Naar de navigatie Naar de inhoud

Uw Credit Card: handig om te weten

Vrouw betaalt gekochte kleding met creditcard.

Hoe gebruikt u uw creditcard?

Hoe werkt het betalen met een creditcard nou precies? Waar staan uw rekeningoverzichten en betalingen? En wat te doen als u uw creditcard kwijt bent? Hier vind u de belangrijkste praktische weetjes handig onder elkaar.

Handig om te weten

  • Betalen met mijn Credit Card: hoe werkt het precies?

    • In het restaurant

      Betaalt u met uw creditcard in de horeca? Dan is het heel eenvoudig. U zet uw handtekening op de rekening en legt uw creditcard ernaast. Wilt u een fooi geven? Dan schrijft u die er op de bon bij.

    • In een winkel

      Betalen in een winkel gaat bijna hetzelfde als betalen met de betaalpas. Soms wordt er in een winkel gevraagd om een handtekening of identiteitsbewijs. Dit is voor de veiligheid.

    • Online

      Met uw ABN AMRO Credit Card betaalt u eenvoudig online. Koopt u iets via het internet? Dan vult u naast uw creditcardnummer een CVV-code in (Card Verification Value of Card Verification Code). Die vindt u op de achterkant van uw creditcard. Het zijn de laatste 3 cijfers van het nummer naast de handtekeningstrip.




       

  • Kan ik mijn pincode wijzigen?

    Het is niet mogelijk om de pincode te wijzigen die aan uw ABN AMRO creditcard is gekoppeld. Bent u uw pincode vergeten? Dan kunt u deze opvragen bij ICS. Snel een nieuwe creditcard (en daarmee een nieuwe pincode) aanvragen? Logt u dan in in Creditcard Online. U kunt ook bellen met International Card Services op 020-6600123.

  • Hoe activeer ik mijn creditcard?

    Heeft u een nieuwe creditcard van ons ontvangen? Deze is geblokkeerd verzonden om misbruik van uw creditcard te voorkomen. U kunt uw creditcard eenvoudig zelf activeren (of eigenlijk: deblokkeren) in uw persoonlijke omgeving in Creditcard Online. Daarvoor heeft u uw activeringscode nodig. Deze hebben wij ook per post naar u gestuurd.

  • Waar vind ik mijn rekeningenoverzichten en betalingen?

    • De Mobiel Bankieren app biedt u een totaaloverzicht van uw creditcardbetalingen. U voegt uw ABN AMRO Credit Card of ABN AMRO Gold Card in 3 stappen toe aan uw rekeningoverzicht. Heeft u de app nog niet? U kunt deze eenvoudig downloaden.   
    • De meeste creditcardzaken regelt u via uw persoonlijke omgeving Creditcard Online. Hier vindt u alle informatie over uw creditcard(s) bij elkaar. Bijvoorbeeld uw limiet, uw rekeningoverzichten en betalingen.

  • Is betalen met een creditcard veilig?

    Ja, betalen met een creditcard is heel veilig. U bevestigt uw betaling met de MasterCard SecureCode (ook bekend als 3D Secure). Dit is een persoonlijk wachtwoord, net als uw pincode. Dit beschermt u tegen misbruik. Houd uw MasterCard SecureCode daarom geheim. Heeft u een Visa Card, dan geldt voor u Verified by Visa (3D Secure).


    Koopt u online, dan kunt u met de volgende stappen controleren of de website beveiligd is:

    • Klik in het scherm met de logo's van MasterCard op uw rechtermuisknop.

    • Selecteer 'eigenschappen'.

    • Controleer of bij het adres de servernaam '3dsecure.icscards.nl' is ingevuld.

    • Klik nog een keer in het scherm op uw rechtermuisknop.

    • Selecteer 'certificaat'.

    • Controleer bij 'verleend door' of het beveiligingscertificaat is uitgegeven door VeriSign voor International Card Service B.V.


      Meer over veilig betalen met een Visa Card.
      Meer over veilig betalen met een MasterCard


  • Hoe pas ik mijn limiet aan?

    De ABN AMRO Credit Card en de ABN AMRO Gold Card hebben een standaardlimiet. U kunt een aanvraag doen om deze limiet te wijzigen  Dit kan via uw persoonlijke omgeving Creditcard Online

    Heeft u een ABN AMRO MeesPierson (Gold) Card? Dan wijzigt u uw bestedingslimiet door contact op te nemen met uw private banker. 

