Naar de navigatie Naar de inhoud

ABN AMRO Depotrekening

Wat is een ABN AMRO Depotrekening?

De ABN AMRO Depotrekening is een geblokkeerde rekening waarop u bij het openen van de rekening eenmalig een bedrag stort. Van dit bedrag betaalt u vervolgens de verzekeringspremies van een verzekering die is gekoppeld aan uw hypotheek. Bijvoorbeeld een Meegroei-, Startzeker- of Spaargroeihypotheek. De ABN AMRO Depotrekening wordt ook wel 'premiedepot' genoemd. 

U stort dus eenmalig een bedrag op uw depotrekening en vervolgens betaalt u elke maand (een deel van) uw maandpremie uit uw depotrekening. U verlaagt zo als het ware uw hypotheeklasten. U kunt alleen bij het openen van de depotrekening een bedrag storten. Als er geen geld meer op uw depotrekening staat, kunt u niet meer bijstorten.

De ABN AMRO Depotrekening wordt beëindigd als: 

  • er geen positief saldo meer op staat
  • u alle verzekeringspremies heeft betaald
  • de verzekeringsovereenkomst is stopgezet.

 

Depotrekening niet meer verkrijgbaar

Het is niet meer mogelijk om een nieuwe ABN AMRO Depotrekening te openen. Heeft u nog een depotrekening en heeft u daar vragen over? Bekijk dan de veelgestelde vragen onder aan deze pagina of neem contact met ons op via 0900 - 92 10 (gebruikelijke belkosten).


Voorwaarden ABN AMRO Depotrekening

Bekijk de actuele voorwaarden van de ABN AMRO Depotrekening. Het kan zijn dat u een oudere versie heeft van de voorwaarden. De bepalingen over beëindiging van de ABN AMRO Depotrekening zijn echter niet aangepast.

Veelgestelde vragen

  • Waarom wordt mijn depotrekening beëindigd?

    Wij beëindigen uw depotrekening, omdat:
    • er geen positief saldo meer op staat
    • u geen premie meer hoeft te betalen, of
    • de verzekeringsovereenkomst is afgelopen.

  • Waarom kan ik niet opnieuw geld op mijn depotrekening storten, zodat deze actief blijft?

    In de voorwaarden staat onder artikel 5 dat u geen geld op uw depotrekening kunt bijstorten. 

  • Wanneer wordt mijn depotrekening beëindigd?

    • Depotrekeningen waar geen geld meer op staat én waar langer dan 1 jaar geen premie meer van is afgeschreven, hebben wij eind juli 2016 beëindigd.
    • Depotrekeningen waar geen positief saldo meer op staat, beëindigen wij eind augustus 2016.
    Nadat uw depotrekening is beëindigd, ziet u deze nog 1 jaar in uw rekeningoverzicht in Internet Bankieren. Ook in uw Financieel Jaaroverzicht van 2016 is de rekening nog zichtbaar met een saldo van € 0,-.



  • Waar kan ik terecht als ik nog vragen heb over mijn depotrekening?

    Heeft u nog vragen of wilt u meer informatie? Neem dan contact op met onze Informatielijn Hypotheken via 0900 - 92 10 (gebruikelijke belkosten). Wij helpen u graag en zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.00 - 21.00 uur en op zaterdag van 09.00 - 17.30 uur. U bent natuurlijk ook van harte welkom op een van onze kantoren.


  • In de voorwaarden staat dat er niet kan worden bijgestort op een depotrekening, maar ik kan wél bijstorten. Hoe zit dat?

    Het klopt dat er stortingen worden gedaan om het saldo aan te vullen. Volgens de voorwaarden is dit echter niet toegestaan. Daarom sluiten wij depotrekeningen waar geen positief saldo meer op staat.

  • In de voorwaarden staat dat er niet kan worden bijgestort op een depotrekening, maar ik kan wél bijstorten. Hoe zit dat?

    Het klopt dat er stortingen worden gedaan om het saldo aan te vullen. Volgens de voorwaarden is dit echter niet toegestaan. Daarom sluiten wij depotrekeningen waar geen positief saldo meer op staat.

Extra aflossen op uw hypotheek?

Regel het nu eenvoudig via Internet Bankieren

Stel doet de afloscheck om te kijken of ze beter kunnen blijven sparen of extra aflossen op hun hypotheek

Wilt u extra aflossen op uw hypotheek? U regelt het nu direct via Internet Bankieren. Dat is net zo makkelijk als een overschrijving doen. Bovendien ziet u dan meteen wat uw nieuwe maandlasten zijn.

Blijf op de hoogte via

  • Volg ons via Facebook
  • Volg ons via Twitter
  • Volg ons via Linkedin
  • Volg ons via YouTube
  • Nieuwsbrief