Naar de navigatie Naar de inhoud

Instanties informeren

Wilt u het overstappen direct regelen?

U heeft ruim een jaar de tijd om uw nieuwe rekeningnummer door te geven aan uw werkgever en andere instanties waarvan u geld ontvangt. Bij sommige instanties kunt u uw nieuwe rekeningnummer online doorgeven. Hieronder vindt u hier een aantal van. Staat de organisatie waarvan u geld krijgt hier niet bij? Dan moet u de wijziging waarschijnlijk schriftelijk doorgeven. Daarvoor hebben we overstapkaarten voor u die u kunt downloaden. U drukt de kaart af, vult uw gegevens in en verstuurt de kaart naar de instantie.

Download de overstapkaarten (pdf, 63kB)

Instanties

  • Belastingdienst

    Wilt u uw nieuwe bankrekeningnummer doorgeven aan de Belastingdienst? De Belastingdienst legt u uit hoe u dit kunt doen.

  • DUO

    Uw gewijzigde bankrekeningnummer doorgeven aan de DUO kan op verschillende manieren:

    • Via Internet met uw DigiD. U logt in met uw persoonlijke gebruikersnaam en wachtwoord en wijzigt dan uw bankrekeningnummer.

    • Wilt u de wijziging schriftelijk doorgeven? Dan drukt u het formulier af en stuurt het ingevuld en ondertekend op naar de DUO.

    • Ontvangt u het formulier liever thuis, dan vraagt u het aan via de DUO Infolijn op:
      050 - 599 77 55.

  • Sociale Verzekeringsbank

    De Sociale Verzekeringsbank (SVB) is de uitvoerder van volksverzekeringen in Nederland, zoals de Kinderbijslag, AOW-pensioen en Nabestaandenuitkering Anw. Geef uw nieuwe bankrekeningnummer binnen 4 weken door aan de SVB. Woont u in het buitenland? Dan kunt u uw nieuwe bankrekeningnummer binnen 6 weken doorgeven.
    U kunt uw nieuwe bankrekeningnummer bij de SVB op verschillende manieren doorgeven:

    • Via internet met uw DigiD. U logt in met uw persoonlijke gebruikersnaam en wachtwoord en dan wijzigt u uw bankrekeningnummer.

    • Wilt u de wijziging schriftelijk doorgeven? Dan drukt u het formulier af en stuurt het ingevuld en ondertekend op naar de SVB.

  • UWV

    Uw bankrekeningnummer bij het UWV wijzigt u als volgt:

    • Via internet met uw DigiD. U logt in met uw persoonlijke gebruikersnaam en wachtwoord en dan wijzigt u uw bankrekeningnummer.

    • Heeft u geen DigiD? Dan vindt u op de website van UWV hoe u uw nieuwe bankrekeningnummer doorgeeft.

    • Wilt u het formulier liever thuisgestuurd krijgen, dan vraagt u het aan via 0900 - 92 94 (lokaal tarief).

Hulp nodig? 
U kunt ons 24/7 bereiken.

Bel met onze medewerkers

Pas deblokkeren? Gebruik de app

U kunt uw pas meteen weer gebruiken

Pas weer gevonden? Deblokkeer 'm direct via de app.

Heeft u uw geblokkeerde pas teruggevonden? Dat is fijn, want dan hoeft u geen nieuwe pas aan te vragen. U deblokkeert de pas zelf via Internet Bankieren of de Mobiel Bankieren app. Daarna kunt u de pas meteen weer gebruiken.

Blijf op de hoogte via

  • Volg ons via Facebook
  • Volg ons via Twitter
  • Volg ons via Linkedin
  • Volg ons via YouTube
  • Nieuwsbrief