Naar de navigatie Naar de inhoud

Uw betaalpas gebruiken

Zo neemt u uw betaalpas in gebruik

U heeft uw Betaalpas ontvangen. U kunt een extra betaalpas aanvragen voor uw partner. U kunt de pincode wijzigen die u van ons heeft gekregen. Bent u de betaalpas verloren, dan kunt u deze laten blokkeren. Mocht de geldautomaat uw betaalpas niet accepteren, dan vraagt u een vervangende betaalpas aan.

Aanvragen

Wilt u een extra betaalpas aanvragen, bijvoorbeeld voor uw partner? Of heeft u iemand gemachtigd om uw betaalrekening te gebruiken en heeft die persoon ook een betaalpas nodig? Vraag dan een extra betaalpas aan.

Activeren

U activeert uw Betaalpas zelf. Voor de eerste betaalpas die u ontvangt, heeft u de brief met de activeringscode nodig. Een vervangende betaalpas activeert u automatisch als u een betaling of geldopname doet.
Wilt u meteen Internet Bankieren? Dan moet u de nieuwe betaalpas eerst activeren. Daarvoor heeft u de e.dentifier (paslezer) nodig. De e.dentifier ontvangt u per post, net als de brief met de activeringscode.

Blokkeren

Bent u uw betaalpas verloren of is deze gestolen? Blokkeer deze dan onmiddellijk. Zo beperkt u de kans op misbruik van uw pas. U belt direct met 0900 - 00 24 (gebruikelijke belkosten). Vanuit het buitenland belt u met +31 10 241 17 20.

Vervangen

Accepteert de geldautomaat uw betaalpas niet? Of uw betaalpas is door de geldautomaat ingeslikt vanwege skimming? Dan vraagt u een vervangende betaalpas aan.

Opnamelimiet aanpassen

Heeft u tijdelijk wat extra geld nodig? U kunt dan de opnamelimiet op uw betaalpas aanpassen. Bij voldoende saldo kunt u rood staan, ook tijdelijk.

Vragen?

  • Wanneer krijg ik de brief met de activeringscode?

    Voordat u de betaalpas ontvangt, krijgt u 3 brieven. Dit doen wij voor de veiligheid. In één van de brieven staat de activeringscode.

  • Hoe vraag ik een vervangende betaalpas aan?

    Een vervangende betaalpas vraagt u aan door te bellen met 0900 - 00 24 (gebruikelijke belkosten). U kunt dan ook meteen de oude betaalpas laten blokkeren. Ook via internet kunt u een vervangende betaalpas aanvragen.

  • Wat moet ik doen als ik mijn nieuwe Betaalpas niet heb ontvangen?

    Bent u een nieuwe klant van ABN AMRO? En heeft u wel de brief met de activeringscode en de e.dentifier ontvangen maar niet de Betaalpas? Dan maken wij er een nieuwe aanvraag van en sturen u opnieuw de benodigde documenten toe. U regelt dit door te bellen met onze klantenservice op 0900 - 00 24 (gebruikelijke belkosten). Vanuit het buitenland belt u met +31 10 241 17 20.

Hulp nodig? Bel met onze medewerkers. Dat kan 24 uur per dag, 7 dagen per week.

0900 - 00 24 (gebruikelijke belkosten)

Bedrag onterecht afgeschreven?

Boek een verkeerde incasso terug via de app

U kunt via de app eenvoudig een onterechte incasso terugboeken.

Is er geld van uw rekening afgeschreven waarvoor u geen toestemming heeft gegeven? U kunt een onterechte incasso eenvoudig terugboeken via de Mobiel Bankieren app.

Blijf op de hoogte via

  • Volg ons via Facebook
  • Volg ons via Twitter
  • Volg ons via Linkedin
  • Volg ons via YouTube
  • Nieuwsbrief