Naar de navigatie Naar de inhoud

Veelgestelde vragen - algemeen

Algemene vragen over het ontvangen van het jaaroverzicht

  • Wie ontvangt een Financieel Jaaroverzicht?

    Alle particuliere klanten van ABN AMRO MeesPierson ontvangen een Financieel Jaaroverzicht. Zakelijke klanten van ABN AMRO MeesPierson ontvangen een Financieel Jaaroverzicht als zij 1 of meerdere zorgplichtproducten afnemen zoals een hypotheek, een bepaald krediet of effectendiensten. Ook voor stamrecht- en pensioen B.V.'s wordt een Financieel Jaaroverzichten gemaakt. Heeft u Internet Bankieren? Dan kunt u uw overzicht digitaal raadplegen.

  • Wanneer ontvang ik mijn Financieel Jaaroverzicht?

    Uw Financieel Jaaroverzicht over 2014 staat in februari 2015 voor u klaar in Internet Bankieren.

  • Naar welk adres wordt mijn Financieel Jaaroverzicht gestuurd?

    Komt u in aanmerking voor een Financieel Jaaroverzicht op papier? U ontvangt dan uw Financieel Jaaroverzicht op het adres waarop u ook uw rekeningafschriften ontvangt.

  • Mijn adresgegevens kloppen niet. Wat nu?

    U kunt uw adresgegevens zelf wijzigen door in Internet Bankieren te klikken op 'Beheer'. Vervolgens klikt u onder Persoonlijke gegevens op 'Uw gegevens inzien en wijzigen'. U kunt uiteraard ook contact opnemen met uw private banker.

  • Ik heb geen Financieel Jaaroverzicht ontvangen. Met wie kan ik contact opnemen?

    Heeft u toegang tot Internet Bankieren? Dan ontvangt u uw Financieel Jaaroverzicht alleen digitaal.

  • Kan ik één of meer kopieën van mijn Financieel Jaaroverzicht naar alternatieve adressen laten versturen, bijvoorbeeld dat van mijn accountant of administratiekantoor?

    Voor een kopie van uw Financieel Jaaroverzicht kunt u contact opnemen met uw private banker. Als u Internet Bankieren heeft, dan kunt u ook een digitale versie van uw Financieel Jaaroverzicht ophalen. Klik als u bent ingelogd in Internet Bankieren bovenin het scherm op 'Tools'. Klik vervolgens onderin op het tegeltje 'Afschriften en Fin. Jaaroverzicht'. U ziet het scherm 'Afschriften downloaden'. Selecteer het Financieel Jaaroverzicht en het jaartal dat u wilt raadplegen.

  • Ik heb meerdere Financiële Jaaroverzichten ontvangen. Hoe kan dit?

    Daar kunnen diverse redenen voor zijn:

    • Als u verschillende rekeningen heeft, kan het zijn dat uw naam of adres net steeds anders is genoteerd. Als dat zo is, zijn uw rekeningen misschien verschillend geregistreerd in onze administratie. Neem hiervoor contact op met uw private banker.
    • Heeft u een gezamenlijke rekening onder een andere naam? Dan krijgt u van deze rekening(en) een apart Financieel Jaaroverzicht.
    • U heeft een Royaal Rekening afgesloten. U krijgt van deze rekening een apart Financieel Jaaroverzicht. 

Vragen of hulp nodig? Bel het Private Banking Advies en Service Team.

0800 - 024 07 34 (gratis)

Bedrag onterecht afgeschreven?

Boek een verkeerde incasso terug via de app

U kunt via de app eenvoudig een onterechte incasso terugboeken.

Is er geld van uw rekening afgeschreven waarvoor u geen toestemming heeft gegeven? U kunt een onterechte incasso eenvoudig terugboeken via de Mobiel Bankieren app.

Blijf op de hoogte via

  • Volg ons via Facebook
  • Volg ons via Twitter
  • Volg ons via Linkedin
  • Volg ons via YouTube
  • Nieuwsbrief