Naar de navigatie Naar de inhoud

Kenmerken Stand-By Service

Alles over de Stand-By Service

Wat is de Stand-By Service?

Met de Stand-By Service bent u na 1 telefoontje geholpen na diefstal of verlies van uw geregistreerde passen, creditcards, paspoorten, mobiele telefoons en andere belangrijke zaken. Door ze te blokkeren en, bijvoorbeeld bij pasjes, waar mogelijk nieuwe aan te vragen.

Met de Stand-By Service bent u na 1 telefoontje geholpen na diefstal of verlies van uw geregistreerde passen, creditcards, paspoorten, mobiele telefoons en andere belangrijke zaken. Door ze te blokkeren en waar mogelijk nieuwe aan te vragen (bijvoorbeeld een betaalpas).

U registreert uw pasjes, documenten en mobiele telefoons eenvoudig via Internet Bankieren

Met de Stand-By Service registreert u uw belangrijke documenten via Internet Bankieren. Daardoor kunnen wij u direct helpen als het onverhoopt mis gaat in binnen- of buitenland. Het is dus belangrijk dat u in de toekomst uw nieuwe passen, documenten of andere waardevolle zaken in Internet Bankieren blijft registreren.

Voor wie?

De Stand-By Service is voor alle particuliere klanten met een betaalrekening bij ABN AMRO. Heeft u een partner of gezin die op hetzelfde adres wonen? Dan kunnen die onder uw Stand-By Service worden geregistreerd en meeprofiteren.

Voorwaarden

Voorwaarden (pdf, 858kB)

Handige extra's

  • Bagage-opspoorservice
    Heeft iemand uw bagage gevonden en dit aan ABN AMRO gemeld? Dan stuurt ABN AMRO uw bagage naar het adres dat u heeft opgegeven. U krijgt bij de aanvraag van de Stand-By Service 1 bagagelabel. Bagagelabels kunt u bijbestellen per set van 3. Een set kost € 4,00.

  • Sleutelretourservice
    U ontvangt een sleutelhanger met een uniek nummer. Hierdoor kunnen verloren sleutels aan u worden terugbezorgd. Extra sleutelhangers kunt u bijbestellen. Deze kosten € 2,70 per stuk.

  • Herinneringsservice 
    Heeft u bij de aanvraag van de Stand-By Service aangegeven wanneer uw identiteitsbewijzen verlopen? U krijgt dan op tijd een herinnering voor verlenging van uw identiteitsbewijzen. U kunt ook andere belangrijke nummers doorgeven, zoals lidmaatschapspassen en garantiebewijzen.

  • Direct geld bij nood in buitenland
    Kunt u geen contant geld meer opnemen, omdat uw betaalpas of creditcard verdwenen of gestolen is? Met noodgeld (maximaal € 1.000) helpen wij u direct weer op weg. Dit bedrag wordt meteen van uw betaalrekening afgeschreven.

  • Direct hulp bij nood in buitenland
    ABN AMRO staat u bij in geval van onverwachte problemen in het buitenland. Samen met u hebben wij contact met ambassades, consulaten en overige instanties. Als het nodig is, treedt ABN AMRO op als tolk. Ook helpen wij bij het regelen van vervangende reisdocumenten (bijvoorbeeld een paspoort).

Kosten

  • De Stand-By Service kost € 1,50 per maand. 

  • Met het BetaalGemak Extra betaalpakket krijgt u 33% korting. U betaalt dan slechts € 1,- per maand. 

  • Met het BetaalGemak Max betaalpakket kunt u zonder extra kosten gebruik maken van de Stand-By Service. U betaalt dan € 0,-. Uw gezinsleden die op hetzelfde adres wonen kunnen meeprofiteren. Zij kunnen onder uw Stand-By Service worden geregistreerd.

  • Kijk ook in het overzicht van de tarieven particulier betalingsverkeer.

Wat moet ik doen bij verlies of diefstal?

  • De Stand-By Service is 24 uur per dag, 7 dagen per week telefonisch bereikbaar.

  • in Nederland: bel 0800 - 07 01 (gratis voor klanten die Stand-By Service hebben).

  • vanuit het buitenland: bel +31 20 651 59 27 (collect call mogelijk).

Wat kost een nieuwe betaalpas of creditcard?

Bent u uw ABN AMRO betaalpas of creditcard kwijt door verlies of diefstal? Als u de Stand-By Service heeft, dan is de aanvraag van een nieuwe ABN AMRO betaalpas of creditcard gratis.

Hoe kan ik bijbestellen?

Wilt u sleutelhangers, bagagelabels en/of stickers bijbestellen? Dat kan online. Telefonisch is ook mogelijk via de Stand-By Service Helpdesk, 0900 - 97 97 (gebruikelijke kosten). U kunt de helpdesk bereiken op werkdagen tussen 08.30 en 17.00 uur.

Wijzigen of stopzetten

Wilt u uw gegevens bekijken of wijzigen? Dit doet u eenvoudig via Internet Bankieren. Wilt u de Stand-By Service opzeggen? Vul dan online het opzegformulier in.

Vragen of advies?

Heeft u nog vragen over de Stand-By Service? Bel dan de helpdesk via 0900 - 97 97 (gebruikelijke kosten).

Vragen over de Stand-By Service? Bel op werkdagen van 8.30-17.00 uur.

0900 - 9797 (uitleg belkosten)

Tip: probeer Mobiel Bankieren

Bankieren waar en wanneer u wilt

Gebruik de acceptgiroscanner

Wist u dat de app bijna hetzelfde werkt als Internet Bankieren, maar dan op uw smartphone of tablet? Dat is handig. Want zo heeft u overal en altijd uw bankzaken binnen handbereik. Probeer het zelf.

Blijf op de hoogte via

  • Volg ons via Facebook
  • Volg ons via Twitter
  • Volg ons via Linkedin
  • Volg ons via YouTube
  • Nieuwsbrief