  • Het openstaande saldo: automatische incasso of zelf betalen

    • 100% automatische incasso

      Elke maand wordt het volledige openstaande saldo per automatische incasso van uw bankrekening afgeschreven, circa 5 dagen nadat het rekeningoverzicht is opgesteld

    • Zelf uw rekening betalen

      U betaalt zelf elke maand na ontvangst van uw rekeningoverzicht het volledige openstaande saldo op tijd terug. Betaalt u niet op tijd, dan betaalt u ook rente. 

  • Ik ben mijn pincode kwijt. Wat nu?

    Aan uw ABN AMRO Credit Card is een pincode gekoppeld. U heeft deze tijdens het aanvragen van de creditcard zelf gekozen.

    Bent u uw pincode vergeten? Dan kunt u deze opnieuw opvragen bij onze partner ICS. U krijgt dan ook een nieuwe creditcard per post toegestuurd. Voordat u deze vervangende creditcard ontvangt, krijgt u de mogelijkheid om opnieuw een pincode te kiezen.  U vraagt uw nieuwe creditcard en een nieuwe pincode gemakkelijk online aan. U kunt ook bellen met International Card Services op 020-6600123.
     

  • Hoe vraag ik een extra creditcard aan?

    U kunt altijd een extra creditcard aanvragen. Dat kan voor iedereen, zolang deze person maar 18 jaar of ouder is. Voordeel voor u is dat u ook die gegevens kunt inzien, en dus het overzicht houdt. Maakt uw creditcard deel uit van een BetaalGemak-pakket? Dan krijgt u de extra creditcard voor de helft van de prijs.

  • Wat moet ik doen als mijn creditcard kwijt, gestolen of beschadigd is?

    Bent u uw creditcard verloren of is deze gestolen? Geef dit zo spoedig mogelijk door aan International Card Services (Afdeling Verlies & Diefstal) op 020 - 660 06 11 (normaal tarief). Dit nummer is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar. Uw creditcard wordt dan onmiddellijk geblokkeerd. Als uw creditcard is gestolen of er is misbruik van gemaakt, doe dan ook zo snel mogelijk aangifte bij de politie in het land waar dit heeft plaatsgevonden.

    Wilt u een nieuwe aanvragen omdat uw oude creditcard kwijt is of gestolen? Neem dan direct contact op met de afdeling Verlies & Diefstal op telefoonnummer 020 - 660 06 11 (normaal tarief) om een vervangende creditcard aan te vragen.

    Wilt u een nieuwe aanvragen omdat uw oude creditcard beschadigd is? Dan kunt u via Creditcard Online een vervangende creditcard aanvragen. U moet wel ingelogd zijn in Creditcard Online. Ook als u uw nieuwe pas helemaal niet heeft ontvangen, vraagt u een vervangende pas aan.

  • Moet ik iets doen als mijn creditcard verloopt?

    Vijf weken voordat uw creditcard vervalt, ontvangt u automatisch bericht van ons dat uw creditcard wordt vervangen door een nieuwe. De vervaldatum van uw creditcard vindt u aan de voorzijde. Deze staat vermeld onder de woorden 'Valid thru'. U ziet daar twee cijfers staan. Bijvoorbeeld 08/18. Dat betekent dat uw creditcard geldig is tot en met 31 augustus 2018.

  • Hoe zeg ik mijn ABN AMRO Credit Card weer op?

    Bel met ICS op telefoonnummer 020-6600123. Houd wel rekening met de opzegtermijn van één maand. Meer hierover vindt u in de Algemene Voorwaarden. Deze vindt u onder 'Algemene Voorwaarden' onderaan de pagina op Creditcard Online.

Hulp nodig? 
U kunt ons 24/7 bereiken.

Bel met onze medewerkers

Betaalpas kwijt? Blokkeer die direct

Regel het zelf met Mobiel Bankieren

Zelf uw betaalpas blokkeren met de app

Met de app kunt u uw betaalpas direct blokkeren en een nieuwe aanvragen. Zo kan er niets met uw geld gebeuren. Heeft u uw pas later weer gevonden? Geen probleem. Via de app deblokkeert u uw pas net zo gemakkelijk.

Blijf op de hoogte via

  • Volg ons via Facebook
  • Volg ons via Twitter
  • Volg ons via Linkedin
  • Volg ons via YouTube
  • Nieuwsbrief