Naar de navigatie Naar de inhoud

Extra aflossen via incassomachtigingsformulier

U regelt het in 5 stappen

stap 1

Bepaal wat u wilt en verzamel gegevens
  • Het is belangrijk dat u zeker weet dat u extra wilt aflossen op uw hypotheek. Twijfelt u nog? Bekijk dan wat voor u slimmer is: sparen of extra aflossen?

    Wilt u extra aflossen? Bepaal wat uw wensen zijn en zorg dat u uw hypotheeknummer bij de hand heeft. Bij aflossen tot uw WOZ-waarde heeft u ook de huidige WOZ-waarde van uw woning nodig. Hoeveel u precies boetevrij per kalenderjaar mag aflossen, staat in de voorwaarden van uw hypotheek.

stap 2

Vul samen met uw adviseur het formulier in
  • U belt daarvoor met 0900 - 92 10 (gebruikelijke belkosten).

    Samen met de adviseur bespreekt u: 
    - hoeveel u extra wilt aflossen 
    - op welk leningdeel of leningdelen u wilt aflossen 
    - of extra aflossen het best passend is in uw situatie (als u daar behoefte aan heeft) 
    - wat eventueel de fiscale gevolgen zijn 
    - of u een mogelijke boete moet betalen en 
    - wat de extra aflossing betekent voor uw maandlasten.

    De adviseur vult voor u het incassomachtigingsformulier in. Nadat het formulier is ingevuld, stuurt de adviseur het machtigingsformulier naar u op. Dit ontvangt u binnen 4 werkdagen.

stap 3

Onderteken het formulier en stuur het terug
  • Nadat u het incasso machtigingsformulier heeft ondertekend, stuurt u het terug naar ons. Dit kan met de bijgevoegde antwoordenvelop. Met dit formulier machtigt u ons om het bedrag van uw rekening af te schrijven.

    Wilt u boetevrij aflossen tot de WOZ-waarde? 
    - Vink dit dan aan op het formulier.
    - Stuur ook een kopie van de laatste WOZ-verklaring mee.

stap 4

Zorg voor voldoende saldo op uw rekening
  • Het is belangrijk dat er voldoende geld staat op de bankrekening waar het maandbedrag voor uw hypotheek van wordt afgeschreven. Wij schrijven het bedrag op de eerste werkdag van de volgende maand van uw bankrekening af. Behalve in december, dan schrijven we het bedrag op  31 december af. Het enige wat u moet doen, is ervoor zorgen dat het volledige bedrag - extra aflossing plus maandbedrag plus eventuele boete - 5 werkdagen voor de datum van afschrijving op uw bankrekening staat.

stap 5

De bevestigingsbrief en uw nieuwe maandbedrag
  • U krijgt van ons 3 brieven: 

    - U ontvangt 2 weken vóór de incasso een bevestigingsbrief van ons. Daarin staat de datum waarop we incasseren, het bedrag en de eventuele boeterente. Hebben wij het machtigingsformulier na de 10e van de maand ontvangen? Dan ontvangt u deze brief pas na ongeveer een maand. 
    - Tegelijkertijd ontvangt u een brief met een vooraankondiging van de afschrijving. Hierin staat nogmaals het bedrag en de datum van de incasso. Dit is een door Europese regelgeving verplichte brief waarin nogmaals het bedrag en datum van de incasso staat. 
    - Op de 2e van de maand sturen we u een nieuw leningoverzicht met daarin het restant van de hoofdsom en uw nieuwe maandbedrag. U ontvangt ook een brief als de incasso niet succesvol is afgerond.

    Op de 1e werkdag van de eerste maand na de verwerking van de extra aflossing betaalt u het nieuwe maandbedrag. Dit komt omdat u het maandbedrag en de rente over de lening altijd achteraf betaalt.

Extra aflossen op uw hypotheek?

Regel het nu eenvoudig via Internet Bankieren

Stel doet de afloscheck om te kijken of ze beter kunnen blijven sparen of extra aflossen op hun hypotheek

Wilt u extra aflossen op uw hypotheek? U regelt het nu direct via Internet Bankieren. Dat is net zo makkelijk als een overschrijving doen. Bovendien ziet u dan meteen wat uw nieuwe maandlasten zijn.

Blijf op de hoogte via

  • Volg ons via Facebook
  • Volg ons via Twitter
  • Volg ons via Linkedin
  • Volg ons via YouTube
  • Nieuwsbrief