Naar de navigatie Naar de inhoud

Ondersteuning in emotionele periode

Vrouw drinkt thee

Dienstverlening genomineerd voor Financial Marketing Award

U moet er niet aan denken, maar het kan gebeuren: uw partner overlijdt. Of u gaat scheiden. Terwijl u al genoeg aan uw hoofd heeft, moet u veel regelen en beslissingen nemen. Door onze dienstverlening die toegespitst is op uw situatie kunnen we u hierbij ondersteunen. Hiervoor zijn we genomineerd voor de Financial Marketing Award 2015.

Ondersteuning na overlijden

Als er iets ergs in uw privésituatie gebeurt, volgt er waarschijnlijk een hectische en emotionele periode. Een periode waarin u veel moet regelen, terwijl u zich daar eigenlijk niet mee bezig wilt houden. Stel bijvoorbeeld dat één van uw ouders of uw partner overlijdt. Eerst moet u de uitvaart regelen. Als dat allemaal achter de rug is, blijkt u nog veel meer te moeten doen. Instanties informeren. Rekeningen opzeggen of op uw naam laten zetten. Om maar een paar zaken te noemen. Een foutje is zo gemaakt. Het is dan belangrijk dat alles vlot en goed geregeld wordt.

Specialist nabestaanden

Een specialist nabestaanden kan u veel zorgen uit handen nemen. Hij wikkelt alles goed af, zodat u stil kunt staan bij uw verlies. De specialist nabestaanden zorgt er bovendien voor dat zijn collega's ook goed geïnformeerd zijn, zodat zij u ook passend en goed kunnen adviseren. Daarnaast wordt u op weg geholpen als u niet ervaren bent met het uitvoeren van dagelijkse bankzaken, omdat uw partner dat bijvoorbeeld altijd deed. Zo kunt u als nabestaande met al uw zorgen en vragen bij ons terecht.

Advies en begeleiding bij scheiden

Een andere emotionele gebeurtenis is een scheiding. Wat moet er allemaal geregeld worden als u en uw partner besluiten uit elkaar te gaan? U moet over heel veel zaken afspraken maken en beslissingen nemen. Bovendien moeten u en uw partner die goed vastleggen in een scheidingsconvenant.

Scheidingsexpert

Om u beter van dienst te kunnen zijn, werken we samen met Scheidingsexpert. Daardoor weet u zeker dat u met uw ex afspraken over bancaire zaken maakt die u ook uit kunt laten voeren. Hierdoor kan uw bank u efficiënt helpen. Bovendien krijgt u duidelijkheid over juridische en fiscale zaken waar u mee te maken krijgt en wordt inzichtelijk wat u beiden in de portemonnee heeft na de scheiding. Zo krijgt u niet alleen ondersteuning als u gezamenlijke bank- en verzekeringszaken heeft, maar wordt de hele scheiding voor u geregeld. Ook krijgt u meer duidelijkheid over de financiële toekomst van u en uw kinderen, zodat u na uw scheiding  uw eigen financiële leven weer kunt oppakken.

Nominatie voor Financial Marketing Award

Deze dienstverlening aan nabestaanden en mensen die gaan scheiden bestaat nu bijna 3 jaar. Dat we hiermee op de goede weg zijn, blijkt uit de nominatie voor de Financial Marketing Award 2015. Voor de Financial Marketing Award zijn initiatieven genomineerd die de samenleving echt iets bieden en de mensen duurzaam helpen. Op de longlist stonden 35 initiatieven. Naast ABN AMRO zijn 4 andere instanties genomineerd. Tijdens de Nationale Dag Financiële Marketing op 10 november kiest het aanwezige publiek de winnaar.

'Klantbelang centraal'

Volgens de jury van de Financial Marketing Award laat ABN AMRO met deze verbeterde dienstverlening zien dat het een andere focus aanbrengt binnen de bank. 'Een bewustzijn waarbij het centraal zetten van het klantbelang voor medewerkers leidend moet zijn', aldus het juryrapport. In het rapport wordt nadrukkelijk Anneke Janssen genoemd, de initiator en katalysator achter deze dienstverlening.

Aanmoediging om door te gaan

Janssen ziet de nominatie als een aanmoedigingsprijs om door te gaan. 'We zijn goed bezig, maar we kunnen het voor onze klanten op een aantal onderdelen nog beter doen en ons nog verder ontwikkelen.' Uiteindelijk moet deze werkwijze door alle medewerkers gedragen worden. 'Verandering komt van binnenuit. Door dit goed te faciliteren draagt het bij aan bewustwordingsverandering van medewerkers. Dat is de basis van een duurzame verandering.'

Financiele tegenvallers

Hulp nodig? 
U kunt ons 24/7 bereiken.

Bel met onze medewerkers

Betaalpas kwijt? Blokkeer die direct

Regel het zelf met Mobiel Bankieren

Zelf uw betaalpas blokkeren met de app

Met de app kunt u uw betaalpas direct blokkeren en een nieuwe aanvragen. Zo kan er niets met uw geld gebeuren. Heeft u uw pas later weer gevonden? Geen probleem. Via de app deblokkeert u uw pas net zo gemakkelijk.

Blijf op de hoogte via

  • Volg ons via Facebook
  • Volg ons via Twitter
  • Volg ons via Linkedin
  • Volg ons via YouTube
  • Nieuwsbrief