Naar de navigatie Naar de inhoud

Paniek na alimentatieafspraken bij scheiding

"Ik ben hartstikke blut ..."

Simon Pieterse was in paniek. Ruim 3 maanden geleden was hij gescheiden van zijn vrouw Roos. Zij hadden de scheiding in onderling overleg met een mediator geregeld. Zowel hij als Roos waren hier blij mee. Maar nu merkte Simon dat hij niet voldoende geld had om maandelijks rond te komen.

Geen goede alimentatieafspraken

Daarom belde Simon met de scheidingsexpert. "Ik ben hartstikke blut ...", mompelde hij. Door goed door te vragen kwam de scheidingsexpert er achter dat de mediator geen inzicht had gegeven in waar Simon en Roos van moesten leven. Beiden dachten ze dat ze goede alimentatieafspraken hadden gemaakt. Maar dat bleek niet het geval. De afspraken zorgden ervoor dat Simon in grote financiële problemen was gekomen.

Situatie uitgelegd aan ex-vrouw

De scheidingsexpert heeft direct Roos gebeld en de situatie uitgelegd. Hij vroeg haar of ze samen met Simon de situatie wilde bespreken. De scheidingsexpert vertelde haar dat hij door een rekenmodel aan hen beiden kon laten zien waar zij van moeten leven. Hierdoor kon ze snel zien of haar ex-man gelijk had of niet.

Advocaten voorkomen

Eerst was ze niet blij met het telefoontje. Maar omdat ze de situatie niet erger wilde maken, werkte ze toch mee. Zo voorkwam ze in ieder geval dat Simon en zij alsnog advocaten zouden moeten inschakelen.

Nieuwe afspraken

Nadat de scheidingsexpert alles in het rekenmodel had uitgewerkt, ging hij met allebei om tafel. Al snel bleek dat Simon inderdaad niet voldoende over hield om überhaupt te kunnen eten. Roos zag dit ook. Uiteindelijk hebben ze nieuwe afspraken gemaakt en is de alimentatie aangepast. Hierdoor kan Simon zijn vaste lasten betalen en weer normaal leven.  

Stel een vraag aan een adviseur

email facebook twitterVia e-mail
 Via Facebook
 Via Twitter

Verder praten over uw situatie


Bij grote financiële beslissingen is het fijn als iemand met verstand van zaken met u meedenkt. De adviseurs van ABN AMRO helpen u hier graag bij. Wij gaan samen met u op zoek naar de oplossing die het beste bij u past.

Hulp nodig? 
U kunt ons 24/7 bereiken.

Bel met onze medewerkers

Betaalpas kwijt? Blokkeer die direct

Regel het zelf met Mobiel Bankieren

Zelf uw betaalpas blokkeren met de app

Met de app kunt u uw betaalpas direct blokkeren en een nieuwe aanvragen. Zo kan er niets met uw geld gebeuren. Heeft u uw pas later weer gevonden? Geen probleem. Via de app deblokkeert u uw pas net zo gemakkelijk.

Blijf op de hoogte via

  • Volg ons via Facebook
  • Volg ons via Twitter
  • Volg ons via Linkedin
  • Volg ons via YouTube
  • Nieuwsbrief