Naar de navigatie Naar de inhoud

Mobiel een rekening openen

Rekening openen via uw smartphone

Een betaalrekening opent u in slechts enkele stappen via uw smartphone of tablet

Voor slechts € 1,40 per maand

Open eenvoudig een BetaalGemak Standaard Pakket via uw smartphone, inclusief:

  • Een betaalrekening

  • Een betaalpas

  • Internet- en Mobiel Bankieren

 

Hoe werkt het?

In enkele stappen opent u een BetaalGemak Standaard Pakket:

  • Maak een foto van uw paspoort/identiteitskaart

  • Vul uw gegevens in

  • Maak een portretfoto van uzelf (selfie)

  • Maak € 0,01 over via iDEAL (identiteitscontrole)

Direct uw rekeningnummer

Tijdens het aanvraagproces krijgt u het rekeningnummer dat wij voor u gereserveerd hebben al te zien.

Nadat u uw aanvraag succesvol heeft afgerond, ontvangt u een sms waarin wij bevestigen dat uw aanvraag in behandeling is genomen. Daarna ontvangt u binnen 4 uur een sms of uw aanvraag is goedgekeurd. Is dit het geval, dan bent u klant. U ontvangt dan een e-mail met wat u verder van ons kan verwachten.

Open een rekening met een selfie

Direct doorgaan met uw smartphone

Vul uw mobiele nummer in en u ontvangt direct een sms met de juiste link op uw smartphone.




Of scan de QR-code hiernaast. Geen smartphone? Bekijk de andere mogelijkheden om een rekening te openen.

Veelgestelde vragen

  • Is het mobiele aanvraagproces veilig?

    Het aanvraagproces vindt plaats via een beveiligde website van de bank. Dit ziet u aan het slotje en de groene balk bovenin uw internetbrowser. Wij voeren regelmatig securitytests en verbeteringen uit op deze omgeving om te garanderen dat deze omgeving veilig is en ook in de toekomst veilig zal blijven.

  • Hoe controleert de bank mijn identiteit?

    Om uw identiteit te kunnen controleren vragen wij u om een foto van uw identiteitsbewijs, een portretfoto - een zogenoemde 'selfie'-  en een betaling via iDEAL van € 0,01.

  • Hoe controleert de bank de geldigheid van mijn identiteitsbewijs?

    Wij letten daarbij op de 'geldig tot datum' van uw identiteitsbewijs. Daarnaast controleren we het identiteitsbewijs op echtheidskenmerken.

  • Wat doet ABN AMRO met de foto van mijn identiteitsbewijs?

    De foto van uw identiteitsbewijs helpt ons uw identiteit te controleren. Voor uw gemak lezen we ook uw identiteitsgegevens uit, zodat u die niet zelf hoeft in te vullen. Wij adviseren u de foto direct na het aanvraagproces uit uw fotoalbum en de cloud te verwijderen.

  • Waarom moet ik een betaling via iDEAL doen?

    Voor de controle van uw identiteit vragen wij u een betaling via iDEAL te doen van € 0,01.

  • Kan ik met mijn rijbewijs direct online via een smartphone een rekening openen?

    Dat is op dit moment technisch helaas nog niet mogelijk.

  • Hoe lang duurt het voordat ik kan bankieren?

    Uw aanvraag wordt eerst door ons gecontroleerd. Binnen 4 uur krijgt u per sms uitkomst of uw aanvraag is goedgekeurd. Is dit het geval, dan bent u klant. Binnen maximaal 5 werkdagen ontvangt u vervolgens per post alle benodigdheden en kunt u starten met bankieren.

  • Kan iedereen online via een smartphone klant worden?

    U kunt via een smartphone een aanvraag doen als u:

    • een geldig Nederlands paspoort of identiteitskaart heeft

    • 18 jaar of ouder bent

    • in Nederland woont

    • een rekening op uw naam heeft bij een in Nederland gevestigde bank om een betaling via iDEAL te doen

    • u nog geen klant bij ABN AMRO bent.

  • Waarom kan ik dit aanvraagproces via smartphone niet gebruiken om een rekening te openen als ik al een betaalrekening bij ABN AMRO heb?

    In dat geval kennen wij u al als klant en kunt u heel eenvoudig via Internet Bankieren een extra betaal- en/of spaarrekening aanvragen.

Hulp nodig? Bel met onze medewerkers. Dat kan 24 uur per dag, 7 dagen per week.

0900 - 8173 (uitleg belkosten)

Bedrag onterecht afgeschreven?

Boek een verkeerde incasso terug via de app

U kunt via de app eenvoudig een onterechte incasso terugboeken.

Is er geld van uw rekening afgeschreven waarvoor u geen toestemming heeft gegeven? U kunt een onterechte incasso eenvoudig terugboeken via de Mobiel Bankieren app.

Blijf op de hoogte via

  • Volg ons via Facebook
  • Volg ons via Twitter
  • Volg ons via Linkedin
  • Volg ons via YouTube
  • Nieuwsbrief