt u het antwoord op uw vraag niet? Gebruik dan het online formulier 'Vraag stellen'.

Hulp nodig? 
U kunt ons 24/7 bereiken.

Bel met onze medewerkers

Liever 4G dan openbare wifi

Bedenk welk netwerk u gebruikt

10 tips voor Veilig Mobiel Bankieren

Wist u dat slimme criminelen makkelijk kunnen 'meekijken' op openbare wifi, en wifi waarvan iedereen het wachtwoord kan krijgen? Gebruik liever uw eigen 4G netwerk. Dat is vaak nog sneller ook.