Naar de navigatie Naar de inhoud

Uw betaalpas gebruiken

Zo neemt u uw betaalpas in gebruik

U heeft van ons uw ABN AMRO Betaalpas ontvangen. Misschien wilt u meer weten over wat u met uw pas kunt doen. Bijvoorbeeld zelf een pincode kiezen. Of een extra pas aanvragen. U leest hieronder.

Aanvragen

Wilt u een extra betaalpas aanvragen, bijvoorbeeld voor uw partner? Of heeft u iemand gemachtigd om uw betaalrekening te gebruiken en heeft hij ook een betaalpas nodig? Vraag dan een extra betaalpas aan.

Activeren

Heeft u een nieuwe of vervangende pas ontvangen? U activeert 'm eenvoudig zelf. 

  • Heeft u de pas ontvangen omdat u een nieuw betaalpakket heeft aangevraagd? Dan heeft u een brief met de pincode én een brief met de activeringscode nodig.
  • Heeft u een vervangende pas aangevraagd? Dan activeert u de pas automatisch als u een betaling of geldopname doet of uw saldo checkt bij een geldautomaat.

Blokkeren of deblokkeren

Bent u uw pas verloren of is deze gestolen? Blokkeer deze dan direct via Internet Bankieren met uw identificatiecode of de Mobiel Bankieren app. U kunt direct een nieuwe pas aanvragen. Pas toch weer gevonden? Deblokkeren gaat net zo makkelijk.

Vervangen

Accepteert de geldautomaat uw betaalpas niet? Of uw betaalpas is door de geldautomaat ingeslikt vanwege skimming? Vraag eenvoudig een vervangende pas aan via Internet Bankieren of de Mobiel Bankieren app.

Opnamelimiet aanpassen

Heeft u tijdelijk wat extra geld nodig? U kunt dan de opnamelimiet op uw betaalpas aanpassen. Bij voldoende saldo kunt u rood staan, ook tijdelijk.

Vragen?

  • Wanneer krijg ik de brief met de activeringscode?

    Voordat u de betaalpas ontvangt, krijgt u 3 brieven. Dit doen wij voor de veiligheid. In één van de brieven staat de activeringscode.

  • Hoe vraag ik een vervangende betaalpas aan?

    Een vervangende betaalpas vraagt u aan door te bellen met 0900 - 00 24 (gebruikelijke belkosten). U kunt dan ook meteen de oude betaalpas laten blokkeren. Ook via internet kunt u een vervangende betaalpas aanvragen.

  • Wat moet ik doen als ik mijn nieuwe Betaalpas niet heb ontvangen?

    Bent u een nieuwe klant van ABN AMRO? En heeft u wel de brief met de activeringscode en de e.dentifier ontvangen maar niet de Betaalpas? Dan maken wij er een nieuwe aanvraag van en sturen u opnieuw de benodigde documenten toe. U regelt dit door te bellen met onze klantenservice op 0900 - 00 24 (gebruikelijke belkosten). Vanuit het buitenland belt u met +31 10 241 17 20.

Hulp nodig? 
U kunt ons 24/7 bereiken.

Bel met onze medewerkers

Pas deblokkeren? Gebruik de app

U kunt uw pas meteen weer gebruiken

Pas weer gevonden? Deblokkeer 'm direct via de app.

Heeft u uw geblokkeerde pas teruggevonden? Dat is fijn, want dan hoeft u geen nieuwe pas aan te vragen. U deblokkeert de pas zelf via Internet Bankieren of de Mobiel Bankieren app. Daarna kunt u de pas meteen weer gebruiken.

Blijf op de hoogte via

  • Volg ons via Facebook
  • Volg ons via Twitter
  • Volg ons via Linkedin
  • Volg ons via YouTube
  • Nieuwsbrief