Naar de navigatie Naar de inhoud

Veelgestelde vragen - algemeen

Algemene vragen

  • Wanneer kan ik het beste belastingaangifte doen?

    Uw belastingaangifte moet voor 1 mei 2017 binnen zijn bij de Belastingdienst. Vanaf 1 maart is het grootste deel van uw digitale aangifte al door de Belastingdienst voor u ingevuld. U hoeft de gegevens alleen nog te controleren of aan te passen. Kijk voor meer informatie op www.belastingdienst.nl.

  • Waarom staan er in Internet Bankieren verschillende overzichten?

    Bent u bevoegd bent voor rekeningen van anderen (bijvoorbeeld uw partner of uw ouders) in Internet Bankieren? U kunt dan ook het eventuele Financieel Jaaroverzicht van hen bekijken.

  • Ik mis een rekening op mijn overzicht. Hoe kan dat?

    • Er zijn verschillen in de naam of het adres van een rekening. In onze systemen is dan niet vastgelegd dat deze rekening ook bij u hoort. Ga langs bij een van onze bankkantoren om de persoonsgegevens te laten aanpassen.
    • Heeft u in 2016 een rekening opgezegd? Deze wordt dan niet meer getoond in het overzicht.

  • Hoe komt het dat mijn vervallen rekening wel op mijn Financieel Jaaroverzicht staat?

    Waarschijnlijk heeft u in 2016 rente op de vervallen rekening ontvangen of betaald. Dit rentebedrag heeft u nodig voor uw belastingaangifte. Daarom staat deze rekening nog op uw overzicht.

  • Waarom kan ik maar één Financieel Jaaroverzicht downloaden?

    U ziet alleen de Financieel Jaaroverzichten waarvoor u bevoegd bent. Staat uw ABN AMRO Hypotheek op naam van uw partner? Dan zijn de hypotheekgegevens niet voor u beschikbaar via Internet Bankieren.

  • Hoe kan ik mijn adresgegevens wijzigen?

    U wijzigt uw adresgegevens eenvoudig zelf via Internet Bankieren of de Mobiel Bankieren app.

  • Waarom is mijn belastingaangifte anders dan mijn Financieel Jaaroverzicht?

    De Belastingdienst stelt uw belastingaangifte samen en is verantwoordelijk voor het tonen van de juiste gegevens. Daar kan ABN AMRO helaas niets aan doen. Kijk op de site van de Belastingdienst voor meer informatie. Zit uw vraag er niet bij? Bel dan met de Belastingtelefoon: 0800 - 05 43 (gratis).

  • Waarom kan ik het Financieel Jaaroverzicht niet goed afdrukken?

    U heeft het programma 'Adobe Acrobat Reader' nodig om een goede afdruk te maken van een PDF. Anders krijgt u een afdruk met zwarte vlakken. Sla eerst uw Financieel Jaaroverzicht op en open daarna het bestand met het programma 'Adobe Acrobat Reader'.

  • Waarom geeft ABN AMRO mijn financiële gegevens door aan de Belastingdienst?

    ABN AMRO moet uw financiële gegevens doorgeven aan de Belastingdienst. Dit is vastgelegd in de wet. Het gaat om de volgende gegevens:
    • bedragen van uw kapitaal- of levensverzekeringen
    • de stand van uw rekeningen
    • de stand van uw effecten
    • de bedragen die u aan rente en dividend gekregen heeft
    • uw inleg op de ABN AMRO Pensioenaanvulling (dit is een bankspaarproduct)
    • gegevens over hypotheken, overige bankproducten en leningen.

Vragen over uw Financieel Jaaroverzicht?
U kunt ons 24/7 bereiken.

Bel met onze medewerkers

Lucas krijgt korting op zijn betaalpakket

Geld terug, veel extra's &Meer

Voordeel voor klanten

Maandelijks tot 20% van de kosten voor uw betaalpakket terugkrijgen. Dat laat u toch niet liggen? Bovendien krijgt u bij &Meer wekelijks korting bij aansprekende winkels én voordeel op uw bankzaken.

Blijf op de hoogte via

  • Volg ons via Facebook
  • Volg ons via Twitter
  • Volg ons via Linkedin
  • Volg ons via YouTube
  • Nieuwsbrief