Naar de navigatie Naar de inhoud

Algemene vragen over het CDO

  • Wat is een Coupon en Dividenden Overzicht (CDO)?

    Dit is een overzicht waarop u alle coupons (uitkering van obligaties) en dividenden (uitkeringen van aandelen) ziet die u het afgelopen jaar heeft gehad. Dit overzicht wordt per kalenderjaar opgemaakt.

  • Waarom ontvang ik een CDO?

    Veel klanten hebben een CDO nodig voor het invullen van de belastinggegevens. De Belastingdienst vraagt uit welk land de inkomsten uit beleggingen vandaan komen. De Belastingdienst kan specifiek naar de dividenden vragen waarover belasting is ingehouden. Wij hebben daarom het CDO aan het Financieel Jaaroverzicht toegevoegd voor alle klanten die inkomsten uit beleggingen hebben ontvangen.

  • Welke gegevens staan in het CDO en welke volgorde wordt er gehanteerd?

    Op het CDO zijn de coupons en dividenden apart weergegeven. Daarbij is er nog een splitsing gemaakt tussen binnenlandse en buitenlandse ontvangen coupons en dividenden. De volgorde is dan: eerst de binnenlandse coupons en dividenden. Daarna de buitenlandse coupons en dividenden op volgorde van landnaam volgens de landcode. Zijn er meer coupons of dividenden per land? Dan staan ze op volgorde van de datum van uitkering. Uiteindelijk worden alle coupons per land opgeteld en worden alleen de belaste dividenden per land opgeteld.

  • Krijg ik elk jaar een CDO?

    Als u inkomsten uit aandelen of obligaties over het gerapporteerde jaar heeft ontvangen, krijgt u een CDO bij het Financieel Jaaroverzicht. Heeft u in dat jaar geen inkomsten uit aandelen of obligaties ontvangen? Dan wordt er ook geen CDO voor u gemaakt.

  • Staan alle bedragen in het CDO in euro's?

    Ja, alle bedragen staan in euro's. In de kolom 'Valuta beleggingen' ziet u in welke valuta de obligatie of het aandeel daadwerkelijk is genoteerd.

  • Wordt het CDO op papier of digitaal verzonden?

    Uw CDO is gekoppeld aan uw Financieel Jaaroverzicht. Ontvangt u uw Financieel Jaaroverzicht op papier? Dan ontvangt u uw CDO ook op papier. Heeft u Internet Bankieren? Dan kunt u uw Financieel Jaaroverzicht en CDO in Internet Bankieren bekijken en downloaden.

  • Waar kan ik terecht met vragen over het CDO?

    Staat uw vraag hier niet bij? Neem dan contact met ons op via het formulier vraag stellen over het Financieel Jaaroverzicht of via 0900 - 02 47 (gebruikelijke belkosten).

Hulp nodig? Bel met een van onze medewerkers. Dat kan 24 uur per dag, 7 dagen per week.

0900 - 02 47 (uitleg tarieven)

Betaalpas kwijt? Blokkeer die direct

Regel het zelf met Mobiel Bankieren

Zelf uw betaalpas blokkeren met de app

Met de app kunt u uw betaalpas direct blokkeren en een nieuwe aanvragen. Zo kan er niets met uw geld gebeuren. Heeft u uw pas later weer gevonden? Geen probleem. Via de app deblokkeert u uw pas net zo gemakkelijk.

Blijf op de hoogte via

  • Volg ons via Facebook
  • Volg ons via Twitter
  • Volg ons via Linkedin
  • Volg ons via YouTube
  • Nieuwsbrief